شمارش معکوس برای جذب هوش مصنوعی ما – TechCrunch

به The TechCrunch Exchange ، خبرنامه هفتگی استارتاپ ها و بازارها ، خوش آمدید. از آنچه در روزهای هفته الهام گرفته شده است ستون مبادله بررسی می کند ، اما رایگان است ، و برای مطالعه آخر هفته شما ساخته شده است. آیا هر شنبه آن را در صندوق ورودی خود می خواهید؟ ثبت نام اینجابه

شنبه همگی بخیر امیدوارم حالتون خوب باشه ، در حال استراحت و آرامش باشید.

امروز می خواهیم کمی تفریح ​​کنیم. مطمئناً در پایین ما ترکیب معمول دورهای سرمایه گذاری خطرپذیر و یادداشت ها و موارد مشابه را داریم. اما ابتدا ، بیایید در مورد AI صحبت کنیم.

این هفته من مجبور شدم با دو شرکت مختلف صحبت کنم که در ساختن هوش ماشین کمی دقیق تر کار می کنند. یکی با سخت افزار و دیگری با نرم افزار سروکار داشت.

از نظر سخت افزاری ، من با پیتر چاپمن از IonQ چت کردم. IonQ یک شرکت محاسبات کوانتومی است که اخیراً از طریق SPAC به بازار عرضه شده است. با این حال ، من و چپمن به جای بررسی رستگاری ها و سایر جزئیات چک سفید ، بیشتر درباره داستان های علمی تخیلی و معنای واقعی هوش مصنوعی بحث کردیم.

به زبان ساده ، هوش مصنوعی قوی الکسا امروزه کار نمی کند. الکسا ، از نظر چپمن ، با کدگذاری مهندسان بسیاری از پاسخ های احتمالی به سوالات کار می کند. که مدتی مقیاس می گیرد. ولی قوی چپمن توضیح داد که هوش مصنوعی باید بتواند کد خود را بنویسد که این امر تفاوت اساسی با تنظیمات پرسش و پاسخ ایجاد شده توسط انسان دارد.

این موضوع در مبحث کوانتوم جای می گیرد زیرا محاسبات کوانتومی ، به گفته چپمن ، در نوع تولید کد که هوش مصنوعی قوی نیاز دارد بسیار خوب است. و از نظر انتقادی ، تجزیه و تحلیل احتمالات بی شمار در همان زمان و انتخاب بین آنها بسیار خوب است.

همه اینها به این معنی است که محاسبات کوانتومی در مراحل اولیه تجاری خود قرار دارد و شرکتهایی مانند IonQ – که به دلیل استفاده از یونهای به دام افتاده در فناوری خود نامگذاری شده است – در آغاز این عصر جدید رایانه ای کمک می کنند. با رایج شدن رایانش کوانتومی ، باید بتوانیم به نوعی از هوش مصنوعی نزدیک شویم که فقط مدلهای ML در مقیاس کلان نیستند.

از نظر نرم افزاری ، من با ریچل کارپنتر ، مدیرعامل Intrinio تماس گرفتم. شرکت او مجموعه داده مالی عظیمی را ایجاد کرده است که از طریق API در دسترس قرار می دهد. به عنوان یک خائن مالی ، این عالی است. مدت زمانی که برای مطالعه پرونده های SEC صرف کرده اید تعیین می کند که آیا به آن قسمت از Intrinio اهمیت می دهید یا خیر.

اما این استارتاپ در حال ساخت چیزی به نام Thea است ، یک سرویس هوش مصنوعی که با ترکیب شبکه های عصبی در یک ماشین پردازش زبان طبیعی سفارشی که می تواند متن را درک کند کار می کند. برای افرادی که به دنبال تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از گزارش های مالی هستند ، این یک ایده عالی برای محصول است.

چیزی که هنگام صحبت با کارپنتر برایم جالب بود این بود که تیا ابتدا در اینترنت بزرگتر آموزش دیده بود. این فقط یک ابزار تجزیه زبان مالی نیست. می تواند کارهای بیشتری انجام دهد.

امروزه بر اساس مدیرعامل ، این شرکت تمرکز Thea را بر حوزه مالی خود حفظ کرده است. اما اگر Intrinio بتواند با استفاده از خدمات تا حدی متن باز ، چیزی پیچیده را بچرخاند ، می توانیم شاهد سیستم های هوشمند بیشتری مانند Thea در سالهای آینده باشیم. آن را با فناوری محاسبات کوانتومی تجاری فزاینده تلفیق کنید و به نظر می رسد ، شاید شاید ، ما در نهایت راهی هستیم تا روزی ، شاید به هوش مصنوعی واقعی نزدیک شویم.

بله ، هر دوی ما 50 سال خیلی زود به دنیا آمدیم.

سرمایه گذاری خطرپذیر این ، سرمایه گذاری خطرپذیر آن

همانطور که انتظار می رفت ، چشم انداز سرمایه گذاری خطرپذیر Q3 کاملاً بی اهمیت بود. دیوانه مسطح. از نظر تاریخی غنی. عبارت خود را انتخاب کنید

تا اینجا Q4 دقیقا و دقیقاً یکسان به نظر می رسد. نمونه گیری:

  • ایده به گفته الکس کنراد در فوربز ، مبلغ 275 میلیون دلار با ارزش 10 میلیارد دلار جمع آوری کرده است. (الکس اخیراً کارهای بزرگی انجام داده است ، باید توجه داشته باشم.) این سرمایه م freeثر رایگان است. چطور؟ مفهوم فقط 2.75 of از کل خود را به مبلغ یک چهارم میلیارد دلار فروخت. از نظر کارآیی سرمایه در شرایط رقیق سازی ، بسیار ارزان است. به خصوص برای یک استارتاپی که هنوز نگران مقیاس درآمد خود نیست و نمی تواند اعداد را به اشتراک بگذارد. مفهوم هنوز قبل از این دور ، تعدادی از آخرین دور خود را در بانک داشت. بنابراین ، از نظر سرمایه گذاران که این مقدار سرمایه برای سرمایه گذاری در شرط مدیریت حداقل 30 میلیارد دلار در زمان مقرر شرط بندی کرده بودند ، یک چهارم بیانیه دریافت کرد. اجازه بدید ببینم.
  • و این هفته خزانه داری مدرن مجموعه 85 میلیون دلاری سری C را جمع آوری کرد که ارزش شرکت “fin پرداخت” را بیش از 2 میلیارد دلار ارزیابی می کند. این شرکت سری B خود را در اوایل سال جاری افزایش داد و ارزش آن برای هر داده PitchBook تقریباً 300 میلیون دلار بود. این بسیار ارزش آفرین است ، بسیار مدت زمان کوتاهی! اما برای آنچه در ماه های اخیر دیده ایم بسیار مناسب است.

همه اینها به این معنی است که به نظر نمی رسد Q4 در مقایسه با فصل دوم و سه سال جاری کند شده است. اگر 2022 کل سرمایه گذاری خطرپذیر 2021 را به بهترین نحو نشان ندهد ، من تعجب می کنم که چقدر طول می کشد تا دوباره شاهد این نوع سرمایه گذاری باشیم.

چه وقت زنده بودن

در خبرهای دیگر ، من مطالب دیگری را در این هفته نوشتم-اینجا و اینجا-اگر چیزی بیشتر می خواهید.

الکس