فایل‌های Nubank عمومی می‌شوند – TechCrunch

امروز صبح، نئوبانک برزیلی Nu، معروف به نوبانک، اعلام کرد که برای عمومی شدن پرونده تشکیل داده است. امروز پرونده S-1 آن خصوصی است، اما اعلام وجود آن نشان می دهد که Nu در مسیر عمومی قرار دارد به زودی، شاید در سال 2021.

این شرکت به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و Comissão de Valores Mobiliários (CVM) در برزیل پرونده داده است. طبق بولتن شرکت، Nu ​​قصد دارد در ایالات متحده با هدف “مذاکره درباره برنامه دریافت های سپرده گذاری برزیل” در کشور خود لیست شود.

در ژوئن، نه یک دور 750 میلیون دلاری جمع آوری کرد به رهبری برکشایر هاتاوی با ارزش 30 میلیارد دلار، آن را به یکی از با ارزش ترین تک شاخ های جهان تبدیل می کند.

در آن زمان، Nu 40 میلیون کاربر در سراسر برزیل، مکزیک و کلمبیا داشت. تعداد زیاد کاربران آن، نوبانک را به بزرگترین بانک دیجیتال در جهان از نظر مشتریان تبدیل کرده است. قابل ذکر است که در ژوئن 2020 25 میلیون کاربر و در سال 2018 6 میلیون کاربر داشت – بنابراین سرعت رشد و جذب مشتری آن بسیار قابل توجه است.

دیوید ولز، تاجر کلمبیایی و سابق Sequoia VC، شرکت Nu را در سال 2013 با مأموریت اصلاح سیستم بانکی تاریخ برزیل تأسیس کرد. این شرکت قصد داشت با طیف وسیعی از محصولات و خدمات به افراد کم‌بانک و بدون بانک در کشور کمک کند. تخمین زده می شود که ده ها میلیون نفر در برزیل بدون بانک باقی می مانند، بنابراین فرصت برای نئوبانک بسیار زیاد است، به ویژه با توجه به افزایش استفاده از تلفن های هوشمند و به طور کلی حرکت به سمت دیجیتال.

TechCrunch عمیقاً در Nu in حفاری کرد این سریال اوایل امسال

نامزدهای پیشرو رونق نئوبانکینگ

اخبار ارائه IPO خصوصی Nu در پی این خبر منتشر شد که نئوبانک آمریکایی Chime نیز عرضه عمومی را هدف قرار داده است. مطابق گزارش فوربسChime می تواند به دنبال ارزش گذاری بین 35 تا 45 میلیارد دلار باشد و می تواند در ماه مارس آینده به بازار عرضه شود.

عرضه اولیه اولیه سهام در سه ماهه چهارم 2021 و به دنبال آن عرضه اولیه اولیه سهام در سه ماهه اول 2022، بخش عظیمی از سهام نئوبانک جهانی را از بازارهای خصوصی به عمومی منتقل می کند. اما انتقال مربوط به این دو شرکت ریسک همراه با بازده بالقوه سودآور را برای حامیان آنها به همراه خواهد داشت. اگر Nu یا Chime در زمان فهرست‌بندی یا قیمت‌گذاری با ارزشی که کمتر از انتظارات است، با مشکل مواجه شوند، می‌توانیم شاهد کاهش ارزش نئوبانک‌های خصوصی باشیم.

به یاد بیاورید که اگرچه مطمئن هستیم که سرمایه‌گذاران بازار خصوصی با استارت‌آپ نئوبانکینگ و گروه تک‌شاخ تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، اما هنوز نخواهیم دید که بازارهای عمومی ممکن است به باارزش‌ترین شرکت‌های گروه چه واکنشی نشان دهند. اگرچه این واقعیت که Chime در اواخر سال 2020 EBITDA مثبت بود به این معنی است که ما قرار نیست هر فایل نئوبانک را با زیان های خمیازه ای در دفاتر خود ببینیم.

زمانی که یک پرونده عمومی S-1 را از Nu دریافت کنیم، آنچه را که خواهیم دید، چندان واضح نیست، هرچند که ما کم کم از کنجکاوی غرق شده ایم. صنعت نئوبانکینگ تا چه حد توانسته است با سرمایه کافی و زمان زیاد، مجموعه ای از کسب و کار را قوی کند؟ به زودی خواهیم فهمید