فایلهای Oyo با پشتیبانی SoftBank با قیمت 1.16 میلیارد دلار IPO-TechCrunch

Oyo آماده کاوش در بازارهای عمومی است. غول هتلی هشت ساله هندی ، اوراق بهادار را برای تنظیم اولیه اولیه به تنظیم کننده بازار محلی تسلیم کرده است ، که در آن به دنبال جمع آوری 1.16 میلیارد دلار است.

این شرکت به دنبال انتشار سهام جدید به ارزش 940 میلیون دلار (اولیه) و فروش حدود 190 میلیون دلار سهام موجود (ثانویه) است. استراحت کنار گذاشته می شود تا قبل از تأمین مالی IPO تأمین شود.

در حالی که این شرکت – که SoftBank ، Airbnb ، Lightspeed Venture Partners ، Sequoia Capital India و Microsoft را در بین سرمایه گذاران خود دارد و اخیراً 9.6 میلیارد دلار ارزش داشته است – هنوز اطلاعات زیادی در مورد آنچه از سرمایه گذاران خرده فروشی به دنبال آن است ارائه نکرده است ، در اینجا چیزی است که ما می دانیم: همانطور که در اوایل این هفته گزارش دادیم ، Oyo به دنبال ارزش بیش از 12 میلیارد دلار در IPO است. و موسس جوان استارتاپ – ریتش آگاروال – قصد ندارد سهام خود را در عرضه عمومی بفروشد.

تشکیل پرونده امروز یک تغییر بزرگ برای Oyo است ، که در سالهای اخیر در بازارهای بین المللی بسیار جاه طلبانه رشد کرد اما با ضربه زدن به برخی از این تلاشها مسیر را اصلاح کرد.

مانند هر شرکت مسافرتی دیگر ، اوئو نیز به دلیل همه گیری دچار اختلال شدیدی شد. در یک مرحله ، این استارتاپ گزارش داد که کسب و کار آن تا 60 درصد کاهش یافته است زیرا چندین کشور قرنطینه را برای جلوگیری از شیوع ویروس اعمال کردند.

اما با باز شدن برخی از بازارهای کلیدی آن در سه ماهه اخیر ، نشانه های بهبود سریع در هفته های اخیر نشان داده شده است. این استارتاپ در پرونده امروز خود اعلام کرد که چهار بازار – هند ، اندونزی ، مالزی و اروپا – حدود 90 درصد از درآمد کلی خود را تشکیل می دهند.

داستان اویو با آگاروال شروع می شود ، که شهر روستایی خود را در جستجوی تحصیل بهتر در راجستان ترک کرد. او اغلب با دوستان خود در دهلی دیدار می کرد و در خانه های آنها اقامت داشت یا هتل های ارزان قیمت اجاره می کرد. در آن زمان بود که آگاروال ، در اواخر دوران نوجوانی و ترک تحصیل در دانشگاه ، هتلی مقرون به صرفه را دید که هر شب برای پر کردن اتاق هایش مشکل داشت.

آگاروال ، در گفتگوهای گذشته ، هتلدار را متقاعد کرد که با او معامله ای انجام دهد و اجازه دهد هتل را بازسازی کند و در ازای کاهش کمیسیون های بعدی ، آن را به مشاغل بازاریابی کند.

این معامله بلافاصله موفقیت آمیز بود ، و سپس آگاروال را وادار کرد تا پیشنهاد خود را گسترش دهد – اکنون از فناوری استفاده می کند – تا بر بخش های نادیده گرفته شده بازار تمرکز کند.

این آغاز Oyo است ، که بلافاصله با موفقیت روبرو شد و به زودی توجه یک فلوشیپ توسط بنیانگذار بنیانگذار PayPal ، Peter Thiel را جلب کرد.

Oyo ابتدا موقعیت پیشرو بازار را به دست آورد و سپس شروع به توسعه کرد – از آسیای جنوب شرقی ، اروپا ، چین و ایالات متحده شروع کرد و چند بازار را نام برد. شرط توسعه تهاجمی آن نرخ موفقیت متفاوتی داشته است. این کار در اروپا و آسیای جنوب شرقی خوب انجام می شود ، اما پیشرفت در چین و آمریکای شمالی دشوارتر از تصور راه اندازی است.

در اوج توسعه ، آگاروال ، 27 ساله ، 700 میلیون دلار در این استارتاپ سرمایه گذاری کرد. در آن سال ، او اعلام کرد که قصد دارد 2 میلیارد دلار از طریق موسسه ای به نام RA Hospitality Holdings هزینه کند تا سهام خود را در Oyo به 30٪ برساند ، از 10٪ قبل از سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری.

کاترین شو به این داستان کمک کرد.