طبق گزارش ها، iOS 17 زمینه را برای بارگذاری جانبی برنامه ها در آیفون فراهم می کند

اپل سیستم توزیع اپلیکیشن آیفون را بسته نگه داشته و به کاربران این امکان را می دهد که برنامه ها را فقط از اپ استور دانلود کنند. اما این شرکت ممکن است دروازه‌هایی را به این باغ دیواری اضافه کند تا به مردم اجازه دهد به زودی اپلیکیشن‌ها را روی آیفون‌ها بارگذاری کنند.

یک گزارش بلومبرگ اشاره کرد که شرکت مستقر در کوپرتینویی زمینه چنین عملکردی را با iOS 17 ایجاد خواهد کرد. خبرنگار مارک گورمن در خبرنامه خود گفت که اپل در حال بازنگری نرم افزار خود برای بارگذاری جانبی است و ممکن است برخی اعلامیه های مرتبط با آن را در برنامه نویس جهانی آینده مشاهده کنیم. کنفرانس (WWDC) در ژوئن.

سال گذشته، گزارش دیگری از بلومبرگ به رویکرد جدید اپل در زمینه بارگذاری جانبی، به دلیل تغییر مقررات در اروپا اشاره کرد. قانون بازار دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) در سال 2024 اجرایی خواهد شد. این قانون شرکت‌های بزرگ فناوری را مجبور می‌کند تا فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین را روی پلتفرم‌های خود اجازه دهند، بنابراین توسعه‌دهندگان در مورد توزیع برنامه‌ها حق انتخاب دارند و کاربران می‌توانند برنامه‌های مختلف را دانلود کنند. منابع

مشخص نیست که آیا اپل قصد دارد به iOS 17 اجازه نصب جانبی را بدهد یا اینکه اپل فقط در حال ایجاد برخی تغییرات در سطح سیستم عامل است تا این امکان را در نقطه‌ای از مسیر فعال کند. این شرکت بلافاصله در مورد این داستان اظهار نظر نکرد.

از لحاظ تاریخی، مدیران اپل از جمله تیم کوک و کریگ فدریگی با استناد به دلایل حفظ حریم خصوصی و امنیتی، به شدت با بارگذاری جانبی مخالفت کرده اند.

آخرین گزارش بلومبرگ اشاره کرد که اپل به‌روزرسانی‌هایی را برای iOS، macOS و tvOS نیز اعلام خواهد کرد. در حالی که این سیستم عامل ها دارای برخی به روز رسانی های افزایشی خواهند بود، watchOS ممکن است تغییرات اساسی در طراحی داشته باشد.

به طور طبیعی، همه نگاه ها به شایعه رونمایی اپل از اولین هدست XR خود خواهد بود که در زمان عرضه روی توسعه دهندگان متمرکز خواهد شد. در کنار این، انتظار می‌رود که این شرکت یک سیستم عامل جدید و یک کیت توسعه نرم‌افزار منتشر کند که بلوک‌های سازنده برنامه‌های ساخت این هدست را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.