شرکت بازی سازی موبایل Voodoo Beach Bum – TechCrunch را خریداری کرد

استارتاپ فرانسوی Voodoo در بازار بازی های موبایل معمولی دستاورد قابل توجهی داشته است. این شرکت در حال خرید Beach Bum ، یک استودیو بازی سازی مستقر در اسرائیل و تخصصی روی میز و بازی های کارتی است.

بدست آوردن شماره مشخصی برای این خرید دشوار است زیرا Voodoo هم پول نقد و هم سهام را ارائه می دهد و پاداش های نگهداری نیز وجود دارد. به گفته یک منبع ، وودو در مجموع می تواند چند صد میلیون دلار پرداخت کند. Beach Bum طی 12 ماه گذشته 70 میلیون دلار درآمد کسب کرده است ، بنابراین این به شما یک معامله می دهد.

Voodoo بیشتر به خاطر بازی های فوق العاده خود مانند Helix Jump ، Crowd City ، Hole.io یا Paper.io 2. شناخته می شود. این شرکت هم توسعه دهنده بازی و هم ناشر است. این شرکت با سایر استودیوهای بازی سازی همکاری می کند و یک پشته فناوری برای بهینه سازی توزیع ، درآمد متوسط ​​برای هر کاربر و موارد دیگر ایجاد کرده است.

این شرکت از Tencent و Goldman Sachs پول جمع آوری کرده است. اخیراً ، گروه بروکسل لامبرت 266 میلیون یورو (309 میلیون دلار با نرخ ارز امروز) در وودو سرمایه گذاری کرد. ارزش این شرکت 1.7 میلیارد یورو (نزدیک به 2 میلیارد دلار) است.

وودو هیچ زمانی را از دست نداد و بلافاصله پس از جمع آوری سرمایه جدید به دنبال دستیابی به اهداف کسب فرصتهای رشد خارجی بود. در حال حاضر ، 350 نفر برای Voodoo کار می کنند. Beach Bum دارای 150 کارمند است که به Voodoo ملحق می شوند.

با خرید امروز ، Voodoo در حال گسترش به بخش جدیدی است و مشتی بازی معمولی را به فهرست فوق العاده خود اضافه می کند. Beach Bum در حال حاضر دارای سه بازی در App Store است – تخته نرد (Lord of the Board) ، Spades Royale و Gin Rummy Stars.

مدل کسب و کار نیز کمی متفاوت است. از لحاظ تاریخی ، وودو بیشتر برای کسب درآمد از بازی های خود به تبلیغات متکی بوده است. Beach Bum به جای خریدهای درون برنامه ای تمرکز می کند. به این ترتیب ، خرید منابع درآمدی Voodoo را متنوع می کند.

“[Beach Bum] در حال حاضر دو بازی دیگر در حال توسعه است. قصد Voodoo این است که از Beach Bum به عنوان ورودی خود در خریدهای درون برنامه ای استفاده کند. بنابراین من فکر می کنم آنها می خواهند Beach Bum تا آنجا که ممکن است بازی های بیشتری را انجام دهد. “Gigi Levy-Weiss به من گفت.

Gigi Levy-Weiss یک شریک عمومی در شرکت VC NFX است و در سال 2015 بنیانگذار Beach Bum است. او در حال حاضر نقش عملیاتی در شرکت بازی سازی ندارد اما رئیس فعال هیئت مدیره است.

وی افزود: صنعت بازی اسرائیل در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. تا به امروز ، 400 شرکت مختلف را شامل می شود. تعداد کمی از خروجی ها انجام شده است ، عمدتا توسط خریداران اروپایی و آسیایی. چند ماه پیش ، یک شرکت بازی سازی اسرائیلی Playtika IPOed در Nasdaq با ارزش 11 میلیارد دلار ، “Avihai Michaeli ، یک بانکدار سرمایه گذاری ارشد مستقر در تل آویو ، به من گفت.