صرافی کریپتو کوین‌بیس از SEC به خاطر دادخواست قانون‌گذاری شکایت کرد

این شرکت صرافی روز دوشنبه گفت که Coinbase دادخواستی را برای وادار کردن کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای پاسخ به دادخواست ماه ها پیش ارائه کرده است که می پرسد آیا تنظیم کننده اوراق بهادار اجازه می دهد صنعت با استفاده از چارچوب های موجود SEC تنظیم شود یا خیر. تنظیم‌کننده‌ای که اقدامات اجرایی و هشدارها را علیه شرکت‌های ارز دیجیتال، از جمله غول آمریکایی، افزایش داده است.

در طومار ژوئیه 2022، کوین بیس پرسید که آیا SEC “قوانینی را برای حاکمیت مقررات اوراق بهاداری که از طریق روش های دیجیتالی بومی عرضه و معامله می شوند، پیشنهاد و تصویب خواهد کرد.” SEC هرگز به این درخواست پاسخ نداد.

«فرآیند قانون‌گذاری وجود دارد تا آژانس‌ها بتوانند مقررات را با بهره‌مندی از نظرات عمومی توسعه دهند و موقعیت خود را از طریق بررسی قضایی مورد آزمایش قرار دهند. تا به امروز، بیش از 1700 نهاد و شخص به درخواست کوین بیس نظرات خود را ارسال کرده اند که این درخواست شفافیت را منعکس می کند.

گروال اظهار داشت که از بیانیه های عمومی SEC و فعالیت های اجرایی در صنعت کریپتو به نظر می رسد که تنظیم کننده قبلاً تصمیم خود را برای رد درخواست Coinbase گرفته است، “اما آنها هنوز به مردم نگفته اند.”

این دادخواست که روز دوشنبه در دادگاه استیناف ایالات متحده برای مدار سوم ثبت شد، آخرین بازخوردی است که SEC در ماه های اخیر دریافت کرده است زیرا تنظیم کننده اقداماتی را علیه شرکت های رمزنگاری Bittrex، Gemini، Genesis و همچنین کارآفرینانی از جمله جاستین سان و دو کوون.

ماه گذشته، SEC تهدید کرد که از Coinbase به دلیل برخی از محصولات این صرافی شکایت خواهد کرد. Coinbase استاندارد طلایی در میان صرافی‌های رمزنگاری برای رعایت قوانین است، اما این شرکت آمریکایی در طول سال‌ها متضرر شده است زیرا به دلیل عدم قطعیت‌های قانونی نمی‌توانست محصولات جدیدی تولید و عرضه کند، حتی در حالی که رقبای آن در بازارهای بین‌المللی افزایش یافته‌اند.

برایان آرمسترانگ، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Coinbase، گفته است که این صرافی ممکن است به فکر انتقال دفتر مرکزی خود به خارج از ایالات متحده باشد، مگر اینکه این کشور رویکرد خود را به مقررات تغییر دهد. او هفته گذشته گفت: “هر چیزی روی میز است، از جمله، می دانید، جابجایی یا هر چیز دیگری که لازم است.”

«Coinbase هیچ دعوی قضایی را ساده نمی‌گیرد، به‌ویژه زمانی که به یکی از تنظیم‌کننده‌های ما مربوط می‌شود. شفافیت مقرراتی برای صنعت ما دیر شده است. با این حال، کوین‌بیس و سایر شرکت‌های ارز دیجیتال با اقدامات قانونی بالقوه‌ای از سوی SEC مواجه هستند، حتی اگر به ما گفته نشده است که SEC چگونه معتقد است این قانون در مورد تجارت ما اعمال می‌شود.