سایت شما به بیش از یک تجربه حضور کاربر نیاز دارد

بسیاری از استارتاپ های مبتنی بر داده کشف کرده‌اند که داشتن یک تجربه ورود به سیستم یک کاربر در نهایت می‌تواند باعث ایجاد یا شکست آن‌ها شود. این همان چیزی است که من آن را تصور نادرست سوار شدن واحد می نامم.

توییتر را به عنوان نمونه بارز شرکتی در نظر بگیرید که منابع بی شماری را برای تکمیل جریان داخلی خود صرف کرده است تا برای هر کاربر منحصر به فرد باشد.

پس از ثبت نام، سایت از کاربر جدید می خواهد افرادی را که علاقه مند به دنبال کردن آنها هستند انتخاب کند. بلافاصله، آنها می توانند یک خوراک غنی داشته باشند که سفارشی مطابق میل آنها است. این برای هر راه اندازی دیگر B2C یا B2B تفاوتی ندارد.

اگر تازه راه‌اندازی کرده‌اید، سفارشی‌سازی تجربه‌های سوار شدن نباید اولویت اصلی باشد، اما موارد متعددی وجود دارند که می‌توانند در ابتدا پیاده‌سازی شوند. من توضیح خواهم داد که چگونه می توان در مورد نوع داده های مورد نیاز برای منحصر به فرد کردن سوار شدن استفاده کرد و نمونه هایی از نحوه پیاده سازی آن را خودم به اشتراک خواهم گذاشت.

همه چیز در هنگام خرید شروع می شود

تجربه من را متقاعد کرده است که بدون تجربه چند مسیری، استارت آپ ها نمی توانند به پتانسیل کامل خود دست یابند. اخیراً با صرافی‌های مختلف فین‌تک مواجه شدم که «سطح تجربه» مشتری را با ارزهای دیجیتال درخواست می‌کنند. چیزی که من به‌عنوان برجسته ندیده‌ام، یک تجربه شخصی‌شده بر اساس پاسخ به این سؤال است.

داده‌های اولیه جمع‌آوری‌شده در حین خرید از طریق فرم سرنخ یا در هنگام ثبت‌نام برای یک محصول، به ایجاد یک تجربه چند بارگیری کمک می‌کند. در طول زمان من با تیم رشد در Coinbase، بسیاری از ایمیل‌های چرخه حیات و کمپین‌های فشاری ما به گونه‌ای طراحی شدند که بر اساس رفتار کاربر راه‌اندازی شوند. اگرچه این یک تجربه کاملاً شخصی نبود، ما مطمئن شدیم که ارتباطات خود را بر اساس رفتارهای درون برنامه ای کاربران تنظیم می کنیم.

اگر کاربر یک معامله گر قدرت بود (مثلاً اگر حجم معاملات بالایی داشت)، ما ایمیل هایی در مورد سهام ETH، استخرهای نقدینگی و اقدامات پیشرفته تر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ارسال می کردیم.

هنگامی که به نوع داده های لازم برای سطل کردن کاربران در یک سفر خاص فکر می کنید، این سوال ضروری را از خود بپرسید:

شخصیت های مصرف کننده من چیست؟

بر اساس پاسخی که به این سؤال دریافت می‌کنید، می‌توانید تعیین کنید که چه سؤالاتی برای کمک به شما در بخش‌بندی کاربران در طول ورود به سامانه مورد نیاز است. برخی از متغیرهای اساسی که باید در مراحل اولیه گنجانده شوند عبارتند از:

  • خصوصیات فردی
  • تجربیات گذشته
  • موارد استفاده کنید
  • اهداف

هر استارت آپی باید طعم منحصر به فرد خود را برای پرسیدن داشته باشد، اما اگر گیر کرده اید، از لیست نمونه های ارائه شده در بالا به عنوان شروع انتخاب کنید. اینها در نهایت این سوال را روشن می کند که کدام شخصیت مشتری را به دست می آورید.