سفارشات آزمایشگاه موشکی به 141 میلیون دلار می رسد زیرا این شرکت قرارداد پنج راه اندازی را با Kinéis امضا کرده است-TechCrunch

این نیمه شلوغ نیمه اول سال برای شرکت آمریکایی-نیوزلندی Rocket Lab بود ، که درآمد خود را در شش ماهه اول سال 2021 در روز چهارشنبه اعلام کرد-این اولین گزارش از زمان انتشار این شرکت در ماه گذشته است.

Rocket Lab درآمدهای 6 ماهه 29.5 میلیون دلاری را گزارش کرد. عقب ماندگی سفارشات آن نیز تا 30 ژوئن به 141.4 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 136 درصد از 59.9 میلیون دلار افزایش یافته است.

در حالی که به نظر می رسد روند کلی مثبت است ، مدیران بر ادامه تأثیر محدودیت های COVID-19 در نیوزلند ، سایت یکی از امکانات اصلی راه اندازی این شرکت تأکید کردند. مدیر مالی ادم اسپایس گفت که سه ماهه سوم تحت تأثیر همه گیری قرار گرفته است ، زیرا نیوزلند محدودیت های شدید قرنطینه را در واکنش به شیوع 855 نفر از نوع دلتا اعمال کرد. به گفته اسپایس ، این محدودیت ها منجر به “برنامه ریزی دیگری برای راه اندازی برنامه” در سه ماهه نشده است و احتمالاً منجر به تأثیر 10-15 میلیون دلاری بر درآمد سال خواهد شد.

علیرغم این شکست ها ، مدیران اظهار داشتند که درآمد سالانه 50 تا 54 میلیون دلار پیش بینی می کنند. در عین حال ، هزینه های عملیاتی GAAP برای دوره 6 ماهه به 29.3 میلیون دلار رسید ، در حالی که در نیمه اول سال گذشته 11.9 میلیون دلار بود. اسپایس اضافه کرد که بیشتر این افزایش مربوط به هزینه های تحقیق و توسعه است ، از جمله توسعه سیستم خاتمه پرواز خودکار و وسیله پرتاب نوترون.

Rocket Lab ، که به عنوان یک شرکت پرتاب کننده شروع به کار کرد ، از زمان تاسیس در سال 2006 به طور قابل توجهی گسترش یافته است. این شرکت اکنون خود را به عنوان یک شرکت فضایی تمام عیار ، ارائه خدمات پرتاب ، و همچنین طراحی ، ساخت و بهره برداری از فضاپیماها مد می کند. به

این منطقه تجاری اخیر است که Rocket Lab طی هجده ماه گذشته به شدت رشد کرده است. برخی از نقاط عطف اخیر شامل توافق برای توسعه سه فضاپیمای فوتون Rocket Lab برای شرکت فضایی Varda Space Industries و برنامه ریزی برای ارسال دو فوتون به مریخ در ماموریت فضایی آینده است. رشد بخش سیستم های فضایی آن نشان دهنده این تحولات است. در دوره شش ماهه ، سیستم های فضایی 5.4 میلیون دلار سهم از درآمد را به خود اختصاص دادند ، در حالی که در سه ماهه مشابه سال گذشته تنها 300000 دلار بود.

آزمایشگاه موشکی همچنین گفت که تولید قطعات ماهواره ای را در مقیاس وسیعی تا پایان امسال آغاز می کند ، با چرخ های واکنش ، نگرش انتقادی و سیستم کنترل ثبات شروع می شود. آزمایشگاه موشکی تاسیسات جدیدی را افتتاح می کند که می تواند سالانه 2000 چرخ واکنش تولید کند ، حجم زیادی در مقایسه با آنچه قبلاً در صنعت فضایی در دسترس بوده است ، افزایش می یابد.

پیتر بک ، مدیرعامل چهارشنبه در تماس تلفنی با سرمایه گذاران گفت: “اجزای ماهواره به طور معمول در تعداد کمی تولید شده اند که واقعاً سرعت و مقیاس توسعه صورت فلکی را محدود کرده است.” ” [reaction wheel production] خط برای حل این مشکل ساخته شده است و تولید را در مقیاس وسیع قادر می سازد تا نیازهای رو به رشد مشتریان در صنعت را برآورده سازد. “

سال گذشته با خرید شرکت تولید کننده سخت افزار ماهواره ای Sinclair Interplanetary ، بخش سیستم های فضایی Rocket Lab تقویت شد و احتمالاً آخرین خرید این شرکت نخواهد بود. اسپایس روز چهارشنبه به سرمایه گذاران گفت که Rocket Lab حدود نیم معامله دارد که به طور فعال در حال بررسی آنها است. “خرید سینکلر واقعاً ما را ترغیب کرده است که به جلو متمایل شویم و به فرصت ها نگاه کنیم.”

وی گفت: “آنچه در حال حاضر در مورد این بازار جالب است این است که واقعاً احساس می کند برای یکپارچه سازی آماده شده است.” “نه ادغام به این معنی که شرکت های بزرگ لزوماً با هم جمع می شوند ، اما واقعیت است [that] توانایی سرمایه گذاری فضا پدیده ای نسبتاً جدید است. “

مدیران شرکت عمدتا روی موشک نوترون مادر بودند و بک به سادگی خاطرنشان کرد که “به پیشرفت خوبی ادامه می دهد” و این شرکت در ماه های آینده توسعه بیشتری را ارائه می دهد.

وی گفت: “نوترون وسیله ای است که بر الکترون افزایش نمی دهد.” “این چیزی است که واقعاً استاندارد جدیدی را در صنعت فضایی تعیین می کند.”

Rocket Lab همچنین امروز اعلام کرد که یک قرارداد چند پرتاب با Kinéis ، ارائه دهنده اتصال فرانسه برای دستگاه های اینترنت اشیاء ، برای استقرار صورت فلکی ماهواره ای خود در پنج ماموریت Electron منعقد کرده است. سرمایه گذاران Kinéis شامل آژانس فضایی فرانسه Center National d’Études Spatiales و شرکت فضایی فرانسوی Collecte Localization Satellites هستند.

این صورت فلکی در مجموع از 25 ماهواره تشکیل شده و به بیش از 100 ماهواره ای می افزاید که آزمایشگاه موشکی تا به امروز موشک الکترون خود را پرتاب کرده است. پرتاب ها برای سه ماهه دوم 2023 برنامه ریزی شده است.

این تازه ترین قرارداد چند پرتابی است که Rocket Lab در ماه های اخیر منعقد کرده است ، از جمله قرارداد با شرکت تحلیلی ماهواره ای BlackSky برای پنج پرتاب.

صعود Rocket Lab به روند صعودی خود ادامه داد و روز چهارشنبه در قیمت 15.09 دلار بسته شد. این میزان تقریباً 50 since افزایش را از زمان عرضه عمومی شرکت در پایان آگوست نشان می دهد.