شرکت هوندا موتور برنامه های خود را برای eVTOL ، روبات های آواتار و فناوری های فضایی اعلام می کند – TechCrunch

شرکت هوندا موتور اعلام کرد قصد دارد در زمینه های تجاری جدید مانند هواپیماهای برخاست و فرود عمودی برقی (eVTOL) ، روبات های دوپا و فناوری فضایی نوآوری ایجاد کند.

شرکت تحقیق و توسعه هوندا ، بازوی نوآوری های شرکت موتور هوندا (HMC) ، تلاش هایی را در زمینه “تحقیقات خارج از جعبه در مورد فناوری هایی انجام می دهد که با گسترش پتانسیل تحرک به بعد سوم ، ارزش جدیدی را برای مردم به ارمغان می آورد. بعد چهارم که با محدودیت های زمان و مکان و در نهایت با فضا مواجه می شود. “

به نظر می رسد یک رمان علمی تخیلی است ، و در واقع برخی از این نوآوری ها ممکن است در نهایت به پایان نرسند ، اما در جلسه توجیهی روز پنجشنبه ، این شرکت نشان داد که چگونه فناوری های اصلی آن در 73 سال گذشته توسعه یافته است-مانند احتراق ، برق رسانی ، کنترل و روباتیک – می تواند متناسب با هدف جهان آینده با نیازهای تحرک بسیار متفاوت باشد.

eVTOL های ترکیبی و اکوسیستم تحرک مربوطه

اعتبار تصویر: شرکت موتور هوندا

تفاوت بین eVTOL و هلیکوپتر عمدتا در این است که اولی دارای چندین ملخ است که هرکدام دارای یک موتور مستقل هستند که توسط الکتریسیته از باتری هدایت می شود ، در حالی که دومی دارای یک روتور بزرگ و بلند در بالا است. در نتیجه انتظار می رود eVTOL ها ایمن تر ، بی صدا و تمیزتر باشند.

بر اساس بیانیه شرکت ، در حالی که اکثر eVTOL در حال توسعه در سراسر جهان تمام الکتریکی است ، HMC قصد دارد “از فن آوری های الکتریکی سازی خود استفاده کرده و Honda eVTOL مجهز به واحد ترکیبی توربین گاز مجهز را توسعه دهد.” این شرکت ابتدا قصد خود را برای توسعه فناوری در این فضا طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ماه آوریل اعلام کرد ، که در آن HMC همچنین اهداف خود را برای فروش 100 EV الکتریکی الکتریکی تا سال 2050 اعلام کرد.

مارکوس فرومر ، مدیر ارتباطات شرکت HMC ، در جلسه مطبوعاتی توضیح داد که eVTOL های تمام برقی به دلیل ظرفیت باتری در هر جرم ، برد بسیار کوتاهی دارند ، به این معنی که بیشتر موارد استفاده برای این وسایل نقلیه جدید محدود به پروازهای کوتاه مدت خواهد بود ، مانند حمل و نقل بین شهری و پروازهای شاتل. حتی Joby Aviation ، که اخیراً اعلام کرد قصد تجاری سازی آن تا سال 2024 را دارد ، اخیراً طولانی ترین پرواز آزمایشی eVTOL را تا به امروز به انجام رسانده است و این مسافت با یکبار شارژ حدود 150 مایل بوده است.

فرومر گفت: “بر اساس نتایج تحقیقات بازار ما ، بیشترین تقاضا برای جابجایی توسط هواپیماهای eVTOL برای مسافت های طولانی تر مانند حمل و نقل بین شهری با برد تا 250 مایل است.” “تا حدی به دلیل الکتریکی شدن خودروهای ما ، هوندا تلاش خود را در تحقیق و توسعه باتری های لیتیوم یونی انجام می دهد. با این حال ، انتظار می رود پیشرفت بر اساس باتری لیتیوم یونی فعلی ، چگالی انرژی در ظرفیت را تنها در چند سال آینده چندین برابر افزایش دهد. بنابراین ما معتقدیم که برای تحرک در آسمان ، که نیاز به کاهش بیشتر وزن دارد ، دستیابی به مسافت طولانی تنها با استفاده از باتری دشوار است. “

فرومر گفت در صورت پیشرفت بیشتر باتری ها در آینده ، HMC می تواند eVTOL های خود را با برداشتن ژنراتور توربین گاز تمام الکتریکی کند.

هوندا با بهره گیری از فناوری های اصلی خود ، ابتکاراتی را در زمینه های جدید معرفی می کند ، چالش هایی را در زمینه های جدید در نظر می گیرد

این شرکت می گوید می خواهد یک “اکوسیستم تحرک” جدید ایجاد کند که eVTOL را در هسته خود دارد و به محصولات تحرک در زمین متصل است. بر اساس نمونه متحرک HMC در طول جلسه توجیهی ، یک مدیر تجاری که در کیپ کد زندگی می کند ممکن است بتواند از یک برنامه واحد برای رزرو eVTOL ترکیبی استفاده کند تا او را به دفتر خود در شهر نیویورک برساند ، که فقط دو ساعت رفت و آمد می کند. هوا این برنامه ممکن است به خودرو شخصی هوندا خودکار متصل شود ، که با او در مورد آب و هوا صحبت می کند زیرا او را برای پرواز به مرکز حمل و نقل می برد. هنگامی که او فرود آمد یک شاتل مستقل در آنجا منتظر بود تا در سیب بزرگ او را به دفتر خود برساند. پس از یک روز رفت و آمد آسان ، او به موقع در خانه برای صرف شام در ایوان با خانواده اش بود.

فرومر می گوید: “با استفاده از روش مهندسی سیستم های مبتنی بر مدل یا MBSE ، این چالشی خواهد بود که هوندا برای تبدیل خود از یک شرکت تولیدی معمولی به یک شرکت جدید که طراحی و تجاری سازی سیستم ها و خدمات را نیز بر عهده خواهد داشت ، بر عهده خواهد داشت.” ما تنها زمانی می توانیم ارزش جدیدی را به مشتریان خود ارائه دهیم که یک سیستم بزرگ شامل عناصر مختلف ، از جمله زیرساخت سیستم رزرواسیون ، کنترل ترافیک هوایی ، عملیات پرواز و محصولات حرکتی موجود مانند خودروها را تکمیل کنیم. غیرممکن است که هوندا تمام این عناصر را به تنهایی اداره کند و ما باید با بسیاری از شرکت ها و سازمان های دولتی همکاری کنیم. “

HMC قصد دارد در سال 2023 تأیید فناوری را با نمونه های اولیه انجام دهد و آزمایش های پروازی مدل نمایشی ترکیبی را در سال 2025 انجام دهد. سپس در مورد تجاری سازی تصمیم گیری می کند. اگر HMC تصمیم به پیشرفت داشته باشد ، امیدوار است تا سال 2030 گواهینامه دریافت کند تا بتواند در دهه بعد راه اندازی شود. این شرکت به TechCrunch گفت در صورت رسیدن به تجاری سازی ، مشتریان می توانند انتظار داشته باشند که قیمت eVTOL ها ، که می تواند بیش از چهار مسافر را همزمان در خود جای دهد ، کمتر از کلاس تجاری در هواپیماهای مسافربری تجاری باشد.

جزئیات در مورد تجاری سازی احتمالی هنوز در حال بحث است ، با این حال ، ما در تلاش هستیم تا همه مشتریان را قادر کنیم از هواپیماهای eVTOL ما با قیمت های کمتر از قیمت های کلاس تجاری تجاری در یک هواپیمای مسافربری تجاری استفاده کنند. فرومر گفت HMC پیش بینی می کند eVTOL تا سال 2040 عادی شود و تا آن زمان اندازه بازار حدود 269 میلیارد دلار پیش بینی کرده است.

با ربات هوندا آسیمو از زمان و مکان عبور کنید

ارائه ربات آواتار هوندا به پزشک اجازه می دهد تا از راه دور به یک بیمار در حال مبارزه کمک کند.

مفهوم ربات آواتار هوندا ، Asimo ، به کاربر اجازه می دهد تا شخصی دوم داشته باشد که وظایف خود را انجام دهد و چیزهایی را بدون حضور شخصی تجربه کند. کاربران با پوشیدن هدست VR و دستکش لمسی ، نماد را به هم متصل کرده و از راه دور کنترل می کنند که در نهایت قادر به آینه نمودن حرکات دقیق دست خواهد بود.

فرومر گفت: “ما این را به عنوان تحرک چهار بعدی قرار می دهیم که از زمان و مکان فراتر می رود و از تحرک دو بعدی و سه بعدی فراتر می رود.”

این شرکت تصور می کند که از روبات های Asimo برای برنامه هایی مانند جراحی از راه دور استفاده می شود ، که احتمالاً در کشورهای در حال توسعه که در آینده به جراحان درجه یک دسترسی ندارند ، یا اکتشافات فضایی بسیار محبوب خواهد بود ، و امکان استفاده از آواتار یک فرد را فراهم می کند. به مکانهایی که غیرقابل سکونت هستند یا دسترسی به آنها برای انسان دشوار است.

“چیزی که هسته اصلی تحقق چنین ربات آواتار خواهد بود این است به گفته این شرکت ، دست رباتیک چند انگشتی در حالی که از قدرت هوندا در فناوری های رباتیک و عملکرد کنترل از راه دور اصلی هوندا پشتیبانی می کند ، توسعه یافته است. “بنابراین ، هوندا به دنبال یک روبات آواتار بود که بتواند از دست چند انگشت خود برای استفاده کامل از ابزارهایی که برای استفاده انسان طراحی شده است استفاده کند و وظایف پیچیده را سریع و دقیق بر اساس پشتیبانی از هوش مصنوعی و کنترل بصری بیشتر توسط کاربر انجام دهد. ”

تویوتا همچنین دارای یک ربات دو طرفه آواتار است که توسط telepresence به نام T-HR3 کنترل می شود و تسلا اخیراً از برنامه های خود برای ایجاد یک ربات انسان نما رونمایی کرده است ، اگرچه به نظر نمی رسد که ربات تسلا بر اساس فناوری کنترل از راه دور باشد. اگر هوندا برنامه های خود را برای Asimo پیش ببرد ، منطقی است که از دورکاری هم برای دستکاری آسانتر و هم برای یادگیری روباتیک استفاده کند. نشان دادن نحوه انجام کاری به یک ربات می تواند بهترین راه برای آموزش آن باشد.

هوندا می گوید می خواهد آسیمو را در دهه 2030 مورد استفاده عملی قرار دهد و امیدوار است قبل از پایان سال مالی منتهی به 31 مارس 2024 آزمایش را انجام دهد.


ما در حال راه اندازی یک خبرنامه رباتیک هستیم! لطفاً برای دریافت Actuator در صندوق ورودی خود به محض انتشار اولین شماره ثبت نام کنید! رایگان!


تقویت تحقیق و توسعه فناوری فضایی

سیستم تجدیدپذیر انرژی تجدیدپذیر

هوندا همچنین برنامه هایی را برای تسریع تحقیق و توسعه در زمینه فناوری فضایی ، به ویژه در توسعه ماه اعلام کرد. یکی از موضوعاتی که هوندا به طور مختصر به آن پرداخت ، سیستم گردش انرژی تجدیدپذیر آن بود که قبلاً اعلام شده بود. در ماه ژوئن ، شرکت تحقیق و توسعه هوندا و آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن یک مطالعه امکان سنجی مشترک در مورد این سیستم اعلام کردند که برای تأمین اکسیژن ، هیدروژن و برق برای ایستگاه های انسانی و مریخ نوردان روی ماه طراحی شده است تا مردم بتوانند به مدت طولانی در فضا زندگی کنند. دوره زمانی. به گفته این شرکت ، این سیستم از فن آوری های پیل سوختی موجود هوندا و فن آوری های الکترولیز آب با فشار بالا استفاده می کند.

هوندا همچنین در مورد استفاده از روبات های کنترل از راه دور در سطح ماه برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از انفجار فضانوردان به فضا و حتی اجازه دادن به مردم برای کاوش ماه از زمین از زمین ، بحث کرد. ربات ماه شامل همان فناوری دستی چند انگشتی و فناوری کنترل از راه دور با پشتیبانی هوش مصنوعی است که برای ربات آواتار در حال توسعه است ، و همچنین فناوری کنترل گشتاور که هوندا برای کاهش تصادف از آن استفاده می کند.

این خودروساز همچنین امیدوار است از فناوری های اصلی خود در سیال و احتراق و همچنین راهنمایی و کنترل برای ساخت موشک های قابل استفاده مجدد استفاده کند.

فرومر می گوید: “اگر بتوانیم از چنین موشک هایی برای پرتاب ماهواره های کوچک با مدار پایین استفاده کنیم ، می توان انتظار داشت که فناوری های اصلی خود را به خدمات مختلف ، از جمله سرویس های متصل تبدیل کنیم.” “همه این خدمات با فناوری هوندا سازگار خواهد بود.”

فرومر گفت که هوندا به مهندسان جوان خود در آرزوی ساخت موشک در پایان سال 2019 برای شروع تحقیق و توسعه ، ادامه داد. هوندا هیچ اطلاعات بیشتری در مورد هیچ یک از اقدامات فضایی خود ارائه نکرد.