شرکت سگا، سازنده انگری بردز، روویو را با قیمت 775 میلیون دلار خریداری می کند

غول بازی ژاپنی سگا تایید کرده است که Rovio فنلاند را در یک معامله تمام نقدی به ارزش 706 میلیون یورو (775 میلیون دلار) خریداری می کند.

این خبر برای اولین بار در ژانویه منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت بازی های موبایل اسرائیلی Playtika پیشنهادی 750 میلیون یورویی (810 میلیون دلاری) برای Rovio ارائه کرده است، اگرچه مذاکرات در ماه گذشته بدون هیچ دلیلی از سوی هیچ یک از این شرکت ها به شکست انجامید. Rovio انجام داد با این حال، تایید کنید که هنوز در حال مذاکره با طرف های دیگر است، با شایعاتی که در آخر هفته منتشر شد مبنی بر اینکه Sonic the Hedgehog سازنده سگا در ترکیب قرار دارد.

اکنون، این معامله رسمی است و Rovio خاطرنشان کرده است که انتظار دارد این معامله در سه ماهه دوم سال مالی جاری بسته شود، یعنی مدتی در چند ماه آینده – مشروط به “شرایط عرفی خاصی”.

پیشنهاد سگا نشان‌دهنده حق بیمه 63.1 درصدی قیمت پایانی Rovio در 19 ژانویه، آخرین تاریخ معاملاتی قبل از انتشار گزارش‌ها درباره خرید احتمالی، و 19 درصد حق بیمه در قیمت پایانی Rovio در روز جمعه، 14 آوریل است.

شرکت انگری بردز

Rovio که در سال 2003 تأسیس شد، به عنوان یکی از داستان های موفقیت بزرگ در حوزه فناوری اروپا ظاهر شد. در حالی که این شرکت قبل از ورود اندروید و iOS ده‌ها بازی تولید کرده بود، انقلاب رو به رشد گوشی‌های هوشمند بود که Rovio را به آگاهی جریان اصلی تبدیل کرد و پرندگان خشمگین به یک امتیاز جهانی تبدیل شد که همه چیز از اسباب‌بازی و کتاب آشپزی گرفته تا فیلم و تلویزیون را در بر می‌گیرد. نشان می دهد.

Rovio در سال 2017 وارد بازار عمومی شد و نزدک هلسینکی با استقبالی ملایم و ارزش 1 میلیارد دلاری مواجه شد. در سالهای میانی، سهام این شرکت عمدتاً در حال کاهش بوده است و به طور کلی در حدود نیمی از ارزش عرضه اولیه سهام خود قرار دارد. بنابراین شاید تعجب کمی نداشت که Rovio شروع به خرید از خواستگاران احتمالی کرده بود.

با زیر نظر Rovio، سگا می‌گوید قصد دارد «توسعه» بازی‌های موجود خود را تسریع بخشد، و همچنین «ایجاد هم افزایی» بین برندهای Sega و Rovio. به طور خاص، به نظر می‌رسد که تجربه Rovio در بازی‌های موبایلی به اصطلاح «سرویس زنده» چیزی است که برای سگا جذاب است، که به بازی‌هایی اشاره می‌کند که به‌طور نامحدود و از طریق به‌روزرسانی‌های محتوای منظم برای حفظ علاقه‌مند نگه داشتن بازیکنان طراحی شده‌اند. علاوه بر این، سگا گفت که تخصص Rovio می تواند به گسترش بازی های فعلی و جدید سگا در بازارهای بیشتر، به ویژه در اروپا و آمریکای شمالی کمک کند.

در طرف مقابل، سگا گفت که از تخصص خود در چند پلتفرم استفاده خواهد کرد تا Rovio را قادر سازد تا فراتر از بازی های موبایلی گسترش یابد، که احتمالاً به معنای کنسول ها و / یا مرورگرهای وب است.

بنابراین این معامله به طور موثر به سگا اجازه می دهد تا حضور خود را در بازی های تلفن همراه افزایش دهد و همزمان به Rovio اجازه دهد در جهت دیگر حرکت کند.

هاروکی ساتومی، رئیس و مدیر عامل شرکت مادر سگا، سگا سامی، گفت: «در میان بازار بازی‌های جهانی که به سرعت در حال رشد است، بازار بازی‌های موبایلی پتانسیل بالایی دارد و هدف بلندمدت SEGA تسریع گسترش خود در این زمینه بوده است. هلدینگ، در یک بیانیه مطبوعاتی. من مطمئن هستم که از طریق ترکیب برندهای هر دو شرکت، شخصیت ها، پایگاه هواداران، و همچنین فرهنگ و عملکرد شرکت، هم افزایی قابل توجهی در آینده ایجاد خواهد شد.