شرایط دیدار با فرزند بعد از طلاق

هنگامی که با احتمال جدایی یا طلاق روبرو هستید، یکی از اولین چیزهایی که در ذهن شما نقش می بندد این است که چند بار بعد از طلاق و حقوق خود به عنوان پدر می توانید فرزند خود را ببینید. در این وبلاگ به موضوع حضانت و تماس می پردازیم و به این سوال پاسخ می دهیم که یک پدر چقدر می تواند فرزند خود را بعد از جدایی یا طلاق ببیند؟

وکلای حقوقی کودکان و خانواده مستقر در لندن آنلاین

https://sitevakil.com/%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF/

بعد از جدایی یا طلاق، یک پدر چقدر می تواند فرزند خود را ببیند؟

پدران جدا شده یا مطلقه هنگام جدایی یا طلاق، حقوق خود (معروف به مسئولیت والدین) را از دست نمی دهند. هیچ قانون مشخصی در مورد اینکه پدر چقدر می تواند فرزندش را ببیند وجود ندارد و ترتیبات می تواند بین موارد زیر متفاوت باشد:

 

حضانت کودک با تماس مادر با کودک

والدینی برابر با کودکی که حدود نیمی از وقت خود را با هر یک از والدین می گذراند

فرزندپروری مشترک با کودک که با هر یک از والدین وقت می گذراند، البته نه لزوماً نیمی از زمان آنها

تماس – اساساً مانند فرزندپروری مشترک است

تماس غیر مستقیم – تماس محدود به تماس پستی یا تماس غیر مستقیم است

تماسی وجود ندارد.

 

 

وکلای حقوق کودکان می گویند که بهتر است در زمان جدایی یا طلاق از مشاوره حقوقی استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید فرزند خود را به همان اندازه که نیازها و علایق فرزندتان را برآورده می کند ملاقات کنید.

 

 

 

پس از جدایی یا طلاق چگونه ارتباط کودک را مرتب می کنید؟

بسیاری از والدین تصور می کنند که اگر از هم جدا شوند، دادگاه به طور خودکار باید حضانت فرزند و دستورات تماس را به عنوان بخشی از روند طلاق صادر کند. اینطور نیست زیرا قانون اطفال 1989 می گوید که دادگاه نباید به کودکان دستور دهد مگر اینکه نیازی به این کار وجود داشته باشد، برای مثال، زیرا والدین نمی توانند در مورد اینکه چه کسی باید مراقب اصلی باشد یا اینکه آیا باید به توافق برسند. والدین برابر یا ویژگی های تماس. اگر نمی توانید ترتیبات مراقبت از کودک را مستقیماً با مادر فرزند خود به توافق برسانید، می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

 

مذاکرات وکیل

میانجیگری خانواده

درخواست به دادگاه برای دستور ترتیبات کودک.

 

 

اگر سابق شما پیشنهادهایی برای تماس با کودک ارائه می دهد، بهتر است قبل از موافقت با آنها یا ارائه درخواست به دادگاه برای ترتیبات مربوط به کودک برای اینکه قاضی دستور دهد چند بار باید فرزندتان را ببینید، در مورد پیشنهادات مشاوره حقوقی بگیرید. این به این دلیل است که پیشنهادهای تماس با شریک سابق شما ممکن است معقول نباشد و بنابراین قبول آنها به نفع شما نخواهد بود. از طرف دیگر، پیشنهادات آنها ممکن است واقعاً سخاوتمندانه‌تر یا شبیه به آنچه که قاضی قانون خانواده دستور می‌دهد باشد، بنابراین به طور بالقوه پول و زمان خود را برای رسیدگی دادگاه برای حکم ترتیبات کودک خرج می‌کنید که ممکن است به این معنا نباشد که زمان بیشتری را صرف کنید. با فرزندتان

 

 

 

اینکه پدر بتواند پس از جدایی یا طلاق، مدت زمان مساوی را با فرزند خود بگذراند، چه تاثیری دارد؟

اکثر پدران می خواهند پس از جدایی یا طلاق مراقبت از فرزند خود را به طور مساوی تقسیم کنند. اگر نمی توانید با والدین مساوی موافقت کنید و یکی از والدین درخواستی را به دادگاه ارائه می دهد تا دستوری برای تصمیم گیری درباره حضانت و ترتیبات تماس توسط قاضی صادر کند، قاضی مجموعه ای از عوامل را در نظر می گیرد و بر اساس آنچه که وجود دارد تصمیم می گیرد. فکر می کنید به نفع فرزندتان است.

 

 

 

یکی از عواملی که بر ترتیبات مراقبت از کودک تأثیر می گذارد، خواسته های کودک شما بسته به سن آنها است. در حالی که برخی از کودکان عاشق گذراندن زمان مساوی با هر دو والدین هستند و اهمیتی ندارند که از دو خانه به مدرسه بروند، سایر کودکان ترجیح می‌دهند در طول هفته از جایی که به مدرسه می‌روند، یک پایگاه خانگی داشته باشند، مگر برای ملاقات‌های میان هفته.

 

 

 

عوامل دیگری که می توانند بر اینکه والدین برابر یا مشترک برای شما و فرزندتان مؤثر است تأثیر بگذارند عبارتند از:

 

ساعات کار شما و اینکه آیا اگر مراقبت مشترک داشتید، فرزندتان نیاز داشت که به تنهایی در باشگاه های مدرسه باشد یا در خانه. اگر مادر کودک نیز تمام وقت کار می کند، ممکن است این عامل تأثیرگذار نباشد، زیرا حتی اگر کودک زمان بیشتری را با او سپری کند، شخص ثالث از او مراقبت می کند.

فاصله بین خانه شما و خانه والدین دیگر و مهد کودک یا مدرسه کودک در زمان رفت و آمد باید قابل کنترل باشد تا فرزند شما بتواند با آن کنار بیاید.

 

 

راه های جایگزین برای والدین برابر چیست؟

هر خانواده نظرات خود را در مورد اینکه چه ترتیبات تماسی برای فرزندشان بهتر است دارند، اما وکلای کودکان توصیه می کنند که والدین به جای زمان، روی کیفیت تماس تمرکز کنند. این می تواند به این معنی باشد که اگر به دلیل فواصل بین خانه و مدرسه، بازدید از تماس نیمه هفته یک شبه به معنای یک سفر دو ساعته به مدرسه و شروع زودهنگام باشد، شاید یک جلسه وسط هفته که شامل بازدید یک شبه نباشد برای شما بهتر باشد.