شرکت خودران کروز در مسیر عملیات تجاری اولیه در سال 2022 – TechCrunch

مری بارا، مدیر عامل جنرال موتورز، “کاملاً مطمئن است” که راننده تا سال 2022 از خودروهای کروز خارج خواهد شد، زیرا این شرکت به دنبال ورود به عملیات تجاری اولیه برای رباتاکسی های مستقل و خدمات تحویل است.

نظرات او بر جدول زمانی مشخص شده در اوایل این ماه توسط دن امان، مدیرعامل کروز در روز سرمایه‌گذار خودروساز تاکید می‌کند. راهنمایی باررا، که در جریان یک تماس با سرمایه گذاران در روز چهارشنبه انجام شد، در حالی است که چندین شرکت خودروی خودمختار برای راه اندازی خدمات تجاری یا گسترش خدمات موجود آماده می شوند.

یکی از کلیدهای موفقیت کروز نسبت به سایر توسعه دهندگان خودروهای خودمختار، ادغام عمودی آن با GM، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در آمریکای شمالی است.

“[Cruise’s] ادغام عمودی با جنرال موتورز عامل اصلی تمایز است. «این یکپارچه‌سازی یکپارچه فناوری، همراه با بهره‌گیری از Ultium، و همچنین توانایی تولید ما، ارزش بسیار زیادی دارد.»

در اوایل این ماه، کروز “مجوز استقرار بدون راننده” خود را از دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا دریافت کرد، یک تاییدیه کلیدی برای شروع پذیرش غرامت برای سواری بدون راننده. تنها یک مجوز دیگر از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا باقی مانده است تا زمانی که این شرکت بتواند سرویس روباتاکسی تجاری خود را در سانفرانسیسکو راه اندازی کند.

“همانطور که ما صحبت می کنیم، کروز تنها یک تاییدیه در سطح ایالتی با تاییدیه کامل نظارتی برای دریافت هزینه از مشتریان برای سواری در سانفرانسیسکو فاصله دارد، و هنوز تنها شرکتی است که مجوز ارائه خدمات سواری-تگرگ کامل بدون راننده در شهر را دارد.” بارا گفت.

نظرات او به عنوان بخشی از فراخوان درآمد سه ماهه دوم غول خودروسازی مطرح شد. جنرال موتورز درآمد 26.8 میلیارد دلاری را اعلام کرد که کاهش 25 درصدی نسبت به 35.5 میلیارد دلار در سه ماهه مشابه در سال 2020 است. این کاهش عمدتاً به دلیل کمبود مداوم نیمه هادی ها بود که باعث توقف تولید و کاهش موجودی نمایندگی ها شده است.

جنرال موتورز همچنین درآمد خالص 2.4 میلیارد دلاری را در سه ماهه سوم گزارش کرد که کمتر از درآمد سه ماهه سوم سال قبل 4.1 میلیارد دلار است.

بارا در نامه ای به سهامداران گفت: «این سه ماهه به دلیل ادامه فشارهای نیمه هادی چالش برانگیز بود.

با این حال، علی‌رغم درآمد ضعیف، مدیران جنرال موتورز نسبت به چشم‌انداز سال به طور کلی خوش‌بینانه باقی ماندند و به سرمایه‌گذاران گفتند که درآمد کل سال در بالاترین حد راهنمایی تعدیل‌شده 11.5 میلیارد دلاری و 13.5 میلیارد دلاری خواهد بود.