شریک عمومی سابق فین کپیتال، که سرمایه گذاری خود را در پایپ رهبری می کرد، یک شرکت سرمایه گذاری جدید راه اندازی کرد

پیتر آکرسون از نقش خود به عنوان شریک عمومی در شرکت سرمایه گذاری فین کپیتال متمرکز بر فین تک جدا شده و یک شرکت جدید راه اندازی کرده است. سرمایه خطرپذیر.

به گفته او پروفایل لینکدینآکرسون – که برای اولین بار در آگوست 2019 به فین کپیتال پیوست – در ژانویه سال جاری کار در آن شرکت را متوقف کرد. در حالی که نمایه وی نشان می دهد که او در فوریه 2023 شریک عمومی Audere Capital شده است، به نظر می رسد که او فقط حضور آنلاین خود را برای منعکس کردن موقعیت جدید خود در این هفته به روز کرده است. اطلاعات عمومی زیادی در مورد Audere وجود ندارد، به جز اینکه در بخش «خدمات مالی» در لینکدین فهرست شده است و شعار آن «قهرمان نوآوری آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری فناوری در مراحل اولیه» است.

یک منبع آگاه از اتفاقات داخلی در فین کپیتال ادعا می کند که تنش بین آکرسون و شریک و موسس مدیریت، لوگان آلین، پیرامون استارتاپ تامین مالی جایگزین شرکت پرتفوی پایپ وجود داشته است – سرمایه گذاری که آکرسون در آن رهبری می کرد و در هیئت مدیره آن حضور داشت. شرایط دقیق خروج او مشخص نیست.

برای مدتی پایپ کاملاً شلوغ بود و به سمت منجنیق می رفت ارزش ۲ میلیارد دلاری با این فرض که به شرکت‌های SaaS کمک می‌کند تا با مدلی که سرمایه اولیه را برای درآمدهای مکرر فراهم می‌کند، پول نقد غیررقیق‌کننده تولید کنند.

اما نوامبر گذشته، پایپ اعلام کرد که سه موسس آن هستند کناره گیری از نقش های اجرایی آنها و اینکه جستجو برای یک مدیر عامل جدید “کهنه کار” آغاز شده بود.

بلافاصله پس از آن اعلامیه، چندین منبع که مایل بودند ناشناس بمانند – از جمله یک سرمایه‌گذار که می‌گوید سرمایه‌گذاری در این استارت‌آپ را در روزهای ابتدایی تأسیس کرده است – به TechCrunch گفتند که آن‌ها این Pipe را «شنیده‌اند». حدود 80 میلیون دلار وام گرفته بود به یک یا چند شرکت استخراج ارز دیجیتال. این افراد گفتند که از آن زمان این لباس یا لباس‌ها از بین رفته است و گمان می‌رود 80 میلیون دلار به طور کامل از بین رفته است. پایپ این ادعاها را رد کرد و لوک وویلس در ماه فوریه به عنوان مدیرعامل جدید آن انتخاب شد. Fin Capital (در آن زمان Fin VC نامیده می شد) تامین مالی 60 میلیون دلاری پایپ را در ژوئن 2020 رهبری کرد.

آلین وقتی از آلین پرسیده شد که آیا تغییر مدیریت و شرایط قبلی در پایپ ارتباطی با جدایی آکرسون دارد یا خیر. در بیانیه ای ایمیلی به TechCrunch گفت:

پیتر نقش مهمی در رشد اولیه فین کپیتال داشت و ما از کمک های او بسیار قدردانی می کنیم. پیتر شرکت را ترک کرد تا فرصت های دیگر را دنبال کند و دوست و متحد نزدیک شرکت باقی می ماند. با توجه به پایپ، تیم ما از نزدیک با لوک وویلز همکاری می‌کند، که مدیر عامل فوق‌العاده‌ای است و از حمایت کامل ما برخوردار است زیرا تیم روی مرحله بعدی رشد شرکت تمرکز می‌کند.»

آکرسون از اظهار نظر در مورد این رکورد خودداری کرد.

به گفته لینکدین، مگی اسپرنگر در آوریل به شرکت جدید خود، Audere Capital پیوست. طبق نمایه های لینکدین، او و آکرسون هر دو از اعضای کافمن هستند.

Fin Capital که در سال 2018 تأسیس شد، در بخش فین‌تک B2B با تمرکز بر SaaS سازمانی در سراسر ایالات متحده و اروپا سرمایه‌گذاری می‌کند. طبق گفته Crunchbase، بیش از 1 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت را مدیریت می کند. فین یک سرمایه گذار در SoFi بود و از شرکت هایی مانند Figure، Hummingbird و Elevate حمایت کرده است.

زمانی که آکرسون در فین کپیتال، که به نظر اولین نقش وی در وی سی بود، در هیئت مدیره شرکت هایی مانند Maxwell، Teampay، Pipe، SamCart و Ternary خدمت کرد. او قبلاً به عنوان مدیر مالی SymphonyAI خدمت می کرد و در هیئت مدیره شرکت های متعدد دیگری حضور داشت.

قبل از SymphonyAI، در McKinsey & Co در زمینه فناوری رشد سریع کار می کرد. با Wells Fargo در گروه تحقیقاتی سهام فناوری جهانی، از جمله کار بر روی Facebook، ServiceNow، Marin Software، و Groupon IPOs. و با مریل لینچ در گروه بانکداری سرمایه گذاری فناوری.

آیا می خواهید اخبار فین تک بیشتری در صندوق پستی خود داشته باشید؟ ثبت نام اینجا.

یک نکته خبری یا اطلاعات داخلی در مورد موضوعی که به آن پرداختیم دارید؟ ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم. می توانید با من در [email protected] تماس بگیرید. یا می توانید برای ما یادداشتی را در [email protected] ارسال کنید. خوشحالم که به درخواست های ناشناس احترام می گذاریم.