فورد با بازگشایی سفارشات، قیمت موستانگ Mach-E تمام الکتریکی خود را کاهش داد

فورد قیمت موستانگ Mach-E تمام الکتریکی خود را تا 4000 دلار کاهش داد و در عین حال برد و سایر ویژگی ها را اضافه کرد – آخرین حرکت در جنگ قیمت خودروهای برقی که توسط تسلا جرقه زده شد.

فورد روز سه شنبه اعلام کرد که دفتر سفارشات خود را بازگشایی می کند و آماده می شود تا تولید خودرو را در نیمه دوم سال 2023، پس از ارتقاء کارخانه، افزایش دهد. آب کم عمق انتظار می رود در سال 2023 130000 دستگاه در این کارخانه تولید شود. تا پایان سال، آن به گفته یک سخنگوی، میزان تولید سالانه بیش از 200000 خواهد بود.

این دومین بار از ابتدای سال است که فورد قیمت موستانگ Mach-E را کاهش می دهد.

این کاهش ها در حالی صورت می گیرد که رقابت برای خریداران خودروهای برقی داغ شده است. همچنین به دنبال یک چهارم فروش عقب مانده موستانگ Mach-E است که در سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش یافت.

فورد بعدازظهر سه‌شنبه – ساعاتی پس از اعلام کاهش قیمت – گزارش داد که در سه ماهه اول 1.8 میلیارد دلار درآمد خالص کسب کرده است که از ضرر 3.1 میلیارد دلاری در سه ماهه مشابه سال گذشته که ناشی از فروش پیکاپ‌های قدیمی سری F بود، بازگشتی دوباره داشت. مدل های پریمیوم و فروش ناوگان.

فورد هزینه دو ارزان ترین مدل خود را 3000 دلار کاهش داد. محدوده استاندارد دیفرانسیل عقب موستانگ Mach-E اکنون از 42995 دلار شروع می شود و بردی معادل 250 مایل توسط EPA تخمین زده می شود. نسخه چهار چرخ متحرک که از 45995 دلار شروع می شود، بردی معادل 226 مایل خواهد داشت. بیشترین کاهش قیمت – حدود 4000 دلار یا نزدیک به 8٪ – در محدوده استاندارد ممتاز و مدل‌های گستره وسیع‌تر تمام چرخ متحرک GT انجام شد.

طبق گفته فورد، مدل‌های محدوده استاندارد موستانگ که از خط تولید می‌شوند، اکنون به باتری‌های لیتیوم آهن فسفات (LFP) مجهز خواهند شد. به گفته فورد، مدل‌ها همچنین می‌توانند شارژ سریع DC را تا 80 درصد ظرفیت باتری از 10 درصد در 33 دقیقه شارژ کنند که در مقایسه با مدل‌های استاندارد قبلی، 5 دقیقه کاهش می‌یابد.

مدل های جدید همچنین با نسخه ارتقا یافته سیستم کمک راننده پیشرفته هندزفری معروف به BlueCruise عرضه می شوند. نسخه 1.2 BlueCruise این قابلیت را دارد که با ضربه زدن راننده به چراغ راهنما، بدون استفاده از هندزفری، خودرو را تغییر مسیر دهد و همچنین در حالی که خودرو را در لاین نگه می دارد، خودرو را از خودروهای بزرگتر دور می کند. خریداران به مدت 90 روز به فناوری BlueCruise دسترسی رایگان خواهند داشت. پس از پایان دوره آزمایشی، مشتریان می توانند سیستم را از طریق یک سرویس اشتراک فعال کنند.

فورد تنها خودروسازی نیست که قیمت خودروهای برقی خود را کاهش می دهد. تسلا جنگ قیمت خودروهای برقی را پاییز گذشته آغاز کرد و به مقرون به صرفه‌تر کردن مدل‌های خود در ایالات متحده، چین و اروپا ادامه داد.