فورد فناوری شارژ تسلا را در خودروهای برقی آینده خود بیاورد

فورد با رقیب تسلا به توافق رسیده است که به مالکان خودروهای برقی فورد امکان دسترسی به بیش از 12000 سوپرشارژر در سراسر ایالات متحده و کانادا را می دهد. این قرارداد طی یک توئیتر اسپیس بین تسلا و مدیرعامل توییتر ایلان ماسک و مدیر عامل فورد جیم فارلی اعلام شد.

با این حال، این توافق بسیار فراتر از دسترسی به سوپرشارژرهای تسلا از طریق آداپتور است، اگرچه آداپتور توسعه‌یافته تسلا به خودروهای Ford F-150 Lightning، Mustang Mach-E و E-Transit مجهز به پورت سیستم شارژ ترکیبی دسترسی به سوپرشارژرهای V3 تسلا را می‌دهد. .

مهمتر از آن، فورد گفت که خودروهای برقی آینده اش از سال 2025 به درگاه شارژ تسلا به نام استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS) مجهز خواهند شد. ، مجهز به فناوری شارژ تسلا خواهد بود.

طبق گفته فورد، خودروهای برقی نسل دوم فورد با درگاه NACS امکان شارژ با شارژرهای CCS از طریق آداپتور را خواهند داشت.

ما بسیار خوشحالیم که از خودروهای فورد حمایت می کنیم ماسک روز پنجشنبه گفت. بنابراین مانند یک وسیله نقلیه فورد می تواند با استفاده از یک برنامه فورد به طور یکپارچه با سوپرشارژر تسلا شارژ شود. اساسا، ایده این است که ما نمی خواهیم شبکه سوپرشارژر تسلا مانند یک باغ دیواری باشد. ما می خواهیم چیزی باشد که از برق رسانی و حمل و نقل پایدار به طور کلی حمایت کند.»

کانکتور شارژ در همه خودروهای تسلا شارژ AC و شارژ DC تا 1 مگاوات را ارائه می دهد. طراحی جمع و جور و عملکرد آن نسبت به کانکتورهای سیستم شارژ ترکیبی (CCS) که توسط اکثر خودروهای برقی در آمریکای شمالی استفاده می شود، برتر در نظر گرفته می شود. سال گذشته، تسلا طراحی کانکتور شارژ EV خود را به اشتراک گذاشت تا اپراتورهای شبکه و خودروسازان را تشویق کند تا از این فناوری استفاده کنند و به استاندارد جدید در آمریکای شمالی کمک کند.

طبق گفته خودروسازان، مشتریان فورد از بهار 2024 و از طریق قرارداد با تسلا به دو برابر شارژرهای سریع دسترسی خواهند داشت.

مشتریان فورد در حال حاضر به شبکه موسوم به BlueOval Charge، یک شبکه شارژ عمومی با بیش از 84000 شارژر از جمله دسترسی به بیش از 10000 شارژر سریع DC عمومی دسترسی دارند. علاوه بر این، نمایندگی‌های فورد تقریباً 1800 شارژر سریع عمومی و مکان را تا اوایل سال 2024 به شبکه شارژ BlueOval اضافه می‌کنند.