غول های فناوری ایالات متحده نسبت به قانون راستی آزمایی هند ابراز نگرانی می کنند

ائتلاف اینترنتی آسیا، یک سازمان صنعت با نفوذ که نماینده غول‌های فناوری مانند فیس‌بوک، توییتر، گوگل، اپل و آمازون است، نسبت به اصلاحیه اخیر قوانین فناوری اطلاعات هند ابراز نگرانی کرده و گفته است که این تغییرات به دولت محلی اختیار حذف محتوای گسترده‌ای را بدون اجرای آن می‌دهد. تدابیر رویه ای کافی

هند اخیرا قوانین فناوری اطلاعات خود را به روز کرده و پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر را از انتشار اطلاعات نادرست یا گمراه کننده در مورد امور تجاری دولت منع کرده است. بر اساس مقررات جدید، این شرکت‌ها باید برای راستی‌آزمایی ادعاها به واحد راستی‌آزمایی خود دهلی نو تکیه کنند، پیشرفتی که احتمالاً بر بسیاری از غول‌های آمریکایی که هند را بزرگترین بازار خود از نظر کاربران می‌دانند، تأثیر خواهد گذاشت.

هند یک بازار کلیدی در خارج از کشور برای فیس بوک، توییتر و گوگل است. فیس بوک و گوگل در دهه گذشته بیش از 15 میلیارد دلار در هند سرمایه گذاری کرده اند، زیرا آنها برای برنده شدن در آخرین بازار رشد بزرگ رقابت می کردند. خدمات آنها اکنون به بیش از نیم میلیارد کاربر در هند می رسد. این شرکت ها قبلاً از چندین پیشنهاد دهلی نو عقب نشینی کرده بودند.

جف پین، مدیر عامل AIC در بیانیه ای گفت: اصلاحات فاقد “ضمانت های رویه ای کافی” برای محافظت از حقوق اساسی افراد برای دسترسی به اطلاعات هستند.

اتکا به یک نهاد دولتی مانند دفتر اطلاع رسانی مطبوعات به عنوان تنها منبع برای بررسی حقایق مشاغل دولتی بدون ارائه تعریف روشن یا ارائه کنترل و تعادل واضح «ممکن است منجر به سوء استفاده در حین اجرای قانون شود که به شدت مطبوعات را نقض می کند. آزادی،» پین افزود.

این نهاد صنعتی به دهلی نو توصیه کرد که میزبان مشاوره های سراسری صنعت باشد و همچنین “مکانیسم های داوطلبانه ای را برای محافظت از مزایای اینترنت و ایمن نگه داشتن مردم از آسیب در نظر بگیرد.”