صندوق تحرک جدید 230 میلیون دلاری Autotech Ventures فین تک و اقتصاد دایره ای را به استراتژی سرمایه گذاری خود اضافه می کند.

Autotech Ventures از صندوق 230 میلیون دلاری تازه بسته شده خود برای گسترش فراتر از پایه استارت آپ های حمل و نقل زمینی در مراحل اولیه خود استفاده خواهد کرد و در مواردی سرمایه گذاری خواهد کرد که این شرکت معتقد است فرصت های بزرگ بعدی در خودرو و تحرک است.

فین‌تک، لجستیک، زنجیره تامین و اقتصاد دایره‌ای در صدر فهرست قرار دارند.

به گفته این شرکت، این صندوق 230 میلیون دلاری، که سومین آن از زمان راه‌اندازی در سال 2017 است، برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های مرتبط با تحرک سری C استفاده خواهد شد. ترکیبی از LPهای مالی و شرکتی، از جمله Allison Transmission، American Axle، Iochpe-Maxion و Shell در این صندوق مشارکت داشتند.

ما هنوز یک شرکت متمرکز بر حمل و نقل زمینی هستیم و استراتژی بسیار مشابهی داریم [with this fund]” الکسی آندریفمدیر عامل Autotech Ventures به TechCrunch گفت. در سطح بالا، مانند Fund 1 و Fund 2 است. تجارت خودرو ناکارآمد است و جیب‌های سود زیادی برای گرفتن وجود دارد.»

این شرکت به ویژه به سرمایه‌گذاری‌های فین‌تک مرتبط با حمل‌ونقل علاقه‌مند است که در دوران رکود رشد می‌کنند.

آندریف گفت: «ما پیش‌بینی کردیم که دیر یا زود یک رکود اقتصادی رخ خواهد داد و مناطقی را شناسایی کردیم که با نرم شدن اقتصاد سود می‌برند. مشتریان در مقابل وسایل نقلیه خود با همان نرخ بهره که کارت های اعتباری استاندارد دارند وام می گیرند.

سرمایه‌گذاری‌های قبلی فین‌تک Autotech Ventures شامل خرید اکنون در بریتانیا، استارت‌آپ Bamper و Carpay بعداً پرداخت می‌شود، پلتفرم خدمات وام SaaS برای فروشندگان خودرو از اینجا بخرید، پرداخت کنید.

آندریف گفت که این شرکت همچنین در حال بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اقتصاد دایره‌ای است، صنعتی نوپایی که بر یافتن راه‌هایی برای استفاده مجدد از مواد و محصولات متمرکز است. استارت آپ های اقتصاد دایره ای با دور شدن خودروسازان از وسایل نقلیه گازسوز و به سمت خودروهای برقی، توجه و سرمایه گذاری فزاینده ای را به خود جلب کرده اند.

Autotech Ventures نیز با احتیاط به سمت هوش مصنوعی مولد می رود، اگرچه آندریف به سرعت متوجه شد که این شرکت هیچ سرمایه گذاری در این زمینه انجام نداده است.

اتوتک بیش از 500 میلیون دلار تحت مدیریت است و در بیش از 40 شرکت سرمایه گذاری کرده است.

برخی از سرمایه گذاری های این شرکت شامل استارتاپ بینایی کامپیوتر DeepScale (که توسط تسلا خریداری شد)، Lyft، اپراتور بازار خودروهای مستعمل Frontier Car Group، Drover، Outdoorsy، Swvl، اپلیکیشن پارکینگ SpotHero و Xnor.ai که اپل در ژانویه 2020 خریداری کرد. از این استارت‌آپ‌ها، از جمله Indie Semiconductor و Volta Charging، عمومی شده‌اند.