غول تحویل غذای هندی Swiggy در حال مذاکره برای جمع آوری کمک های مالی بیش از 10 میلیارد دلار است – TechCrunch

دو منبع آگاه به TechCrunch گفتند ، استارتاپ تحویل غذای هندی Swiggy در حال مذاکره برای جمع آوری بیش از 500 میلیون دلار در دور جدید تامین مالی است که می تواند آن را بیش از 10 میلیارد دلار ارزش گذاری کند.

منابع افزودند ، Invesco با مقر آتلانتا در حال مذاکره برای رهبری-یا رهبری مشترک-دور جدید تأمین مالی در استارتاپ مستقر در بنگلور است که SoftBank Vision Fund 2 ، Falcon Edge Capital و Prosus Ventures را در بین سرمایه گذاران موجود خود دارد.

یکی از آنها گفت که هنوز توافق نهایی نشده است ، بنابراین ممکن است شرایط تغییر کند. اسویگی در روز دوشنبه نظری نداد. روزنامه هندی CapTable برای اولین بار در مورد مذاکرات جمع آوری کمک مالی گزارش داد.

مذاکرات جدید برای جمع آوری کمک های مالی کمتر از سه ماه پس از نهایی شدن دور سرمایه گذاری 1.200 میلیارد دلاری Swiggy با ارزش 5.5 میلیارد دلار پس از پول انجام می شود. رقیب اصلی این استارتاپ در هند ، زوماتو ، امسال اولین حضور شگفت انگیز خود را در بورس های اوراق بهادار هند تجربه کرد و راه را برای استارتاپ های فناوری مصرف کننده هندی برای کاوش در بازارهای عمومی هموار کرد. ارزش بازار زوماتو در بورس های اوراق بهادار به 14.5 میلیارد دلار رسیده است ، در حالی که ارزش 5.4 میلیارد دلاری آن در بازارهای خصوصی در اوایل امسال به دست آمده بود.

Swiggy ، مانند Zomato ، به شدت تحت تأثیر همه گیری قرار گرفت. این استارتاپ در ماه جولای گفت که اما در سه ماهه اخیر به شدت بهبود یافته است. ارزش سفارشاتی که در آن ماه در حال پردازش بود 30 درصد بیشتر از موارد قبل از COVID بود.

آمازون سال گذشته نیز وارد فضای تحویل غذا در هند شد ، اما همانطور که یکی از مدیران Zomato در یک مجمع عمومی در سال جاری اشاره کرد ، این شرکت هنوز در این زمینه پیشرفت نکرده است. سرویس تحویل غذای آمازون در حال حاضر فقط در بنگلور در دسترس است.

تحلیلگران برنستاین در گزارشی به مشتریان خود در این ماه نوشتند که بازار خدمات غذایی هند در معرض خطر است که انتظار می رود تا مارس 2026 به 97 میلیارد دلار برسد.

اعتبار تصویر: برنشتاین

“بازار خدمات غذایی هند بزرگ است و انتظار می رود که تا سال مالی 25 به 97 میلیارد دلار برسد. خدمات غذایی سازمان یافته سریعتر رشد می کند و انتظار می رود که تا سال مالی 25 به 55 درصد از سهم بازار برسد. ما انتظار داریم که نفوذ آنلاین تا 20 سال آینده تا 20 درصد افزایش یابد و اندازه بازار با 46 درصد CAGR به 20 میلیارد دلار برسد. بخش قابل توجهی از رشد توسط جذب مشتری جدید و نفوذ به بازارهای کوچکتر هدایت می شود. آنها نوشتند که Zomato در سال مالی جاری 10 میلیون کاربر معامله (MTU) داشته است ، که انتظار می رود 5 برابر 25 FY افزایش یابد و به 50 میلیون پوند برسد.

برخی از شرط بندی های اخیر Swiggy – گسترش به تحویل مواد غذایی سریع – نیز در زمانی مورد توجه قرار می گیرد که رقبای آن فضا (Grofers و BigBasket) یا چنین کششی را ندیده اند یا هنوز باید به طور تهاجمی فضا را کاوش کنند. Zomato ، که در اوایل سال جاری حدود 100 میلیون دلار در Grofers سرمایه گذاری کرده بود ، این ماه یک برنامه آزمایشی را که در آن آزمایش تحویل مواد غذایی را آزمایش می کرد ، تعطیل کرد.