غول فناوری روسیه Yandex با خرید عملیات ویندز در تل آویو ، رد پای اسرائیل را گسترش می دهد – TechCrunch

غول فناوری روسی Yandex با خرید شرکت اسکوتر الکترونیکی مشترک Wind’s Israel ، ردپای تحرک خود را در اسرائیل گسترش می دهد. این دو شروط توافق را به اشتراک نمی گذارند ، اما روزنامه مالی اسرائیلی گلوبز گزارش داد که هزینه آن بین 40 تا 50 میلیون دلار تخمین زده شده است.

Wind یکی از برترین اپراتورهای اشتراک اسکوتر الکترونیکی در اسرائیل است ، در کنار رقبایی مانند Lime ، Leo و Bird. Yandex قبلاً از سال 2018 پلتفرم حمل و نقل Yango خود را در این کشور راه اندازی کرده است ، با شروع با تردد از سواری و تا تحویل آخرین کیلومتر و فناوری غذا. به گفته Yandex ، خرید باد با ارائه طیف گسترده ای از راه حل های آخرین راه و حمل و نقل ، این اکوسیستم را گسترش می دهد.

می توان تصور کرد که یانگو از وسایل نقلیه اضافی موجود در زمین برای توسعه خدمات تحویل خود استفاده خواهد کرد. به عنوان مثال ، Yandex اخیراً Yango Deli ، یک سرویس تحویل سریع مواد غذایی را در تل آویو راه اندازی کرد ، که متکی به شبکه ای از فروشگاه های تاریک در سراسر شهر است. این شرکت با 14 فروشگاه تاریک شروع به کار کرد و انتظار می رود که این تعداد تا پایان ماه نوامبر دو برابر شود.

ناوگان ویند شامل بیش از 10 هزار روروک مخصوص بچه ها ، زیرساخت اسکوتر و سیستم عملیاتی در اسرائیل ، و همچنین تحقیق و توسعه در زمینه بهینه سازی مسیرهای مسافرتی است. Wind که در برلین و بارسلونا مستقر است ، همچنان کنترل عملیات خود را در سراسر اروپا حفظ خواهد کرد. در مجموع ، این شرکت 72 میلیون دلار کمک مالی جمع آوری کرده است. این شرکت به ده ها هزار مشتری در 13 شهر در منطقه شهری تل آویو خدمات رسانی می کند و به گفته شرکت ، در کل حدود 4 میلیون سفر انجام داده است.

خرید Wind نیز تنها چند ماه پس از راه اندازی Yandex پلت فرم اشتراک اسکوتر خود با نام Yandex Go در روسیه انجام می شود. ناوگان بازار داخلی تنها حدود 5000 اسکوتر تخمین زده می شود ، بنابراین این ادغام بیش از دو برابر نشان Yandex را خواهد داشت. مشتریان در روسیه از این پس می توانند روروک مخصوص بچه ها را از برنامه Wind و همچنین اسکوترهایی را در اسرائیل از برنامه Yango سفارش دهند.

Yandex همچنین در حال آزمایش مریخ نوردهای خودکار خود در اسرائیل ، آن آربور و کره جنوبی است و می گوید پس از دریافت مجوز مربوطه از مقامات محلی ، آماده تحویل رباتیک است.

این شرکت همچنین می گوید که می خواهد robotaxis خود را در آینده نزدیک به پلت فرم Yango بیاورد.

سخنگوی Yandex به TechCrunch گفت: “ما از اوایل سال 2019 خودروهای خودران خود را در داخل و اطراف تل آویو آزمایش می کنیم.” اسرائیل شرایط و چالش هایی را برای آزمایش فناوری ما در اختیار ما قرار می دهد که در سایر نقاط آزمایش فاقد آن هستیم. اینها ، برای مثال ، انواع دوربرگردان ، تعداد بیشماری وسیله نقلیه دوچرخه و میکروموبیت و البته گرمای مدیترانه ای و رطوبت زیاد است. “

به نقل از Yandex ، مسکو به دلیل سردی هوا به طور سنتی شهری دوستدار دوچرخه نیست ، اما در حین و پس از قرنطینه ، تحویل کیلومتر آخر سر به فلک کشید و خیابانهای مسکو مملو از پیک های دوچرخه شد.

سخنگوی Yandex گفت: “خبر خوب – اتومبیل های ما قبلاً می دانستند چگونه با آن برخورد کنند.” “تجربه تل آویو در دوران کرونا در مسکو کمک زیادی به ما کرد.”