غول فناوری چینی Baidu آزمایش عمومی روباتیک Apollo Go را در شانگهای آغاز کرد – TechCrunch

غول موتورهای جستجوی چینی Baidu آزمایش عمومی پلتفرم موبایل Apollo Go robotaxi خود را در شانگهای آغاز کرده است ، که این امر نشان دهنده ادامه فعالیت شرکت در چین است.

در حالی که بایدو می گوید robotaxis خود به قابلیت های سطح 4 دست یافته است ، یک اپراتور ایمنی انسان در همه سواری ها که از روز یکشنبه برای عموم آزاد است به منظور رعایت مقررات محلی حضور خواهد داشت. این انجمن مهندسان خودرو خودروی خودران L4 را به عنوان خودرویی تعریف می کند که در اکثر موارد نیازی به تعامل انسان ندارد و فقط می تواند در مناطق محدودی کار کند. شرکت هایی مانند Waymo ، Cruise ، Motional ، Pony.AI و Yandex همه از ترکیب مشابه لیدار ، رادار ، دوربین و GPS برای ساخت مغز وسیله نقلیه ای که دارای استقلال L4 است ، استفاده می کنند.

ناوگان شانگهای از خودروهای برقی Baidu Hongqi EV تشکیل شده است ، خودروهای خودران نسل چهارم تولید شده با FAW. این شرکت تعداد خودروهایی را که در ابتدا راه اندازی کرده است فاش نکرد ، اما سخنگوی بایدو به TechCrunch گفت که هدف این است که به 200 خودرو در شانگهای برسد. در کل ، بایدو می گوید که در حال آزمایش یا استقرار عمومی حدود 500 AV در 30 شهر است.

در حالی که بایدو مجوزی برای آزمایش فناوری بدون راننده خود در کالیفرنیا دارد ، هنوز هیچ سرویسی را به کار نگرفته است و در عوض بیشتر منابع خود را برای افزایش در چین در نظر گرفته است. به گفته سخنگوی شرکت ، تقاضا برای خدمات robotaxi در خانه افزایش یافته است ، بنابراین بایدو بر بهبود فناوری خود ، ساخت وسایل نقلیه زیاد و اطمینان از تجربه کاربری خوب تمرکز دارد. شانگهای پنجمین شهری است که سرویس robotaxi Apollo Go برای عموم آزاد است ، از جمله Changsha ، Cangzhou ، پکن و Guangzhou.

فقط چند هفته پیش ، بایدو خدمات آپولو گو خود را در پکن به منطقه تونگژو ، که دروازه شرقی شهر محسوب می شود ، گسترش داد و 22 ایستگاه جدید را در 31 مایلی اضافه کرد. در ماه آوریل ، این شرکت 10 رباتیک کاملاً بدون راننده را در پارک شوگانگ پایتخت ، مساحتی به مساحت 1.2 مایل مربع ، که محل آزمایش اولین عملیات تجاری سازی روباتاسی چین بود ، راه اندازی کرد. هیچ اپراتور ایمنی انسانی پشت فرمان این اتومبیل ها نمی نشیند ، فقط یک عضو ایمنی در صندلی مسافر برای اطمینان خاطر به سواران است. هزینه هر سواری 30 یوان (4.60 دلار) است و برای مسافران 18 تا 60 ساله آزاد است. در همه جا ، از جمله شانگهای ، سواری رایگان است زیرا این سرویس هنوز در مرحله آزمایشی خود است.

سواران در شانگهای می توانند از برنامه Apollo Go برای تماس با robotaxi از ساعت 9:30 صبح تا 11 شب استفاده کنند و در یکی از 150 ایستگاه در سراسر منطقه Jianding ، که محل دانشگاه شانگهای ، پیست بین المللی شانگهای و بسیاری از گردشگران است ، سوار یا رها شوند. جاذبه ها

شانگهای همچنین محل پارک آپولو Baidu ، یک وسیله نقلیه مستقل برای عملیات ، آزمایش و تحقیق و توسعه است. فضایی به مساحت 10 هزار متر مربع ، 200 AV AV را که بایدو به شهر می آورد ، در خود جای می دهد ، که این مکان را به بزرگترین ناوگان خودران در شرق چین تبدیل می کند.

بازی طولانی بایدو قرار است 3000 AV را در دو تا سه سال آینده در 30 شهر چین مستقر کند. با توجه به اینکه این شرکت از سال 2013 در تحقیق و توسعه برای فناوری AV سرمایه گذاری کرده است و پروژه آپولو را از سال 2017 اجرا می کند ، بایدو دقیقاً این کار را انجام می دهد. در ماه ژوئن ، بایدو و گروه BAIC از برنامه های خود برای ماه آپولو رونمایی کردند، که قرار است با قیمت تولید 480،000 یوان به صورت انبوه تولید شود ، یا حدود 75،000 دلار ، که در واقع بسیار ارزان است ، همه موارد در نظر گرفته شده است. بایدو می گوید که 1000 دستگاه از این خودروها را در چند سال آینده تولید می کند ، همچنین مدل های مختلفی که هنوز اعلام نشده اند ، به منظور تأمین ناوگان رو به رشد خود تولید می کند.

زیرساخت ها بخش بزرگی از اهداف بایدو برای گسترش آپولو گو هستند. سخنگوی بایدو گفت که این شرکت همچنین در ساخت زیرساخت های 5G و V2X در صدها تقاطع در شهرهای بزرگ چین سرمایه گذاری می کند. بایدو در حال نصب سنسورهایی مانند دوربین و لیدار ، همراه با سیستم های محاسبه لبه ای است که می تواند اطلاعات جاده ها را به سیستم های خودران منتقل کند تا تراکم ترافیک را کاهش دهد. به گفته این شرکت ، در دراز مدت ، زیرساخت های هوشمند به AV ها کمک می کند تا قوی تر عمل کنند و برخی از هزینه های هنگفت مربوط به سنسورهای پردازنده و قدرت محاسباتی را جبران کند.

در حالی که بایدو می گوید robotaxis آن هنوز به قابلیت های پردازنده برای دستیابی به خودمختاری L4 متکی است ، این شرکت V2X را آینده استقرار در مقیاس بزرگ می داند.