سرمایه گذاران خارجی نقش بیشتری در رشد اکوسیستم استارتاپ آمریکای لاتین – TechCrunch دارند

در مورد موفقیت استارتاپ آمریکای لاتین هیاهوی مهمی مطرح شده است. دلایل خوبی نیز وجود دارد: استارتاپ ها تنها در نیمه اول سال 2021 مبلغ 9.3 میلیارد دلار جمع آوری کرده اند که تقریباً دو برابر این مبلغ در سال 2020 است و دورهای بزرگ روند رو به رشدی هستند.

اما در حالی که این صنعت از ظهور اکوسیستم منطقه و افزایش ناوگان تک شاخ آن استقبال می کند ، داستان راه اندازی آمریکای لاتین گذشته ای طولانی تر دارد. و این یکی از مواردی است که ما باید در نظر داشته باشیم زیرا کارآفرینان و سرمایه گذاران سراسر جهان آینده منطقه را رقم می زنند.

مردم اغلب از من می پرسند: تفاوت مصرف کنندگان در برزیل چگونه است؟ بازار پرو در مقایسه با ایالات متحده چگونه رفتار می کند؟ این سوالات در واقع هر کشوری را به دلیل ارزش ذاتی آن نمی بینند ، اما در عوض مردم را به انتظارات غیرمنتظره از منطقه ای که از نظر اقتصادی از لحاظ اقتصادی محروم است ، ترغیب می کند.

در واقع ، تکامل مشاغل تجاری بسیار بیشتر از آنچه که ما انتظار داریم در سراسر کشور وجود دارد. بازار آمریکای لاتین در مدت زمان بسیار طولانی تکامل یافته است – به اندازه سیلیکون ولی و هر قطب دیگر. این منطقه دارای چشم انداز جهانی ، دانشگاه های دیدنی ، جمعیت متنوع و ارتشی از کارآفرینان است.

برای سرمایه گذاران خارج از آمریکای لاتین مهم است که در مراحل اولیه ، زمانی که بنیانگذاران به حمایت بیشتری از طرف اطرافیان احتیاج دارند ، درگیر جمع آوری کمک های مالی شوند.

به همین دلیل است که تک شاخ ها و مگادال ها نباید تعجب آور باشند: آنها تکامل طبیعی اکوسیستم هستند ، سرمایه ای که پس از سالها کار سخت ، موفقیت بیشتری را ایجاد می کند.

با رشد آمریکای لاتین ، رقابت در ایالات متحده بسیار شدیدتر شده است. VC ها پول بیشتری از همیشه دارند و سرمایه گذاری در آمریکای شمالی به طور فزاینده ای گران می شود. بنابراین آنها به دنبال تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری های خود با فرصت های بالقوه در خارج هستند. وجوه کلانی در حال اختصاص منابع منحصراً برای هدف قرار دادن آمریکای لاتین هستند ، از SoftBank ایجاد یک صندوق مخصوص منطقه ، تا Sequoia که می گوید توجه بیشتری به این منطقه خواهد داشت.

این سرمایه گذاران ورودی باید بیش از پول برای اطمینان از ادامه کارآفرینی به شیوه سالم ، به جای تعادل آن ، به همراه داشته باشند. سرمایه گذاران باید یک استراتژی محلی ارائه دهند که آنها را به یک اکوسیستم نوپای آمریکای لاتین تبدیل کند.

سرمایه گذاران باید به دنبال بازارهای جوان باشند

اکثر شرکت های آمریکای لاتین که به وضعیت تک شاخ رسیده اند و اکنون در معرض دید عموم قرار گرفته اند ، در حدود 2012 شروع به کار کردند. این تفاوت چندانی با جدول زمانی مشاغل در بازارهای دیگر مانند ایالات متحده ندارد. به عنوان مثال ، غول تجارت الکترونیکی MercadoLibre در زمان ظهور eBay در آرژانتین راه اندازی شد.

آنچه که به ما می گوید این است که سرمایه گذاران خارجی بهتر است فرصت های نوظهور را فراتر از بازارهای تحت پوشش گسترده مانند برزیل و مکزیک زیر نظر داشته باشند. فرصت بزرگی برای انجام آنچه سرمایه گذاران محلی در برزیل و مکزیک سالها پیش انجام داده اند و نقش مهمی در فصل بعدی کشورهایی با بازارهای شکوفا مانند کلمبیا ، پرو یا اروگوئه ایفا می کنند ، وجود دارد.

سرمایه گذاران آمریکایی همچنان خجالتی هستند

میزان سرمایه VC که به استارتاپ های آمریکای لاتین منتقل می شود از سال 2017 افزایش یافته و سرمایه گذاری فرشته نزدیک شده است. با این حال ، بیشتر این سرمایه گذاری از طریق سرمایه گذاران محلی و منطقه ای تامین می شود. هر دانشگاه برتر برزیل دارای گروهی از فرشتگان است. سرمایه گذاران در منطقه آند پرو ، شیلی و کلمبیا را تحت پوشش قرار می دهند. اگر اکوسیستم امروزی در حال شکوفایی است ، عمدتا به این دلیل است که سرمایه گذاران بومی جرقه را روشن می کنند.

در همین حال ، حضور سرمایه گذاران آمریکایی در مراحل اولیه هنوز کم است و از خطر جلوگیری می کند. برای یک استارتاپ پیش از بذر یا بذر گرفتن سرمایه گذاران خارجی بسیار سخت تر از زمانی است که به سری A یا B رسیده اند. سرمایه گذاران نیز تمایل دارند به صورت موقت یا بعضاً از طریق تماس متقابل وارد عمل شوند. سرمایه گذاران خارجی استثنا هستند ، نه یک قاعده.

برای سرمایه گذاران خارج از آمریکای لاتین مهم است که در مراحل اولیه ، زمانی که بنیانگذاران به حمایت بیشتری از طرف اطرافیان احتیاج دارند ، درگیر جمع آوری کمک های مالی شوند. سرمایه گذاران باید یک استراتژی بلندمدت را دنبال کنند که سازگاری بیشتری را برای کل اکوسیستم محلی به ارمغان آورد.

پول کافی نیست ، سرمایه گذاران باید منابع اختصاصی به همراه داشته باشند

سهم شما به عنوان یک سرمایه گذار تا حد زیادی در مورد منابعی است که می توانید ارائه دهید. این امر به ویژه برای یک خارجی که درک کمتری از صنعت محلی دارد و فاقد شبکه و افراد روی زمین است ، چالش برانگیز است.

در حالی که سرمایه گذاران ممکن است بگویند ارزش پیشنهادی شما به اندازه کافی – مشتریان شبکه ای و آمریکایی – در حقیقت کافی است ، این امر لزوما کاربرد چندانی نخواهد داشت. شبکه استخدام شما ممکن است برای یک شرکت آمریکای لاتین ایده آل نباشد و درک کامل شما از بازار ایالات متحده ممکن است نشان دهنده تحولات آمریکای لاتین نباشد.

به یاد داشته باشید که منطقه دارای تعداد زیادی سازمان VC است که در طول یک دهه با استارتاپ های محلی همکاری کرده اند. آمریکای لاتین یک بازار بسیار استقبال پذیر و باز است و سرمایه گذاران محلی و شتاب دهنده ها با خوشحالی با سرمایه گذاران خارجی همکاری خواهند کرد ، از جمله در فرصت های اشتراک قرارداد.

ایجاد انگیزه در اکوسیستم بسیار مهم است ، که – مانند ایالات متحده – تا حد زیادی به معنی مطابقت بنیانگذاران با فرصتهای منحصر به فرد است. در آمریکای شمالی ، این اغلب به صورت ارگانیک اتفاق می افتد ، زیرا مردم در صحنه حضور دارند و به طور فعال با آنچه در منطقه اتفاق می افتد ، از رویدادهای شبکه ، گرفته تا جوایز ، و کمک های مالی و فرصت های مشارکت ، درگیر هستند.

برای ایجاد این امر در آمریکای لاتین ، سرمایه گذاران خارجی باید یک تیم و پول را به تعهدات منطقه ای خود اختصاص دهند. آنها باید صنعت محلی را بفهمند و با دیدگاههای متنوع در اختیار موسسان راهنما قرار گیرند.

در تجربه من در کمک به EA ، Pinterest و Facebook در آمریکای لاتین ، ما همیشه کسی را در زمین داشتیم یا از راه دور اما کاملاً به این منطقه اختصاص داده بود. ما افرادی را متمرکز بر بومی سازی محصول کرده بودیم و تیم های تحقیقاتی داشتیم که شباهت ها و تفاوت های رفتار کاربران را مطالعه می کردند. به این ترتیب است که شرکت ها محصولات خود را عرضه می کنند. این چگونه VC ها باید پول خود را دریافت کنند.

فقط وقتی ارزش افزوده را مختل می کند

ایده این است که سرمایه گذاران خارجی در مواقع ایجاد اختلال در زمانی که به استارتاپ ها کمک می کند به بیرون نگاه کنند به جای تلاش برای بازنگری در رشد داخلی ثابت و مثبت ، به ایجاد تعادل در داخل بپردازند. این می تواند به معنای تشویق شرکت ها برای ادغام در ایالات متحده باشد تا سرمایه گذاران را از هر کجا راحت تر سرمایه گذاری کنند یا شرکت را برای جهانی شدن آماده کنند. سرمایه گذاران محلی می توانند به سرمایه گذاران تازه وارد در منطقه کمک کنند تا تعادل چیزهایی را که باید یا نباید مختل شوند درک کنند.

تعجب نکنید وقتی “رونق” ظاهری آمریکای لاتین در دیگر بازارهای نوظهور مانند آفریقا و آسیا شروع می شود. این در مورد یک هک مخفی نیست که از بیرون وارد شده است. این فقط در مورد ایجاد محیط مناسب برای شکوفایی استعدادهای محلی و اطمینان از رشد سالم آن است.