طبق گزارش ها، اپل در حال توسعه یک سرویس مربیگری سلامت مبتنی بر هوش مصنوعی است

بر اساس گزارش جدید مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در حال توسعه یک سرویس مربیگری سلامت مبتنی بر هوش مصنوعی با اسم رمز کوارتز است. طبق گزارش‌ها، این غول فناوری همچنین در حال کار بر روی فناوری ردیابی احساسات است و قصد دارد نسخه آی‌پد اپلیکیشن سلامت آیفون را در سال جاری عرضه کند.

سرویس مربیگری سلامت مبتنی بر هوش مصنوعی برای کمک به کاربران برای حفظ انگیزه برای ورزش، بهبود عادات غذایی و خواب بهتر طراحی شده است. ایده پشت این سرویس استفاده از هوش مصنوعی و اطلاعات اپل واچ کاربر برای توسعه برنامه های مربیگری است که به طور ویژه برای آنها طراحی شده است. همانند سایر خدمات اپل، انتظار می رود که خدمات مربیگری سلامت ماهانه هزینه داشته باشد.

طبق گزارش ها، چندین تیم در اپل در حال کار بر روی این پروژه هستند، از جمله تیم های سلامت این شرکت، سیری و هوش مصنوعی. گورمان می نویسد که این سرویس برای سال آینده برنامه ریزی شده است، اما اشاره می کند که ممکن است به تعویق بیفتد یا به طور کلی متوقف شود.

علاوه بر این، این گزارش می گوید که اپلیکیشن سلامت اپل ابزارهایی برای ردیابی احساسات و مدیریت شرایط بینایی مانند نزدیک بینی دریافت خواهد کرد. نسخه راه اندازی ردیاب احساسات به کاربران این امکان را می دهد که حالات خود را ثبت کنند، به سوالات مربوط به روز خود پاسخ دهند و نتایج خود را در طول زمان مقایسه کنند. در آینده، اپل امیدوار است که ردیاب خلق و خو بتواند از الگوریتم‌هایی برای درک خلق و خوی کاربر بر اساس گفتار، متن و سایر داده‌های آن‌ها استفاده کند.

در مورد برنامه جدید سلامت آی‌پد، گورمن می‌نویسد که اپل قرار است از آن در کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی خود (WWDC) در ماه ژوئن رونمایی کند. راه‌اندازی این اپلیکیشن به کاربران این امکان را می‌دهد تا داده‌های سلامتی خود، مانند نتایج الکتروکاردیوگرام را در یک صفحه بزرگ‌تر ببینند. انتظار می رود برنامه جدید در iPadOS 17 قرار گیرد که انتظار می رود اواخر امسال عرضه شود.

همانطور که توسط Gurman اشاره شده است، اپل در سال 2014 زمانی که برنامه اختصاصی Health را راه اندازی کرد و سپس اپل واچ را یک سال بعد راه اندازی کرد، تلاش های بهداشتی خود را آغاز کرد. از آن زمان، اپل چندین ویژگی بهداشتی از جمله تشخیص سقوط و ردیابی خواب را به ساعت هوشمند خود اضافه کرده است.

گفته می‌شود که هدست واقعیت مختلط آینده این شرکت تلاش‌های سلامت فعلی این شرکت را گسترش می‌دهد، زیرا طبق گزارش‌ها ویژگی‌ای را در خود جای داده است که به کاربران اجازه می‌دهد هنگام استفاده از دستگاه مراقبه کنند. انتظار می رود اپل از این هدست در WWDC رونمایی کند.

همانطور که قبلاً توسط بلومبرگ گزارش شده بود، اپل همچنین در حال برنامه ریزی برای گسترش ویژگی های سلامتی خود با معرفی یک شکل پایه ای از نظارت بر فشار خون در ساعت اپل در چند سال آینده است. اگرچه انتظار نمی رود این ویژگی اعداد دیاستولیک و سیستولیک دقیق را نمایش دهد، اما در صورت داشتن فشار خون بالا به کاربران اطلاع می دهد.

علاوه بر این، این شرکت در حال کار بر روی فن‌آوری غیرتهاجمی نظارت بر گلوکز است که در هنگام سنجش قند خون به حسگرها متکی است و نه نیش انگشت. ظاهرا اپل در تلاش است تا این فناوری را در یک دستگاه کوچک قرار دهد، اما در نهایت قصد دارد این فناوری را به اپل واچ خود اضافه کند.