فضای فین تک همچنان رقابتی و پر درام است

به The Interchange خوش آمدید! اگر این را در صندوق ورودی خود دریافت کردید، از ثبت نام و رای اعتماد شما سپاسگزاریم. اگر این مطلب را به عنوان یک پست در سایت ما می خوانید، ثبت نام کنید اینجا بنابراین می توانید آن را مستقیماً در آینده دریافت کنید. هر هفته نگاهی خواهیم داشت به داغ ترین اخبار فین تک هفته قبل. این شامل همه چیز می شود، از دورهای تامین مالی گرفته تا روندها، تجزیه و تحلیل یک فضای خاص تا برداشت های داغ در مورد یک شرکت یا پدیده خاص. اخبار فین‌تک زیادی وجود دارد و وظیفه ما این است که در راس آن‌ها قرار بگیریم – و آن را درک کنیم – تا بتوانید در جریان باشید. – مری ان و کریستین

مشغول، مشغله، مشغله

هفته‌ای شلوغ در استارت‌آپ‌ها و سرزمین‌های خطرپذیر بود و فضای فین‌تک نیز از این قاعده مستثنی نبود.

در دنیای سرمایه گذاری، من در مورد خروج پیتر آکرسون از آنجا گزارش دادم فین کپیتال اوایل سال جاری و این واقعیت که او از آن زمان یک شرکت سرمایه گذاری جدید را راه اندازی کرده است سرمایه خطرپذیر. شرایط پیرامون جدایی او همچنان مبهم است، اما یک منبع حدس می‌زند که تنش بین آکرسون و شریک موسس فین، لوگان آلین، بر سر برخی از اتفاقات استارت‌آپ تامین مالی جایگزین پایپ در سال گذشته به وجود آمده است. جزئیات بیشتر در اینجا.

ما همچنین در مورد Tellus نوشتیم، استارت‌آپی که در سال گذشته 16 میلیون دلار در دور اولیه سرمایه‌گذاری به رهبری آندریسن هوروویتز جمع‌آوری کرد و اکنون توسط دولت ایالات متحده بررسی می‌شود. وقتی سال گذشته با راکی ​​لی، یکی از بنیانگذاران شرکت مصاحبه کردم، اعتراف می‌کنم که نسبت به هر شرکتی که بر روی افرادی که با نرخ‌های وام مسکن با بهره بالا برای ارتقای خانه‌هایشان موافقت کنند (فکر کنید 9 درصد!) و استفاده از آنها شرط‌بندی کند، کمی شک داشتم. سپرده های پس انداز مشتریان برای تأمین مالی چنین وام هایی. وقتی از لی پرسیدم که آیا این ریسک است، او اعتراف کرد که چنین بود، اما اصرار داشت که Tellus از “معیارهای بسیار سختگیرانه پذیره نویسی” استفاده می کند و هنوز هیچ نکول را ندیده است، “زیرا اکثر وام گیرندگان آن به زودی وام های خود را با شرایط مطلوب تر تامین مالی می کنند. ” خوب، هفته گذشته، سناتور آمریکایی شرود براون، رئیس کمیته امور بانکی، مسکن و شهرسازی سنای ایالات متحده، نامه ای به مارتین گرونبرگ، رئیس FDIC نوشت و در مورد ادعاهای تلوس ابراز نگرانی کرد. در آن نامه، براون FDIC را تحت فشار قرار داد تا شیوه‌های تجاری Tellus را بررسی کند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان در برابر تقلب و سوء استفاده مالی محافظت می‌شوند. در یک پیچ و خم، متوجه شدم که لی با شریک عمومی a16z، کونی چان (مطمئن نیستم که هنوز ازدواج کرده است) ازدواج کرده است. نه او و نه شرکت سرمایه گذاری در مورد نگرانی های سناتور اظهار نظر نکردند، اما جرومی جانسون، مدیر عامل و مدیر ارشد اجرایی Tellus بیانیه ای را از طریق ایمیل به من ارائه کرد. ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

زیرساخت ها حتی در شرایط رکود همچنان مقاوم هستند. تنها در این هفته، من در مورد دو شرکت زیرساخت پرداخت نوشتم که در حال حرکت هستند و همکارم Ingrid Lunden درباره آخرین برنده شدن مشتری Stripe نوشت. برای شروع، من Finix را پوشش دادم که رسماً تبدیل به یک پردازنده پرداخت شد – یک تکامل طبیعی واقعاً برای شرکتی که به آرامی در حال گسترش پیشنهادات خود است. اگر فراموش کردید، فینیکس استارت آپی است که سکویا پس از ابراز نگرانی استرایپ (یک شرکت نمونه کار موجود) در مورد بیش از حد رقابتی بودن، از سرمایه گذاری در آن عقب نشینی کرد. (هر چند Finix باید 21 میلیون دلار خود را حفظ کند!) اکنون که مستقیماً به تمام شبکه های اصلی کارت ایالات متحده – American Express، Discover، Mastercard و Visa – متصل می شود و دیگر به یک پردازنده شخص ثالث متکی نیست، Finix می گوید که می تواند ارائه دهد. کسب‌وکارها «ورود فوری، بهبود اقتصادی و فرصت‌هایی برای کاهش هزینه‌های مبادله». من با مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Richie Serna در مورد آن صحبت کردم و اینکه چرا او فکر می کند آنچه فینیکس ساخته است با آنچه بازیکنان قدیمی و Stripe در بازار دارند متفاوت است. من همچنین در مورد Liquido نوشتم، یک استارت آپ مستقر در مانتین ویو، کالیفرنیا با هدف تبدیل شدن به “راه راه آمریکای لاتین” و موارد دیگر. مارک فیورنتینو از Index Ventures در سال 2021 دو دور سرمایه گذاری به مبلغ 26 میلیون دلار را برای شرکت رهبری کرد. جالب اینجاست که فیورنتینو قبل از پیوستن به Index به ایجاد و رهبری استراتژی تجاری و امور مالی در Stripe از سال 2015 تا 2019 کمک کرد. و اینگرید در مورد Stripe Landing Uber به عنوان یک کاربر نوشت. مشتری، که با توجه به اینکه رقیب Lyft یکی از مشتریان قدیمی این شرکت بوده است، کمی غیرمنتظره بود.

و، آخرین اما نه کم‌اهمیت، استارت‌آپ مدیریت کارت و هزینه شرکت Brex هفته گذشته گسترش جهانی محصول Empower خود را به بازارهای جدید اعلام کرد تا شرکت‌هایی که مشتریان آن هستند اکنون در کشورهایی مانند برزیل و کانادا «در سطح جهانی هزینه کنند و به صورت محلی فعالیت کنند». اسرائیل، ژاپن، مکزیک، سنگاپور، آفریقای جنوبی و فیلیپین و همچنین در 36 کشور اروپایی. در مصاحبه ای با TechCrunch، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل برکس، هنریکه دوبوگراس گفت که این شرکت معتقد است که این حرکت “واقعاً TAM” را برای برکس باز خواهد کرد زیرا بسیاری از مشتریان فعلی و بالقوه ایالات متحده “نوعی عملیات جهانی دارند.”

یکی از مشکلات بزرگی که شرکت ها هنگام فعالیت در سطح جهانی دارند این است که آنها در واقع نیاز به باز کردن یک حساب کاربری در همه این کشورهای مختلف دارند که ممکن است در آنجا کارمندان داشته باشند. راه‌اندازی همه سیستم‌های مالی بر اساس کشور به کشور واقعاً پیچیده می‌شود.» اکنون، اگر از برکس استفاده می‌کنید، می‌توانید به گونه‌ای عمل کنید که گویی یک شرکت محلی با کارت محلی هستید.»

به عبارت دیگر، شرکت‌هایی که از برکس استفاده می‌کنند و دارای کارمندانی هستند که در کشورهای دیگر کار می‌کنند، به این کارگران این امکان را می‌دهند که آزادانه از کارت شرکتی در کشور خود استفاده کنند، در حالی که به شرکت این امکان را می‌دهند که صورت‌حساب‌ها را به ارز محلی از بانک محلی پرداخت کند. .

دوبوگراس با اشاره به اینکه insurtech Lemonade یک مشتری است، افزود: «این چیزی است که ما مدتی در تلاش انجام آن بوده ایم. – مری ان

اعتبار تصویر: برکس

سایر اخبار هفتگی

کریستین، مری آن و ناتاشا ماسکرنها با هم همکاری کردند تا درباره فروپاشی آن بنویسند. بانک اول جمهوری، صحبت با بنیانگذاران فناوری و سرمایه گذارانی که در بانک پول داشتند در مورد آنچه بعدا اتفاق می افتد. ما همچنین با یک رقیب FRB در مورد اینکه همه این سقوط بانک های نوپا برای تجارت چه معنایی دارد صحبت کردیم. بیشتر در اینجا.

کارلی پیج گزارش می دهد: «هکرها مجموعه ای از داده های حساس دزدیده شده از شرکت نرم افزار پرداخت را منتشر کرده اند AvidXchange پس از اینکه این شرکت برای دومین بار در سال جاری قربانی باج افزار شد. AvidXchange نرم‌افزار مبتنی بر ابر را ارائه می‌کند که به سازمان‌ها کمک می‌کند پردازش فاکتور و فرآیندهای مدیریت پرداخت را خودکار کنند. یک گروه باج افزار به نام RansomHouse مسئولیت حمله سایبری اخیر به AvidXchange را بر عهده گرفت. بیشتر در اینجا.

کریستین در مورد راه اندازی شرکت جدید رایان برسلو، مدیرعامل سابق بولت نوشت، عشقکه یک بازار سلامتی است که دارای 200 محصول اولیه مانند مکمل‌ها، کیت‌های تست سلامت و روغن‌های ضروری، از جمله مقوله‌هایی مانند کاهش استرس و سلامت روده است. همه محصولات موجود در سایت مجموعه‌ای از فرآیندهای انطباق و بررسی‌هایی را که با مشارکت شرکت آزمایش‌های بالینی Radicle Science ایجاد شده است، ارائه می‌کنند که برسلو گفت که منحصر به این شرکت است. بیشتر در اینجا.

نئوبانک بریتانیایی Revolut سیلیکون ریپابلیک گزارش داد که در برزیل، اولین کشورش در آمریکای لاتین راه اندازی شد و به مشتریانش یک حساب بانکی جهانی و سرمایه گذاری های ارز دیجیتال ارائه می دهد. این شرکت پیش از این پس از استخدام گلوبر موتا به عنوان مدیرعامل کسب و کار برزیل خود در مارس 2022 در کشور حضور داشت. الکس ویلهلم و آنا هیم در آوریل گزارش دادند که Revolut «از نظر یکی از شرکت‌های خود شاهد کاهش 46 درصدی ارزش‌گذاری خود بوده است. حامیان.» بیشتر در اینجا.

Tage Kene-Okafor گزارش داد فهمیدمیک فین‌تک کنیایی با حمایت YC، که یک نئوبانک – به گفته این شرکت، اولین در نوع خود در کشور آفریقای شرقی – با همکاری موسسه مالی پان آفریقایی Ecobank کنیا راه‌اندازی کرد. از زمانی که کیرو موهویا، مدیر عامل شرکت کیرو موهویا، جیمز دا کوستا، ایان نژوگونا و گیتری تیریما، کییرو موهویا، بنیانگذارانش، جیمز دا کوستا، ایان نژوگونا و گیتری تیریما، شرکت کنیایی را برای ارائه خدمات مالی که برای جمعیت جوان آفریقایی که به سرعت در حال رشد هستند جذابیت دارد، تأسیس کردند، مدتی طول کشید تا به اینجا رسید. اتفاقاً جوانترین در جهان است اما از نظر مالی در حاشیه قرار گرفته است. پس از یک دور اولیه 200000 دلاری، فینگو وارد YC S21 شد و در پایان همان سال 4 میلیون دلار سرمایه اولیه جذب کرد. بیشتر در اینجا.

مانیش سینگ گزارش داد Paytmشرکت پیشرو پرداخت موبایلی هند، افزایش 13.2 درصدی درآمد خود را به 285.7 میلیون دلار در سه ماهه منتهی به مارس گزارش داد و زیان خود را با 57 درصد کاهش به 20.5 میلیون دلار رساند. یک سال و نیم پس از اولین نمایش عمومی آن.” بیشتر در اینجا.

سرفصل های بیشتر

با ادامه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، اپل و فین‌تک‌هایی مانند رابینهود به دنبال سپرده‌گذاران تشنه سود هستند. به طور مشابه، Arta Finance، شرکتی که دسترسی به دارایی‌های جایگزین را ارائه می‌کند، نمونه کارها را با هوش مصنوعی مدیریت خزانه‌داری عرضه کرد که 4.62% APY (بازده سالانه) ارائه می‌دهد و حساب نقدی Wealthfront اکنون 4.55% برای همه مشتریان و 5.05% APY ارائه می‌دهد. مشتریانی که یک دوست را معرفی می کنند.

فین تک پیش بینی می شود تا سال 2030 به یک صنعت 1.5 تریلیون دلاری تبدیل شودبر اساس گزارش جدید گروه مشاوره بوستون و سرمایه گذاران QED

درآمد فناوری Opendoor با 0.77 دلار شکست، درآمد بالاتر از برآوردها بود

Everee با راه اندازی کارت پرداخت Everee Visa® به برنامه Fintech Fast Track Visa می پیوندد.

تامین مالی و M&A

در TechCrunch دیده می شود

ارائه دهنده خدمات پرداخت آفریقایی Nomba 30 میلیون دلار با حمایت Base10 Partners و Shopify جمع آوری می کند.

Bend با پیچ و تاب سبز و دور بذر 2.5 میلیون دلاری برکس و رمپ را در پیش گرفته است

و جای دیگر

کیف پول دیجیتال برای بیمه کیسه های مرمر 4.2 میلیون دلار. استوارت وینچستر، مدیر عامل شرکت تک‌کرانچ، از طریق ایمیل گفت: «خانوارهای آمریکایی در حال حاضر تحت فشار مالی زیادی هستند و هزینه‌های بیمه بخش کوچکی از آن نیست. ما به ارائه ویژگی هایی ادامه خواهیم داد که نه تنها صرفه جویی در پول و به حداکثر رساندن ارزش را آسان تر می کند، بلکه بار ذهنی مدیریت چندین بیمه نامه را نیز کاهش می دهد. ما انتظار داریم که صنعت بیمه به طور کلی بیشتر از ویژگی‌های مصرف‌کننده‌پسندی که به پیشروی آن کمک کرده‌ایم، استفاده کند.»

استارت آپ Insurtech Novidea 50 میلیون دلار سری C جمع آوری می کند

اختصاصی: مدیر عامل سابق Venmo 20 میلیون دلار برای سهام Vera جمع آوری می کند

Tarabut Gateway 32 میلیون دلار برای توسعه بانکداری آزاد عربستان جمع آوری می کند

استارت‌آپ Duetti که تامین مالی موسیقی می‌کند، ۳۲ میلیون دلار برای خرید آهنگ‌های قدیمی جمع‌آوری می‌کند

پلتفرم صورت‌حساب Inbox Health 22.5 میلیون دلار و بیشتر بودجه سلامت دیجیتال را جمع‌آوری می‌کند

شرکت VC گوگل به تازگی سرمایه گذاری 12 میلیون دلاری سری A را در Range رهبری کرده است، استارتاپی که هوش مصنوعی را برای ارائه مشاوره مالی آموزش می دهد.

OpenEnvoy 15 میلیون دلار برای توسعه راه حل اتوماسیون AP جمع آوری می کند

استارت‌آپ Kiddie Kredit مستقر در میامی با حمایت دواین وید و بارون دیویس 1.4 میلیون دلار جمع‌آوری کرد.

شرکت فناوری سیاهپوست گرین وود رقیب بانکداری دیجیتال را به دست آورد. TechCrunch آخرین افزایش حقوق گرین‌وود را در مارس 2021 پوشش داد اینجا.


در سپتامبر امسال در TechCrunch Disrupt 2023 در سانفرانسیسکو به ما بپیوندید تا تأثیر فین تک بر دنیای امروز ما را بررسی کنیم. جدید امسال، ما یک روز کامل را به همه چیزهای فین تک اختصاص خواهیم داد که برخی از چهره های برجسته فین تک امروزی را به نمایش می گذارند. اکنون تا 15 مه با خرید گذرنامه خود تا 800 دلار پس انداز کنید و با کد تبلیغاتی INTERCHANGE، 15 درصد صرفه جویی کنید. بیشتر بدانید.


ما برای این هفته تمام شدیم و این چیز خوبی است زیرا ما هم خسته ایم! هفته آینده شما را می بینیم – همان زمان، همان مکان. تا آن زمان، خوب مراقب باشید! xoxo، مری آن و کریستین

اعتبار تصویر: برایس دوربین