طرف تاریک محیط زیست – TechCrunch

وزارت آینده نوشته کیم استنلی رابینسون کتابی نیست که تروریست های محیط زیست را ستایش کند. در واقع ، بیشتر در بسیاری از صفحات خود از موضوع اجتناب می کند. با این حال ، در مرکز گزارش گمانه زنی های خود در مورد وزارتخانه و رهبری آن در چند دهه آینده ، جنبه تاریک پایه گذار گذار زمین به آینده صلح آمیز و پایدار آن است.

این یک تنظیم عجیب برای یک رمان مبتنی بر طرح است ، که در آن طرح واقعی-خرابکاری در هواپیماها ، غرق شدن کشتی های باری-گاه به عنوان تفسیر خبری ، گاهی در مکالمات بین شخصیت ها ذکر می شود. گروه موسوم به بچه های کالی ، که در تعداد انگشت شماری از شایعات مشاهده می شود ، از روش های تاریک تر خشونت استفاده می کند تا طبقه سرمایه دار پلوتوکرات را وادار کند تا سرانجام در یک دنیای کربن خالص تسلیم شوند.

در سالهای اخیر با افزایش بحران آب و هوا ، اکوتوریسم از نویسندگان خرید دلپذیرتری به دست آورده است. ریچارد پاورز ، نویسنده داستان فوق العادهکه برنده جایزه پولیتزر 2019 برای داستان شد ، به تصویر می کشد که چگونه پنج شخصیت متفاوت در نهایت گرد هم می آیند تا یک عمل خشونت آمیز را برای نجات کره زمین انجام دهند و سپس پیامدها را پردازش کنند.

این یک موضوع وحشتناک است و موضوعی که در پی حملات تروریستی 11 سپتامبر به طور کامل محدود شده بود. هرچند به طور خاص رمان نیست. Square’s Final Fantasy VII ، که در سال 1997 منتشر شد و همچنان ستاره ای در تاریخ طولانی این حق رای دادن است ، دنباله ای از گروه تروریست های اکوتوریست است که سعی می کنند کره زمین را از دسیسه های شینرا ، امپراتوری شرارت و استخراج ماکو ، نجات دهند.

با این حال رابینسون از چالش های اخلاقی چالش برانگیز انقلاب خشونت آمیز ، یا احساسات عمیق ناشی از افرادی که به لحاظ نظری عاشق کره زمین و مردم هستند ، اجتناب کرده و به نوعی معتقد است که کشتن این موجودات نوعی نجات است. در عوض ، او اثری وسیع و سرسخت می نویسد که چالش های رسیدن به آینده ای بدون کربن را بررسی می کند و در نهایت متوجه می شود که بشریت می تواند به آنجا برسد ، هرچند با یک حرکت خشونت آمیز خارج از صفحه اینجا و آنجا.

به عنوان یک اثر داستانی سوداگرانه ، وزارت آینده به شدت مورد حدس و گمان قرار گرفته است و وظیفه ای تقریباً دایره المعارفی دارد. این بحث همه جانبه از نرخ تخفیف مورد استفاده در اقتصاد گرفته تا بلاک چین ، حرکات یخچالی ، سیاست بانک مرکزی ، بوروکراسی علمی ، حکومت سوئیس ، آلبدو زمین و موارد دیگر را در بر می گیرد. این یک یادداشت سیاستی بسیار جامع است که در یک طرح بادگیر پیچیده شده است و چندین دهه طول می کشد – و بگذارید واضح باشیم ، روایتی بسیار بهتر از هر گونه یادداشت سیاستی که می توان به آن امیدوار بود.

با این حال ، این رمان مرا به یاد ضرب المثل قدیمی در مورد دیپلماسی و بسیاری از مشاغل دیگر می اندازد: این شغل شغلی است که عمدتاً با لحظاتی از وحشت محض خسته می شود. در بهترین حالت ، وزارت آینده قادر است با همدلی عمیق و جسورانه صحنه های ماندگار آینده را ثبت کند. صحنه های آغازین موج گرما که هند را درگیر می کند ، هولناک ، سوزناک و فراموش نشدنی است. رابینسون در خلق صحنه های طبیعت ، با بحث در مورد قطب جنوب ، کوه های آلپ سوئیس ، و مناظر کشتی های هوایی دارای طنین ویژه ای است.

این فقط یک چهارم کتاب است. رابینسون برای نوشتن روایتی پیشراننده یک چالش کیشوتیک را در پیش گرفته است که می تواند فعالیت های آژانس وظیفه ای را که وظیفه اجرای توافق آب و هوایی پاریس را بر عهده دارد ، به چیزی جذاب برای خوانندگان عمومی تبدیل کند. این ناهموار است و نماهایی از صحنه وجود دارد که مرا به یاد چرخه صدساله مالکا اولدر می اندازد ، که به طور مشابه بر روی یک نهاد دولتی فراملیتی در آینده و روند بوروکراتیک آن عدسی داشت.

هرچند قدیمی تر در سریالش یک شرور مستقیم داشت ، در حالی که رابینسون سخت ترین کار سخت را بدون بازی انجام داده است. شرور همه ما هستیم ، سرمایه داری و سیستم ، اینرسی و رخوت است. علاقه یک خواننده به مبارزه یک دیوان سالار سیاسی با اینرسی بستگی زیادی به این دارد که آیا بیوگرافی شخصی آنها شامل مدرک تحصیلی در مدرسه تحصیلات تکمیلی سیاست عمومی است یا خیر. این من هستم ، اما حتی من نتوانستم کاملاً به آنجا برسم.

اما حتی با وجود نزدیک به 600 صفحه گفتمان در زمینه مکانیک و اقتصاد تغییرات آب و هوا ، آنچه هنوز وجود ندارد جالب ترین بخش کار رابینسون است. کل کشورها سیاست خود را تغییر می دهند ، گاهی به کوتاهی یک صفحه. سرمایه دارانی که در داووس نشسته اند و به احتمال زیاد توسط فرزندان کالی برای تماشای ویدئوهای مرگ کره زمین و یک مسیر مثبت رو به جلو ، قفل شده اند ، ناگهان نظر خود را تغییر می دهند. البته این یک داستان تخیلی است ، اما با مقدار زیادی از “اگر این اتفاق بیفتد” چه می شود. اگر چین ناگهان به مکانی باز ، دموکراتیک و برابر تبدیل شود ، چه می شود؟ اگر هند فقط هندوتوا مدرن خود را رد کرده و به یک جامعه ارگانیک و کشاورزی کشاورزی احیا شده بازگردد ، چه می شود؟ اگر سرمایه داران فقط تسلیم شوند چه؟

آنچه مکرراً در کتاب مفقود شده است ، هر نوع روایتی در مورد رفتار انسان است ، و به ویژه ، تمایل به انتقام از کسانی که مجبور به رفتن هستند. مطمئناً یک گروه تروریستی اکوتریستی در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای غرق کردن کشتی های باری که در دریای آزاد پرتاب می شوند و هواپیماهای ساطع کننده کربن را از آسمان بیرون می اندازد و همچنین هک کردن تمام بانک های جهان و از بین بردن دلارهای نفتی موفق است. آیا هیچ یک از افرادی که تحت تأثیر قرار گرفته اند تا کنون پاسخ داده اند؟ از قضا بچه های کالی پس از موج گرمای هند شکل گرفتند ، بنابراین انتقام مطمئناً در ذهن نویسنده است.

رابینسون می خواهد آنچه ممکن است را آشکار کند ، و راهی متفاوت را به ما نشان دهد. اما مطمئناً آنچه ممکن است به معنای واقعی کلمه است همیشه ممکن چالش این است که با توجه به نیروهای انسانی که غالباً در طول این مسیر غیرقابل حل هستند ، چگونه می توان از آن مسیر عبور کرد. به این ترتیب ، این رمان کمتر تخیلی و بیشتر فانتزی است ، نوعی فرار برای ناظری که از نظر سیاسی در امور جهان هماهنگ است و فقط آرزو می کند که مردم ژنو بتوانند همه چیز را به وقوع بپیوندند.

این عدم بینش رفتاری انسان می تواند کتاب را به سرعت به بیراهه ببرد. وزارت آینده در سال 2020 با محوریت دهه های آینده منتشر شد و یکی از نکات اصلی آن این است که چگونه چین در سال های آینده به وسیله ای برای تغییر بحث آب و هوا تبدیل می شود. در این روند ، هنگ کنگ تبدیل به سنگر آزادی و دموکراسی می شود.

در صفحات پایانی رمان ، به تجزیه و تحلیل چگونگی کسب آزادی آن می پردازیم. “بنابراین ما در هنگ کنگ برای آن جنگیدیم ، ما برای حاکمیت قانون مبارزه کردیم. در تمام سالهای بین 1997 تا 2047 ما جنگیدیم. ” چطور دعوا کردند؟ “در طول سالها ما دیدیم که چه چیزی م workedثر بوده و روشهای ما را اصلاح کرده است. خشونت جواب نداد اعداد انجام دادند. این راز است ، در صورتی که شما به دنبال راز مقاومت در برابر یک قدرت شاهنشاهی هستید ، کاری که ما در آن سال ها انجام می دادیم. مقاومت غیر خشونت آمیز کل جمعیت ، یا تا آنجا که می توانید بدست آورید. این همان چیزی است که کار می کند. ”

همزمان با انتشار کتاب (البته ویرایش و انتشار همیشه زمان زیادی طول می کشد) ، جنبش مقاومت هنگ کنگ کاملاً سقوط کرد. صدها هزار نفر در اعتراضات مختلف جنبش در چند سال گذشته پیوستند ، اما به طور کامل توسط دولت سرزمین اصلی با نظم فوق العاده کوتاهی مورد حمایت قرار گرفتند. روزنامه ها بسته شده اند ، وب سایت ها مسدود شده اند ، موزه ها ، دانشگاه ها و موسسات فرهنگی محدود شده اند. اعداد و ارقام به طور کامل از بین نرفتند. مقاومت بدون خشونت توسط سازمان دهندگان در هنگ کنگ به طور عالی اجرا شد. آنها به طور کامل شکست خوردند.

که ما را به ماهیت عجیب فرضیه اصلی کتاب باز می گرداند. با وجود همه تغییرات مثبتی که باید منتظر آن باشیم ، این تاریخ آینده بستگی به گروهی رادیکال دارد که مایل به اعمال خشونت برای معرفی در این جهان هستند. رابینسون آرمان شهر می خواهد و احساس می کند که یک مدینه فاضله طبیعی در دسترس ماست ، اما به نظر نمی رسد با آنچه در صفحه است راهی پیدا کند. یک نفر می گوید: “قدرت سیاسی از لوله تفنگ رشد می کند.” این تصوری است که هنگ کنگ به تازگی دوباره یاد گرفته است و در حال گفتگوهای زیست محیطی به طور فزاینده ای عادی می شود. وزارت آینده فقط از همان تاکتیک هایی استفاده می کند که وزارتخانه های گذشته جهان از آن استفاده کرده اند ، و این ویرانی ای است که هیچ یک از ما نباید بخواهیم.


وزارت آینده نویسنده: کیم استنلی رابینسون
هاچت ، 2020 ، 576 صفحه