صنایع فضایی واردا اولین کارخانه فضایی خود را با موشک SpaceX Falcon 9 به مدار زمین می فرستد – TechCrunch

صنایع فضایی واردا ، استارت آپی که می خواهد تاسیسات تولیدی در فضا بسازد ، اولین فضاپیمای خود را در مدار هواپیمای SpaceX Falcon 9 در سال 2023 به مدار زمین می فرستد.

فضاپیمای واقعی – اولین استارتاپی که به مدار رفت – توسط شرکت پرتاب کننده رقیب SpaceX ، Rocket Lab ساخته خواهد شد ، که همچنین دو وسیله نقلیه فضایی بعدی برای واردا خواهد ساخت. این سه خودرو مجهز به دو ماژول ساخت وردا هستند: یک ماژول تولید میکرو گرانش و یک کپسول مجدد.

هدف این است که هر فضاپیما تقریباً سه ماه در مدار بماند و ماژول مجدد 40-60 کیلوگرم مواد تولید شده را به عقب بازگرداند.

هدف وردا این است که مزایای گرانش میکرو-که فقط در فواصل طولانی مدت در فضا یافت می شود-را برای تولید مواد جدید مانند اندام های چاپ شده زیستی یا نیمه هادی های تخصصی آشکار کند. شرط این استارتاپ این است که بازار بالقوه برای چنین موادی به اندازه کافی بالا است تا تلاش برای آن ارزش داشته باشد.

استارتاپ مستقر در تورنس ، کالیفرنیا ، از زمان تأسیس آن توسط ویل بروئی ، کهنه سرباز SpaceX و دلیان آسپاروهوف ، بنیانگذار بنیاد ، کمی سریعتر حرکت کرده است. وردا سری A 42 میلیون دلاری را در ماه جولای اعلام کرد و قصد دارد برنامه زمانبندی تهاجمی را دنبال کند ، با دو نسخه در سال 2023 و سوم در 2024.

این فضاپیما یکی از بسیاری از اشیاء موجود در ماموریت سواری Falcon 9 خواهد بود ، یک برنامه جدید و پردرآمد که هزینه رفت و آمد به مشتریان را با اجازه دادن به آنها در فضا افزایش می دهد. اسپیس ایکس وعده داده است که هزینه پرتاب را برای یک مشتری که قصد ارسال حداکثر 200 کیلوگرم محموله به مدار همزمان خورشید را دارد ، تا 1 میلیون دلار کاهش می دهد.