طبق گزارش، آمازون در حال مذاکره برای ارائه خدمات تلفن همراه کم هزینه یا رایگان به مشتریان Prime است

بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، آمازون در حال بررسی ارائه خدمات تلفن همراه ارزان یا احتمالاً رایگان در سراسر کشور به مشترکان Prime در ایالات متحده است. طبق گزارش ها، این غول فناوری در حال مذاکره با Verizon، T-Mobile، Dish Network و AT&T است.

افرادی که با این موضوع آشنا هستند به بلومبرگ گفتند که آمازون در حال بررسی ارائه طرح های بی سیم با قیمت 10 دلار در ماه یا احتمالاً رایگان است تا وفاداری مشترکان را تقویت کند. در حال حاضر، برخی از افراد ممکن است اشتراک Prime خود را لغو کنند و در صورت تمایل دوباره ثبت نام کنند. اگر آمازون بخواهد سرویس تلفن همراه را به پرایم اضافه کند، احتمالاً باعث می‌شود که مردم به اشتراک‌های طولانی مدت خود پایبند باشند.

این گزارش می گوید که این مذاکرات حدود دو ماه است که ادامه دارد. آمازون ممکن است چندین ماه طول بکشد تا این سرویس را راه اندازی کند، یا ممکن است این طرح را به طور کلی لغو کند.

بردلی ماتینگر، سخنگوی آمازون در بیانیه‌ای به TechCrunch، برنامه‌ریزی آمازون برای افزودن سرویس تلفن همراه به Prime را تکذیب کرد. Mattinger گفت: “ما همیشه در حال بررسی اضافه کردن مزایای بیشتر برای اعضای Prime هستیم، اما در حال حاضر برنامه ای برای اضافه کردن بی سیم نداریم.”

پس از انتشار گزارش بلومبرگ در معاملات پیش از بازار در روز جمعه، سهام Verizon، AT&T و T-Mobile سقوط کرد. سهام ورایزون 5 درصد، سهام AT&T 5.9 درصد و سهام T-Mobile 6.8 درصد سقوط کردند. TechCrunch برای نظر دادن با Verizon و T-Mobile تماس گرفته است. AT&T از اظهار نظر خودداری کرد.

اشتراک Prime شامل تحویل سریع رایگان، دسترسی به Prime Video و 100 میلیون آهنگ است. گزارش بلومبرگ در حالی منتشر می شود که تحلیلگران می گویند از زمانی که آمازون هزینه اشتراک سالانه را از 119 دلار به 139 دلار افزایش داد، عضویت در Prime راکد شده است.

آمازون با رقابت فزاینده ای از سوی Walmart و عضویت Walmart+ آن مواجه است که هزینه سالانه 98 دلار دارد و برخی از مزایای تحویل سریع مشابه Prime را با هزینه کمتر ارائه می دهد. این عضویت همچنین شامل اشتراک Paramount+ است که با Prime Video رقابت می کند. در ماه فوریه، آمازون شروع به دریافت هزینه تحویل برای سفارشات مواد غذایی تازه زیر 150 دلار کرد. در گذشته، آمازون برای سفارش‌های بالای 35 دلار، به اعضای Prime تحویل مواد غذایی رایگان ارائه می‌داد.

این گزارش اشاره می‌کند که اگرچه آمازون برای استفاده از شبکه‌هایشان به اپراتورهای بی‌سیم پول می‌پردازد، اپراتورهای بی‌سیم به طور بالقوه چیزهای زیادی برای از دست دادن دارند. اگر آمازون در نهایت خدمات تلفن همراه کم‌هزینه یا رایگان را ارائه دهد، برای مشتریان فعلی خود با اپراتورهای بی‌سیم رقابت می‌کند. با این حال، بلومبرگ خاطرنشان می‌کند که اپراتورها واقعاً در موقعیتی نیستند که بگویند نه، زیرا آنها میلیاردها دلار در شبکه‌های 5G سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به دنبال یافتن مراکز فروش جدید هستند تا بازده سرمایه‌گذاری‌های هنگفت خود را به دست آورند.

این اقدام اولین تلاش آمازون در صنعت بی سیم را نشان نمی دهد، زیرا این شرکت قصد دارد سال آینده آزمایش سرویس اینترنت ماهواره ای خود به نام Project Kuiper را آغاز کند. و در سال 2014، غول فناوری Fire Phone 199 دلاری را عرضه کرد، اما در نهایت یک سال بعد آن را متوقف کرد.

شایان ذکر است که گوگل در حال حاضر یک شبکه بی سیم به نام Google Fi Wireless دارد که به عنوان یک اپراتور شبکه مجازی تلفن همراه عمل می کند، زیرا در شبکه T-Mobile اجرا می شود.