فضاپیما سال آینده محموله هایی را از Orbit Fab ، GeoJump به مدار ماه منتقل می کند – TechCrunch

Spaceflight Inc ارائه دهنده خدمات سواری فضایی Spaceflight Inc قرار است سال آینده مشتریان خود را در مأموریت پرواز ماه ، به عنوان بخشی از چشم انداز بلند مدت خود برای دسترسی آسان شرکت ها به مدار قمری و فراتر از آن ، جابجا کند.

این شرکت مستقر در سیاتل با استفاده از وسیله نقلیه انتقال نیرو خود ، Sherpa EScape یا Sherpa-ES ، آخرین محموله خودروهای شرپا را که این شرکت در چند سال گذشته آزمایش کرده است ، حمل می کند. شرپا در اصل به عنوان حمل و نقل فضایی آخرین مایل عمل می کند و پس از رسیدن به فضا ، محموله بار را در مدار مورد نظر مشتریان مستقر می کند.

پیشرانه برقی Sherpa-LTE Spaceflight در ماه ژوئن در ماموریت SpaceX Transporter-2 به پرواز درآمد ، در حالی که Sherpa-LTC با پیشرانه شیمیایی اواخر امسال در Transporter-3 به فضا پرتاب می شود. این شرکت تا به امروز 50 فضاپیمای مشتری را با موفقیت مستقر کرده است.

Sherpa-ES محموله هایی را برای شرکت سوخت رسانی در مدار Orbit Fab ارائه می دهد ، که به تازگی 10 میلیون دلار از دو هواپیمای بزرگ فضایی و شرکت جدید GeoJump بسته شده است. به نظر می رسد GeoJump نیز به دنبال ورود به تجارت سواری است. وب سایت آن به عنوان “یک مسیر جدید به [geostationary orbit]”برای ماهواره های کوچک این مأموریت بر روی موشک SpaceX Falcon 9 پرتاب می شود.

اعتبار تصویر: پرواز فضایی (در پنجره جدیدی باز می شود)

این اشتراک سواری بخشی از یک ماموریت فرود روباتیک روی ماه است که توسط شرکت های Intuitive Machines انجام می شود ، یکی از تعداد انگشت شماری از شرکت هایی که توسط ناسا به عنوان بخشی از برنامه خدمات تجاری تجاری قمری انتخاب شده است. ماشینهای بصری فرودنده Nova-C نزدیک به 2000 کیلوگرم خود را برای یک ماموریت 14 روزه به سطح ماه ارسال می کند. لندر IM-1 حدود 130 کیلوگرم محموله را حمل می کند.

ماشینهای شهودی همچنین SpaceX را برای دومین ماموریت فرود خود ، همچنین برای 2022 ، مورد استفاده قرار دادند. این شرکت می گوید این اولین جسمی است که در قطب جنوبی ماه فرود می آید و اولین جسمی است که بر روی یخ ماه حفاری می کند.