ستاره ها در حال پذیرش نرم افزار منبع باز فدرال IT – TechCrunch هستند

در سال های اخیر ، بخش خصوصی نرم افزارهای اختصاصی را به نفع نرم افزارهای منبع باز و رویکردهای توسعه رد کرده است. به دلایل خوب: خیابان منبع باز با صرفه جویی در هزینه و زمان توسعه با استفاده از اجزای آزاد موجود به جای نوشتن کد جدید ، برنامه های جدید را قادر می سازد به سرعت مستقر شوند و قفل فروشنده را حذف می کند.

اما دولت فدرال در پذیرش منبع باز کندتر عمل کرده است. تلاش برای تغییر با این واقعیت پیچیده می شود که بسیاری از آژانس ها از زیرساخت ها و سیستم های فناوری اطلاعات قدیمی برای خدمت به میلیون ها نفر استفاده می کنند و مسئول انبوهی از داده های حساس هستند. واشنگتن سالانه دهها میلیارد دلار صرف فناوری اطلاعات می کند ، اما با توجه به اینکه هر آژانس اساساً به عنوان شرکت خود عمل می کند ، تصمیم گیری به مراتب غیر متمرکزتر از آنچه که در یک بانک بزرگ انجام می شود ، است.

در حالی که دولت در سالهای اخیر تعدادی حرکت را در جهت بازتری انجام داده است ، داستان منبع باز در فناوری اطلاعات فدرال اغلب بیشتر به نظر بالقوه می رسد تا واقعیت.

اما نشانه های متعددی وجود دارد که نشان می دهد این وضعیت در حال تغییر است و دولت به نقطه عطف پذیرش منبع باز خود رسیده است. هزینه های تولید برنامه های کاربردی مدرن برای خدمات دهی به شهروندان دیجیتالی به طور فزاینده ای افزایش می یابد و آژانس ها از نظر بودجه برای یافتن راه هایی برای بهبود خدمات و صرفه جویی در دلار مالیات دهندگان محدود هستند.

اقتصاد محض ، نقش متفاوتی را برای منبع باز ، و سایر مزایای دیگر ، تعیین می کند. از آنجا که کد منبع آن در دسترس عموم است ، نرم افزار منبع باز بررسی مستمر دیگران را در خارج از تیم توسعه اولیه برای افزایش قابلیت اطمینان و امنیت نرم افزار تشویق می کند و کد را می توان به راحتی برای استفاده مجدد توسط سایر سازمان ها به اشتراک گذاشت.

در اینجا پنج نشانه وجود دارد که نشان می دهد دولت ایالات متحده به طور فزاینده ای در اطراف منبع باز تجمع می کند.

منابع اختصاصی تر برای نوآوری منبع باز

دو طرح برای کمک به آژانس ها در پیشبرد سفرهای منبع باز خود راه طولانی را طی کرده است.

18F ، تیمی در اداره خدمات عمومی که به عنوان مشاور برای کمک به سایر آژانس ها در ایجاد خدمات دیجیتال عمل می کند ، پشتیبان مشتاق منبع باز است. کار آن شامل توسعه یک برنامه جدید برای دسترسی به داده های کمیسیون انتخابات فدرال و همچنین نرم افزاری است که به GSA اجازه می دهد روند استخدام پیمانکاران خود را بهبود بخشد.

18F – مخفف آدرس دفتر مرکزی GSA در 1800 F St. – بازتاب همان اخلاق عمومی است که به ظهور و حرکت منبع باز در بخش خصوصی کمک کرد. این گروه در وب سایت خود می گوید: “کدی که ما ایجاد می کنیم متعلق به عموم مردم به عنوان بخشی از حوزه عمومی است.”

پنج سال پیش در اوت امسال ، دولت اوباما سیاست جدید کد منبع فدرال را معرفی کرد که از هر آژانس می خواست که رویکرد منبع باز را اتخاذ کند ، موجودی کد منبع ایجاد کند و حداقل 20 درصد از کد نوشته شده را به عنوان منبع باز منتشر کند. دولت همچنین Code.gov را راه اندازی کرد و به آژانس ها محلی داد تا راه حل های منبع باز را که سایر بخش ها از آن استفاده می کنند ، پیدا کنند.

با این حال نتایج متفاوت بوده است. با توجه به ردیاب Code.gov ، بسیاری از آژانس ها در حال حاضر با هدف سیاست فدرال سازگار هستند ، اگرچه بسیاری از آنها هنوز در اجرا باید کار کنند. و گزارشی از کارکنان Code.gov نشان داد که برخی از آژانس ها بیشتر از بقیه از منبع باز استفاده می کنند.

با این حال ، Code.gov می گوید رشد منبع باز در دولت فدرال بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا برآورد شده بود ، شده است.

فشار دولت جدید

طرح نجات آمریکا ، یک لایحه 1.9 تریلیون دلاری برای مبارزه با همه گیری که رئیس جمهور بایدن در اوایل مارس 2021 آن را امضا کرد ، شامل 9 میلیارد دلار برای صندوق نوسازی فناوری GSA بود که پروژه های فن آوری جدید فدرال را تأمین می کند. در ماه ژانویه ، کاخ سفید اعلام کرد که ارتقاء زیرساخت فناوری اطلاعات فدرال و رفع نقض های اخیر مانند هک SolarWinds “یک مسئله فوری امنیت ملی است که نمی توان منتظر ماند.”

این درست است که فرض کنیم نرم افزار منبع باز پایه بسیاری از این تلاش ها را تشکیل می دهد ، زیرا دیوید رکوردون ، مدیر فناوری کاخ سفید ، مدافع منبع باز قدیمی است و زمانی پروژه های منبع باز فیس بوک را رهبری می کرد.

محیط مهارتهای متغیر

کارکنان فناوری اطلاعات فدرال که بیشتر مشاغل خود را صرف کار بر روی سیستم های قدیمی کرده اند ، شروع به بازنشستگی می کنند و جانشینان آنها افراد جوان تری هستند که در دنیای منبع باز به سن رسیده اند و با آن راحت هستند.

حدود 81 درصد از مدیران استخدام بخش خصوصی که توسط بنیاد لینوکس مورد بررسی قرار گرفتند ، گفتند که استخدام استعدادهای منبع باز در اولویت است و آنها بیش از هر زمان دیگری به دنبال متخصصان دارای گواهینامه هستند. شما می توانید مطمئن باشید که بخش عمومی به طور فزاینده ای این روند را منعکس می کند زیرا نیاز به استعداد برای حمایت از جایگاه رو به رشد منبع باز را تشخیص می دهد.

قابلیت های قوی تر از فروشندگان

با همکاری با فروشنده مناسب منبع باز تجاری ، آژانس ها می توانند هزینه های زیرساختی را کاهش داده و برنامه های خود را به نحو احسن مدیریت کنند. به عنوان مثال ، فروشندگان در رسیدگی به الزامات امنیتی تعیین شده توسط سیاست هایی مانند قانون نوسازی امنیت فدرال امنیت (FISMA) ، استانداردهای پردازش اطلاعات فدرال (FIPS) و برنامه مدیریت ریسک و مجوز فدرال (FedRamp) گام های بلندی برداشته اند. برای مقابله با انطباق

علاوه بر این ، برخی از فروشندگان ابزارهای اتوماسیون زیرساخت های قدرتمند و بسته های پشتیبانی سخاوتمندانه ای را ارائه می دهند ، بنابراین آژانس های فدرال مجبور نیستند به تنهایی از این طریق استراتژی های منبع باز خود را تسریع کنند. توزیع های لینوکس مانند اوبونتو یک تجربه توسعه دهنده ثابت از لپ تاپ/ایستگاه کاری تا ابر و در انتها ، برای ابرهای عمومی ، ظروف و زیرساخت های فیزیکی و مجازی را ارائه می دهد.

این امر توسعه برنامه را به فعالیتی پشتیبانی می کند که شامل پشتیبانی 24 ساعته و 7 روزه تلفن و وب می شود و دسترسی به تیم های پشتیبانی شرکتی در سطح جهانی را از طریق پورتال های وب ، پایگاه های دانش یا از طریق تلفن فراهم می کند.

اثر همه گیر

COVID-19 اعم از استقرار کارکنان بیشتری که از خانه کار می کنند یا تقاضای بیشتر شهروندان برای خدمات آنلاین را برآورده می کند ، بخش زیادی از دولت فدرال را مجبور کرده است بازی دیجیتالی خود را ارتقا دهند. منبع باز اجازه می دهد تا برنامه های قدیمی به ابر منتقل شوند ، برنامه های جدید با سرعت بیشتری توسعه داده شوند و زیرساخت های فناوری اطلاعات با نیازهای در حال تغییر سریع سازگار شوند.

همانطور که این نشانه ها نشان می دهد ، دولت فدرال در اتخاذ منبع باز به سرعت از صحبت به عمل می رود.

چه کسی برنده است؟ هر کس!