سرور IBM Power E1080 نوید افزایش چشمگیر مصرف انرژی و قدرت را می دهد – TechCrunch

ما می دانیم که مراکز داده بزرگ که از سرورهای قدرتمند استفاده می کنند از مقادیر زیادی برق استفاده می کنند. هر چیزی که بتواند مصرف را کاهش دهد ، یک تغییر خوشایند است ، به ویژه در زمان تحولات آب و هوایی. اینجاست که سرور جدید IBM Power E1080 که از جدیدترین پردازنده های Power10 پشتیبانی می کند ، مطرح می شود.

IBM ادعا می کند که می تواند کار 126 سرور رقابتی را تنها در دو E1080 تلفیق کند و 80 درصد در هزینه های انرژی صرفه جویی کند. علاوه بر این ، این شرکت می گوید: “سرور جدید یک رکورد جهانی جدید در یک معیار SAP ثبت کرده است که عملکرد برنامه های کلیدی SAP را اندازه گیری می کند و به نیمی از منابع مورد استفاده سرورهای رقابتی x86 نیاز دارد تا آنها را تا 40 درصد شکست دهد.”

پاتریک مورهد ، بنیانگذار و تحلیلگر اصلی Moor Insight & Strategy ، که صنعت تراشه را از نزدیک دنبال می کند ، می گوید ادعاهای جسورانه شرکت در مورد آنچه این سیستم ها می توانند به آن برسند از منظر طراحی سخت افزار منطقی است. “ادعاهای این شرکت در مورد حجم کار SAP ، Oracle و OpenShift با من همراه است ، زیرا برای دستیابی به عملکرد یکسان به سوکت و پردازنده های فیزیکی کمتری نیاز دارد. این ارقام با Cascade Lake اینتل مقایسه شد که با Sapphire Rapids (در آینده) جایگزین می شود. “

استیو سیبلی ، نایب رئیس و مدیر بخش تجاری گروه سیستم های قدرت در IBM ، می گوید که سرور جدید (و تراشه Power10 که آن را اجرا می کند) برای مشتریانی طراحی شده است که به دنبال ترکیبی از سرعت ، قدرت ، کارایی و امنیت هستند. وی گفت: “اگر به آنچه ما در اینجا با مقیاس و عملکرد ارائه می دهیم نگاه کنید ، به مشتریان چابکی بیشتری می دهد تا به مقیاس به سرعت به بالاترین خواسته های آنها پاسخ دهند.”

برای ارائه گزینه به مشتریان ، آنها می توانند سرورهای E1080 را مستقیماً خریداری کرده و آنها را در مرکز داده شرکت نصب کنند. آنها می توانند دسترسی سرور را به عنوان یک سرویس از ابر IBM (و احتمالاً ابرهای رقیب) خریداری کنند یا می توانند سرورها را اجاره کرده و آنها را در مراکز داده خود نصب کنند و برای کاهش هزینه به دقیقه پرداخت کنند.

“سیستم های ما کمی گران تر از آن چیزی است که من آن را هزینه اصلی خرید می نامم ، اما ما به مشتریان اجازه می دهیم [E1080 servers] به عنوان یک خدمت با سطح دقیق جزئیات آنچه که آنها برای آن پرداخت می کنند. “

علاوه بر این ، این سرور که اولین تراشه ای است که بر اساس تراشه Power10 عرضه می شود ، به گونه ای طراحی شده است که نرم افزار Red Hat را تحت پوشش خود قرار دهد ، و این شرکت خروجی دیگری برای خرید 34 میلیارد دلاری خود در سال 2018 به ارمغان می آورد.

“آوردن پلتفرم Red Hat به این پلتفرم یک راه کلیدی برای مدرن سازی برنامه ها است ، هم از محیط سیستم عامل RHEL (Red Hat Enterprise Linux) و هم از OpenShift (پلت فرم ظرف شرکت). سیبلی توضیح داد که مکان دیگری که با خرید Red Hat ما و سرمایه گذاری ما مهم بوده است این است که ما از پروژه ها و محصولات Ansible آنها برای مدیریت و اتوماسیون در بستر خود استفاده می کنیم.

از زمانی که آرویند کریشنا در آوریل 2020 مدیرعامل IBM شد ، سعی کرد تمرکز شرکت را به محاسبات ترکیبی تغییر دهد ، جایی که برخی از محاسبات در ابر و برخی دیگر بر روی پریم وجود دارد ، حالتی که بسیاری از شرکت ها در آن قرار خواهند گرفت. برای سالهای طولانی IBM امیدوار است از Red Hat به عنوان هواپیمایی مدیریتی برای محیط ترکیبی استفاده کند ، در حالی که انواع ابزارها و خدمات سخت افزاری و نرم افزاری را ارائه می دهد.

در حالی که Red Hat به عنوان یک نهاد مستقل در IBM به فعالیت خود ادامه می دهد و می خواهد یک شرکت بی طرف برای مشتریان باقی بماند ، Big Blue هنوز در تلاش است تا راه هایی را برای استفاده از پیشنهادات خود در هر زمان ممکن و استفاده از آن برای اجرای سیستم های خود پیدا کند. E1080 راه اصلی را برای انجام این کار فراهم می کند.

این شرکت می گوید که سفارشات سرورهای جدید را بلافاصله شروع می کند و انتظار دارد سیستم های حمل و نقل را در پایان ماه آغاز کند.