طرح مالیاتی QSBS بایدن پیامدهای ناخواسته ای برای استارتاپ ها به همراه خواهد داشت – TechCrunch

در برنامه مالیاتی رئیس جمهور جو بایدن در سال 2021 اصلاحات جدیدی در برنامه سهام شرکت مشاغل کوچک واجد شرایط (QSBS) ایالات متحده وجود دارد که در صورت تصویب ، مستقیماً بر کارکنان ، بنیانگذاران و سرمایه گذاران استارتاپ در مراحل اولیه تأثیر می گذارد.

قانونگذاران می گویند تغییرات پیشنهادی در QSBS برای افزایش مالیات بر میلیونرها و میلیاردرهای آمریکایی طراحی شده است. اما خالصی که آنها می دهند به قدری گسترده است که بدون شک کارکنان تازه کار را درگیر می کند ، که در صورت اعمال اختیار خرید سهام یا فروش سهام خود می توانند به راحتی (و موقت) خود را در ردیف بالای مالیات کشور قرار دهند.

کنگره باید فوراً در مورد این تغییرات تجدید نظر کند.

ما بیم آن داریم که این پیامدهای ناخواسته بتواند نوآوری را خفه کند و به گروه کوچکی از مردم آسیب برساند در حالی که میزان خطای مالیاتی جدید را برای دولت فدرال افزایش می دهد.

اگر در پنج سال گذشته در هر مرحله ای از راه اندازی سهام اولیه اقدام به اعمال گزینه های سهام کرده اید ، ممکن است زمانی که تصمیم به فروش سهام خود در خروجی گرفتید ، تغییر QSBS شما را تحت تأثیر قرار دهد. شما حتی ممکن است سهام واجد شرایط QSBS را بدون این که بدانید داشته باشید.

قانونگذاران می خواهند نرخ حذف QSBS را برای افرادی که بیش از 400،000 دلار درآمد ناخالص تعدیل شده در یک سال گزارش می دهند ، و سهام و دارایی هایی که سهام QSBS دارند ، کاهش دهند و به 50 درصد برسانند.

معافیت QSBS در ابتدا در سال 1993 به عنوان مشوق مالیاتی برای صاحبان مشاغل کوچک ، سرمایه گذاران آنها و کارکنان اولیه اعمال شد.

اکثر استارتاپ های فناوری به عنوان شرکت های واجد شرایط QSBS شروع به کار می کنند و اگر در اولین سالهای راه اندازی یک شرکت نوپا به دست آورند یا از سهام استفاده کنند ، می توانند مزایای مالیاتی قابل توجهی برای موسسین ، سرمایه گذاران اولیه و کارکنان اولیه داشته باشند.

به عنوان مثال ، بیایید مهندسی را تصور کنیم که به یک استارتاپ نرم افزاری پیوسته می پیوندد و 200،000 گزینه سهام با 1 دلار در هر سهم به او تعلق می گیرد. مهندس گزینه های اولیه سهام خود را زود انجام می دهد ، در حالی که شرکت کمتر از 50 میلیون دلار سرمایه گذاری خطرپذیر جمع آوری کرده است.

شش سال بعد ، این استارتاپ خریداری شد و 200 هزار سهم مهندس اکنون 10 میلیون دلار ارزش دارد.

بر اساس قوانین مالیاتی فعلی ، مهندس می تواند از پرداخت 2.3 میلیون دلار مالیات بر عایدی سرمایه فدرال تحت معافیت QSBS جلوگیری کند-1.96 میلیون دلار سود سرمایه بلند مدت (20 درصد) و 372 هزار و 400 دلار مالیات بر درآمد سرمایه گذاری خالص (3.8 درصد) )

طبق تغییرات پیشنهادی در قانون مالیات ، مهندس فقط می تواند با استفاده از معافیت QSBS مالیات بر سود سرمایه فدرال را در نیمی از سود خود حذف کند.

5 میلیون دلار باقیمانده با مالیات تقریباً 1.6 میلیون دلار روبرو خواهد شد-1.25 میلیون دلار سود سرمایه بلند مدت (25 درصد بر اساس پیشنهاد فعلی) ، 190.000 دلار مالیات بر درآمد سرمایه گذاری خالص (3.8 درصد) و 150 هزار دلار مالیات اضافی که به تازگی پیشنهاد شده است. به

کنگره می گوید آنها با لغو معافیت QSBS ثروتمندترین افراد آمریکا را هدف قرار می دهند.

در عمل ، معافیت QSBS در بین بنیانگذاران استارتاپ ها ، سرمایه گذاران و کارکنان استارتاپ ها – افرادی که ریسک های مالی قابل توجهی را برای تأمین اکوسیستم استارتاپ ها متحمل می شوند ، رایج کرده است. QSBS در اصل به منظور پاداش به کسانی که موتورهای نوآوری کشور را هدایت می کنند ، طراحی شده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل داده های فدرال توسط کارشناس QSBS ، به طور م chopثر کاهش نصف این معافیت مالیاتی اکوسیستم نوآوری را خنثی می کند ، در حالی که به طور متوسط ​​سالانه 570 میلیون دلار درآمد مالیاتی جدید در دهه آینده افزایش می دهد. این رقم در مقایسه با طرح زیربنایی 3.5 تریلیون دلاری کشور ، مقدار ناچیزی است.

نتیجه آن افزایش اندکی در درآمد جدید فدرال است که از گروه نسبتاً کمی از افرادی که در اقتصاد نوآوری کار می کنند گرفته می شود و ارزش خسارت احتمالی به استارتاپ ها را ندارد. معافیت QSBS باید محافظت شود.

(توجه: QSBS فقط برای مجموعه خاصی از مشاغل کوچک و استارتاپ ها اعمال می شود و افراد را ملزم می کند تا در شرایطی که شرکت هنوز نسبتاً کوچک است ، گزینه های سهام خود را بدست آورند یا از آنها استفاده کنند و قبل از فروش سهام آنها را حداقل پنج سال نگه دارند. CPA برای اطلاع از واجد شرایط بودن سهام شما.)