شرکت Twiga کنیا 50 میلیون دلار برای توسعه راه حل های غذایی در سراسر آفریقا جمع آوری می کند – TechCrunch

سال‌ها پیش، آمریکایی‌ها بیشتر درآمد قابل تصرف خود را صرف غذا می‌کردند، اما سرمایه‌گذاری مداوم در زیرساخت‌های خرده‌فروشی این وضعیت را تغییر داده است. اکنون آنها تنها 6 درصد از درآمد خانوار خود را صرف غذا و نوشیدنی می کنند.

آفریقا هنوز با این موضوع مبارزه می کند و فهمیدن دلیل آن دشوار نیست. بازارهای خرده فروشی این قاره بسیار پراکنده است و عمدتاً از خرده فروشان و واسطه های کوچک و غیررسمی تشکیل شده است، به همین دلیل است که یک تن گوجه فرنگی که برای مثال در ایالات متحده حدود 100 دلار قیمت دارد، در کنیا حدود 400 دلار قیمت دارد.

از سال 2014، Twiga Foods از فناوری برای ایجاد زنجیره های تامین مواد غذایی و توزیع خرده فروشی در این قاره استفاده کرده است که از کنیا شروع شده است.. امروز، این شرکت هفت ساله، یک دور 50 میلیون دلاری سری C را برای گسترش تلاش های خود در کشور آفریقای شرقی و سایر کشورهای همسایه اعلام می کند..

این سرمایه پس از دور 30 ​​میلیون دلاری سری B شرکت – 23.75 میلیون دلار سهام و 6.25 میلیون دلار بدهی – در سال 2019 به دست آمد. در هر Crunchbase، Twiga بیش از 100 میلیون دلار در هر دو دور تأمین مالی بدهی و سهام جمع آوری کرده است..

در بیشتر تاریخ عملیاتی Twiga، فروشندگان و مراکز فروش را از طریق یک اپلیکیشن با کشاورزان مرتبط می کرد تا به محصولات کشاورزی مختلف دسترسی داشته باشند.

اما در سال 2019، این شرکت در تلاش برای افزایش درآمد، اتصال FMCGها و تولیدکنندگان را با خرده‌فروشان در کنیا آغاز کرد و از این طریق دست خود را در فضایی با بازیگران منطقه‌ای مانند Sokowatch و MarketForce فرو برد.

ما خودمان را به عنوان ایجاد یک فروشگاه یک مرحله ای برای خرده فروشان غیررسمی و همه نیازهای آنها می بینیم. پس همین است پیتر نجونجو، مدیر عامل شرکت، در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: ما به عنوان یک کسب و کار در حال تبدیل شدن به آن هستیم..

پلت فرم توزیع مواد غذایی تجارت الکترونیک B2B ادعا می کند که بیش از 100000 مشتری از خدمات آن در سراسر کنیا استفاده می کنند در حالی که روزانه بیش از 600 تن محصول را به بیش از 10000 خرده فروش تحویل می دهند.

نجونجو تأیید می‌کند که کشاورزان خرده‌مالک در هسته عملیات Twiga باقی می‌مانند. اما شرکت کنیایی پس از کار با آنها در مقیاس و توزیع محصولات تازه در طول سال‌ها، چالش‌هایی را شناسایی کرده است، به ویژه در قابلیت ردیابی برخی محصولات مانند گوجه‌فرنگی.

قوطی Twiga به طور موثر ردیابی مواد غذایی و تولید از فرآوری تا توزیع. با این حال، قطعاً در پایان تولید چیزهایی وجود دارد که به عنوان مثال، کشاورزان می توانند بسیاری از آفت کش ها را بدون اطلاع Twiga در محصولات استفاده کنند و در نتیجه مشکلات ایمنی مواد غذایی را برای مصرف کننده نهایی ایجاد کنند.

برای جلوگیری از چنین موقعیت هایی در آینده، Twiga قصد دارد شخصا زنجیره‌های ارزش برخی محصولات را که قابلیت ردیابی می‌تواند مشکل‌ساز باشد، مدیریت کنید.

مدیرعامل شرکت گفت: «برای ما، این انتخاب زنجیره‌های ارزش است که در آن می‌توانید مسئله ردیابی را مدیریت کنید، در حالی که برخی زنجیره‌های ارزش وجود دارند که مدیریت آن‌ها سخت‌تر خواهد بود، نکته کلیدی این است که ما اکنون رویکرد ترکیبی تری داریم. این نیست فقط در مورد کار با کشاورزان کوچک؛ wهنوز با آنها کار می کنم اما در برخی از زنجیره های ارزش. اما ما به دنبال ادغام مزارع تجاری بزرگ در زنجیره تامین خود هستیم

Njonjo می‌گوید Twiga در حال سرمایه‌گذاری بر روی اثبات مفهومی است تا روشی جایگزین برای تولید غذا در این قاره ایجاد کند و هر دو انتهای قابلیت ردیابی و مقیاس انبوه را پوشش دهد.

به گفته این شرکت، هدف اثبات مفهوم کاهش است قیمتی که مصرف کنندگان برای محصولات غذایی گیاهی محبوب داخلی بیش از 30 درصد می پردازند.

هنگامی که شرکت موفق به راه اندازی آن شد، Njonjo می گوید که این مدل ممکن است چرخیده شود به عنوان یک کسب و کار مجزا برای حفظ رویکرد کم ارزش تر برای توسعه.

بودجه برای آزمایش مفهوم استفاده خواهد شد. Twiga همچنین قصد دارد تا قبل از پایان سال از بخشی از بودجه برای عرضه محصولات غذایی و غیرغذایی تولیدی ارزان قیمت با نام تجاری خود استفاده کند..

اکثر سرمایه گذاران دور سری B Twiga در سال 2019 در این جمع آوری سرمایه اخیر شرکت کردند. این باربا این حال، دفتر خانوادگی مستقر در پاریس و نایروبی و شرکت سهام خصوصی Creadev دور سری C را رهبری کردند..

شرکت های متمرکز آفریقا، TLcom، IFC Ventures، DOB Equity، و spinoff گلدمن ساکس Juven نیز چک های بعدی نوشتند. اولین سرمایه گذاران OP Finnfund Global و تلاش کنید صندوق کاتالیست نیز شرکت کرد.

“ما هستیم عمیقا پیر فووه، مدیر آفریقا در Creadev، در بیانیه ای گفت: به پتانسیل Twiga برای ایجاد انقلابی در خرده فروشی غیررسمی در سراسر آفریقای جنوب صحرا متقاعد شده است.

«تویگا با بهره برداری از یک بازار شهری ۷۷ میلیارد دلاری در این قاره، کشش قابل توجهی پیدا کرده است. شروع، استفاده از فناوری برای بهینه سازی زنجیره تامین مواد غذایی در شهرهای آفریقا و دائما نوآوری برای مقابله بهتر با چالش های لجستیکی، تجاری، اجتماعی و زیست محیطی.

این دور همچنین ادغام جدول سرمایه Twiga را ارائه کرد که در آن سرمایه گذاران قبلی مقداری نقدینگی را از طریق فروش ثانویه 30 میلیون دلاری به دست آوردند.

هنگامی که پیتر نجونجو، مدیرعامل شرکت TechCrunch در سال 2019 در مصاحبه ای با TechCrunch صحبت کرد، Twiga یک توسعه آفریقایی تا سه ماهه سوم 2020 را هدف قرار داد.. اما بیماری همه گیر و قرنطینه‌های ناشی از آن این برنامه‌ها را متوقف کرد، اما Twiga به خوبی از این وضعیت استفاده کرد و درآمد خود را در این مدت چهار برابر کرد – از آوریل سال گذشته تا اوت 2021.

دو سال بعد، این شرکت که اکنون بیش از 1000 کارمند دارد، آماده انجام این حرکت است و در حال گسترش به دیگر بازارهای آفریقای شرقی، اوگاندا و تانزانیا، قبل از پایان سال است..

در حال حاضر با شرکای مالی توسعه کار می‌کند تا بفهمد چگونه می‌تواند اثبات مفهوم خود را در کجا مقیاس کندبرای فروش محصولات باغی از فوریه 2022 در سراسر آفریقای شرقی به عنوان یک شرکت غیرفعال.

“ما بوده ایم منصفانه موفق در کنیا بنابراین، ما خواستن تحکیم نجونجو، که شرکت را با مدیر عامل سابق گرانت بروک تأسیس کرد، اظهار داشت: موقعیت غالب ما، اثبات مفهوم ما را روشن کنید و به کشورهای همسایه گسترش دهید.

به گفته نجونجو، ضربه زدن به این اهداف باعث می‌شود که Twiga برای جمع‌آوری کمک مالی بزرگ‌تری در سال آینده آماده شود.. پس از آن، Twiga به بازارهای دیگر – ساحل عاج، DRC کنگو، غنا و نیجریه نگاه خواهد کرد. نجونجو اضافه می کند که گسترش Twiga به نیجریه ممکن است شامل برخی اقدامات M&A باشد.