شرکتی که قبلاً به عنوان فیس بوک شناخته می شد، بدون تشریفات نام تجاری Oculus – TechCrunch را نابود کرد

مارک زاکربرگ در رویداد Connect با تمرکز بر واقعیت مجازی/VR امروز صبح اعلام کرد که با وجود تغییر نام، فیس بوک ماموریت متا یکسان خواهد ماند و برندهای موجود آن تغییر نخواهند کرد.

“برای بازتاب اینکه ما چه کسی هستیم و امیدواریم چه چیزی بسازیم، با افتخار اعلام می کنم که از امروز، شرکت ما اکنون متا است. ماموریت ما یکسان باقی می‌ماند – هنوز هم در مورد گرد هم آوردن مردم است. زاکربرگ گفت: اپلیکیشن‌ها و برندهای ما – آنها هم تغییر نمی‌کنند.

خوب، معلوم است که آنقدرها هم درست نیست. در یک پست طولانی در فیس بوک، اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری، حدود 15 دقیقه بعد پس از اتمام سخنرانی، توضیح داد که به عنوان بخشی از برند جدید، آنها برند Oculus را نابود خواهند کرد.

عبارت Oculus به طور آشکار در ارائه‌های امروز غایب بود و ویژگی‌هایی مانند Oculus Store به طور مداوم به عنوان Quest Store شناخته می‌شد. Bosworth در پست خود توضیح می دهد که از اوایل سال آینده روند تغییر نام برنامه Oculus به برنامه Meta و Oculus Quest به Meta Quest آغاز خواهد شد.

همه ما وابستگی شدیدی به برند Oculus داریم و این تصمیم بسیار دشواری بود. در حالی که ما نام را بازنشسته می‌کنیم، می‌توانم به شما اطمینان دهم که چشم‌انداز اصلی Oculus عمیقاً در چگونگی ادامه استفاده از متا برای VR امروزی باقی می‌ماند.» Bosworth نوشت.

فیس بوک Oculus VR را در سال 2014 خریداری کرد.