سیستم «MRI برای اتومبیل‌ها» UVeye استارت‌آپ 100 میلیون دلاری را از GM، CarMax به ارمغان آورد.

فناوری بازرسی خودکار خودرو UVeye ممکن است به عنوان سیستمی برای شناسایی تهدیدات امنیتی شروع شده باشد، اما این استارت آپ شش ساله اسرائیلی علاقه و سرمایه گذاری عمیقی را در بخش خودرو پیدا کرده است.

این شرکت که از ترکیب بینایی کامپیوتر و یادگیری ماشین برای ایجاد سیستمی استفاده می‌کند که می‌تواند خودروها را به سرعت و با دقت بررسی کند، ۱۰۰ میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری سری D به رهبری Hanaco VC، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر مستقر در نیویورک، جمع‌آوری کرده است. تلآویو. به گفته منبعی که به شرط ناشناس ماندن با TechCrunch صحبت کرد، سرمایه گذاران موجود GM Ventures، CarMax، WR Berkley Corporation، FIT Ventures LP و سرمایه گذاران نهادی اسرائیلی نیز در این دور شرکت کردند که ارزش آن را به حدود 800 میلیون دلار رساند.

این شرکت از زمان تأسیس در سال 2016، 200 میلیون دلار سرمایه سرمایه گذاری جذب کرده است.

مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران، امیر هیور در ایمیلی به TechCrunch گفت: “UVeye این فرصت را در سال 2019 دید، زیرا خودروهای بیشتری را دیدیم که مشکلات مکانیکی در زیرشاخه خود داشتند، بنابراین اگرچه سیستم ها برای بخش امنیتی استفاده می شدند، نیاز بسیار واضح بود.” . اولین مورد استفاده تجاری در واقع حمایت و مشارکت با OEM ها به عنوان بخشی از زنجیره تامین وسایل نقلیه جدید بود، از آن زمان ما توسعه داده ایم و امروز از چرخه عمر کامل خودرو پشتیبانی می کنیم که شامل بخش نمایندگی، خودروهای دست دوم و حراجی ها می شود. شرکت های بیمه و ناوگان تجاری.»

اکنون، UVeye در حال افزایش دو برابری شرط بندی خودرویی خود است. این شرکت که حدود 200 کارمند دارد و در نیوجرسی و تل آویو مستقر است، از بودجه جدید برای شروع تولید سیستم های بازرسی خود در آمریکای شمالی و تسریع رشد فروش استفاده خواهد کرد. این شرکت قبلاً قراردادهای تجاری با جنرال موتورز، ولوو کارز ایالات متحده آمریکا و کارمکس برای معرفی فناوری UVeye در سراسر شبکه های عمده فروشی خود اعلام کرده بود.

Lior Prosor، شریک Hanaco VC، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بازرسی خودکار وسایل نقلیه که توسط بینایی رایانه‌ای پیشرفته و هوش مصنوعی فعال می‌شود، در اولین مراحل خود است، اما صنعت خودرو را کاملا متحول خواهد کرد». از آنجایی که وسایل نقلیه الکتریکی و خودران پیچیده‌تر و مدیریت ناوگان دشوارتر می‌شوند، تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده کم‌هزینه و با فرکانس بالا به بخشی ضروری از هر پشته خودرو تبدیل می‌شود.»

هیور گفت که گسترش UVeye در آمریکای شمالی، فناوری بازرسی آن را به هزاران نمایندگی، حراج خودروهای دست دوم و ناوگان در این منطقه طی سه سال آینده خواهد رساند. UVeye همچنین دفاتری در ژاپن و آلمان دارد.

این شرکت سه نوع سیستم را توسعه داد – و اکنون تولید می کند – که می تواند وسایل نقلیه جدید و دست دوم را در نمایندگی ها، حراجی ها یا اپراتورهای ناوگان بزرگ تنها در چند ثانیه و در حالی که خودروها، کامیون ها و SUV ها در حال حرکت هستند، بازرسی کند. یک اسکنر زیر بدنه می تواند آسیب قاب، قطعات مفقود یا نشتی را تشخیص دهد و سیستم تایر آن می تواند مارک و مشخصات فنی، فشار هوا، عمق آج و آسیب دیواره جانبی را در عرض چند ثانیه شناسایی کند. سیستم سوم آن یک نمای بیرونی 360 درجه ارائه می دهد که می تواند بررسی کند به گزارش UVeye، ورق فلزی و سایر اجزای خارجی بدنه مانند ضربه گیرها، قفل درها، توری ها و پنجره ها.

مدیرعامل همچنین با ناوگان روباتاکسی فرصت طولانی مدتی را می بیند.

هیور به TechCrunch گفت: «ما قطعاً محصولات خود را به عنوان یک راه‌حل مورد نیاز برای ایمنی و نگهداری پیش‌بینی‌کننده برای ناوگان‌های خودران می‌بینیم، زیرا آن‌ها 24 ساعته در جاده‌ها رانندگی می‌کنند و به پشتیبانی مستمر نیاز دارند». ما با چندین شرکت در بخش ناوگان، با برخی از بزرگ‌ترین بازیگران جهان در تماس و کار هستیم و باید تا پایان سال 2023 به‌روزرسانی‌هایی در این زمینه داشته باشیم. همانطور که در آینده می‌بینیم خودروهای برقی و خودروهای خودران نیز در آینده خواهند بود. با داشتن سنسورهای بیشتر و بیشتر، ما معتقدیم که ترکیب سنسورهای خودرو و توانایی های ما گزارش وضعیت کامل بهتری از خودرو ارائه می دهد.