صندوق جهانی یک صندوق VC جدید 350 میلیون یورویی است که توسط موتور جستجوی سبز Ecosia – TechCrunch انکوبه شده است.

ممکن است قبلاً فکر کرده باشید که Ecosia یک موتور جستجوی خوب است که وقتی یک عبارت جستجو را مشت می‌کنید، درخت می‌کارد. دوست داشتني. چقدر زیبا. اما نه. بنیانگذاران Ecosia و شبکه اطراف آن در مورد تغییرات آب و هوایی بسیار جدی تر از آن چیزی هستند که ارزیابی سطحی ممکن است نشان دهد. سال گذشته در مارس 2020، درست قبل از شروع تعطیلی جهان در میان همه‌گیری، آن شبکه دور هم جمع شد و به این نتیجه رسید که کافی است: یک صندوق VC جدید برای مقابله با بحران آب و هوا به روشی متفاوت مورد نیاز بود.

بنابراین، امروز، صندوق جهانی، یک VC جدید فناوری آب و هوا با سرمایه 350 میلیون یورویی راه‌اندازی می‌شود که استارت‌آپ‌هایی را هدف قرار می‌دهد که فناوری می‌سازند که می‌تواند به کربن زدایی سیاره کمک کند. صندوق جهانی ادعا می کند که بزرگترین صندوق در اروپا است اختصاصی VC فناوری آب و هوا

چگونه آنها به این سرعت چنین حجمی از صندوق را ایجاد کردند؟ خوب، این شامل بیش از 60 سرمایه گذار از جمله بنیانگذاران فناوری فعلی و سابق اروپایی، اما تعداد بسیار کمی از LP های نهادی است، به همین دلیل می تواند در مدت زمان نسبتاً کوتاهی سرمایه خود را افزایش دهد.

این صندوق که توسط Ecosia انکوبه شده است، بر انرژی، حمل و نقل، غذا و کشاورزی، تولید و ساختمان تمرکز خواهد کرد. همانطور که دیدیم، محیط ساخته شده سهم زیادی در تولید CO2 دارد. شهرها بیش از دو سوم انرژی جهان را مصرف می کنند و بیش از 70 درصد از انتشار CO2 در جهان را تشکیل می دهند.

صندوق جهانی می‌گوید که ماموریت آن صرفه‌جویی در ۲ گیگاتن از انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۴۰ خواهد بود که معادل ۴ درصد از کل انتشار جهانی است. این برای یک شرکت بسیار خوب است، اگرچه مقیاس این مسئله بسیار زیاد است، با توجه به اینکه انتشار گازهای گلخانه ای جهان تا سال 2030 باید کاهش یابد تا سیاره شانس فرار از گرمایش 1.5 درجه را داشته باشد.

کلید این امر استفاده از آنچه که پتانسیل عملکرد آب و هوا (CPP) می نامد به عنوان یک شاخص اصلی کلیدی برای تامین مالی است. به گفته این شرکت، هر شرکتی که از صندوق جهانی حمایت می‌کند باید بتواند نشان دهد که پتانسیل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را به میزان حداقل 100 مگاتن CO2e در سال دارد، زیرا «تنها شرکت‌هایی که دنیای کربن‌زدایی شده را قادر می‌سازند می‌توانند با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان تبدیل شوند. دهه آینده.»

Danijel Višević، شریک عمومی صندوق جهانی گفت: «اروپا باید فوراً به تجارت معمول خود با تکیه بر استفاده مداوم از سوخت‌های فسیلی دست بردارد. این قاره دارای تحقیقات، نوآوری و آگاهی سیاسی برای رهبری جهان در مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. با این حال، تا به حال، پشتیبانی سرمایه گذاری برای اطمینان از اینکه این راه حل ها از ایده ای به موفقیت می روند، وجود نداشته است. به همین دلیل است که ما صندوق جهانی را راه‌اندازی می‌کنیم تا شریک نهایی برای حمایت از کارآفرینان فناوری اروپا باشد که باارزش‌ترین شرکت‌های دهه آینده را در کنار مقابله با بحران آب‌وهوایی ایجاد خواهند کرد.»

دوبرابر کردن اروپا به عنوان مکانی برای جذب سرمایه گذاران فناوری آب و هوا منطقی به نظر می رسد.

بین سال‌های 2019 تا 2020، 50 درصد بیشتر از آمریکا و چین، اختراعات فناوری آب و هوا از اروپا دریافت شده است.

اما تنها 6 میلیارد یورو از بودجه VC تا سال 2013 به شرکت های اروپایی تعلق گرفت در حالی که به ترتیب 25 و 17 میلیارد یورو در ایالات متحده و چین سرمایه گذاری شده بود.

بعلاوه، طبق تحقیقات صندوق جهانی، 41 صندوق در آمریکای شمالی با بیش از 100 میلیون دلار دارایی تحت مدیریت وجود دارد، در مقایسه با تنها 6 صندوق در اروپا، و اکثر صندوق‌های ویژه فناوری آب و هوای اروپایی VC کمتر از 40 میلیون دلار برای حمایت از فناوری مخرب دارند. .

علاوه بر این، صندوق جهانی می‌گوید تعداد شرکت‌های فناوری آب و هوا در اروپا (102) بین سال‌های 2019 تا 2021 بیشتر از مجموع ایالات متحده و چین (80) تأسیس شده است.

در همین حال، صندوق افق 2020 کمیسیون اروپا 33 میلیارد یورو به تحقیق و توسعه مرتبط با آب و هوا کمک می کند.

تیم شوماخر، یکی از بنیانگذاران بازار دامنه Sedo (و سرمایه گذار در Ecosia، Zolar، gridX، Pachama و CarbonCloud) این صندوق را تشکیل می دهد. Danijel Visevic، روزنامه‌نگار سابق که فناوری آب و هوا، استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاری خطرپذیر را پوشش می‌داد. داریا ساهارووا، در SevenVentures و Holtzbrinck کار می کرد. این تیم همچنین شامل کریگ داگلاس، که قبلا با SET Ventures بود. و کریستین کرول به عنوان شریک سرمایه گذاری، بنیانگذار و مدیر عامل Ecosia.

صندوق جهانی فاش کرده است که تاکنون در سه شرکت سرمایه گذاری کرده است: یک استارتاپ جایگزین گوشت، یکی در کاهش ضایعات و شرکت Qoa.

که جایگزین کاکائو، منبع بزرگ انتشار CO2 در کشاورزی می شود.

رقبای جهانی صندوق جهانی عبارتند از Astanor، Pale Blue Dot و 2150 VC که در این ماه 312 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کردند.

تیم سرمایه گذاری همچنین شامل کارشناسانی مانند مهندسان مکانیک و شیمی، فیزیکدانان و یک ریاضیدان است. ال‌پی‌ها شامل رولف شرومگنز، بنیانگذار Trivago است. Econos، یک پلت فرم سرمایه گذاری پایدار که توسط الکساندر سامور تأسیس شده است. ورنا پاوسدر، کارآفرین و نویسنده زن سریال و همسرش فیلیپ پاوسدر، بنیانگذار ترموندو.

علاوه بر این، یک هیئت علمی و مشاوره برجسته شامل دیتمار هارهوف، مدیر موسسه نوآوری و کارآفرینی ماکس پلانک (که همچنین به دولت آلمان مشاوره می دهد و دریافت کننده نشان لیاقت جمهوری فدرال آلمان است)؛ مدیر دانشگاهی و بنیانگذار دانشمندان آینده، دکتر گرگور هاگدورن. و معاون تحقیقات مسئول در موسسه فراونهوفر، سیمون کایزر به مشاوره صندوق جهانی کمک می کند.

تیم شوماخر، شریک عمومی در صندوق جهانی، افزود: “من بیش از ده سال است که در فناوری سرمایه گذاری کرده ام، هم در نرم افزار معمولی و هم در فناوری آب و هوا، و در این مدت سرمایه گذاری های آب و هوایی من از سرمایه گذاری های دیگرم بهتر بود. بدون شک یکی از دلایل این امر، کالیبر افرادی است که جذب کار روی بزرگترین مشکلی است که بشریت با آن مواجه است. در صندوق جهانی، ما تشخیص می دهیم که برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، سرمایه گذاری در فناوری جدید باید سودآور و مقیاس پذیر باشد.

داریا ساهارووا، شریک عمومی در صندوق جهانی، گفت: «فرصتی بزرگ برای حمایت از استارت‌آپ‌هایی وجود دارد که به عقب انداختن زمان بحران آب‌وهوایی کمک می‌کنند و نحوه عملکرد کل بخش‌ها را تغییر می‌دهند. از استارت‌آپ‌های کشاورزی گرفته تا فناوری باتری، استارت‌آپ‌هایی که به تغییرات آب و هوایی رسیدگی می‌کنند، به بودجه بیشتری با جیب‌های عمیق و تعهد به حمایت از شرکت‌های پویا نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که می‌توانند پتانسیل خود را برآورده کنند.»