فولکس واگن بازوی نرم افزاری Cariad را تکان می دهد – دوباره

گروه فولکس‌واگن تنها سه سال از زمانی که این خودروساز واحد نرم‌افزاری را ایجاد کرد، بار دیگر رهبری Cariad را تغییر داد.

روز دوشنبه، هیئت مدیره Cariad، مدیر عامل خود درک هیلگنبرگ را با پیتر بوش، که قبلاً مسئولیت تولید در برند بنتلی فولکس‌واگن را بر عهده داشت، جایگزین کرد. هیلگنبرگ از سال 2020 در Cariad حضور داشت. بوش در 1 ژوئن مقام اول را از آن خود می کند.

فولکس‌واگن مدت‌هاست که برای راه‌اندازی نرم‌افزار در خودروهای خود تلاش کرده است. این اشتباهات یکی از دلایلی بود که مدیرعامل گروه فولکس‌واگن، هربرت دیس، شغل خود را در سال 2022 از دست داد. Cariad که قبلاً Car.Software Organisation نامیده می‌شد، برای ایجاد انسجام در توسعه نرم‌افزاری ایجاد شد که در 10 برند آن استفاده می‌شد. نسخه نرم افزار 1.1 امروزه در خودروهای فولکس واگن یافت می شود. نرم افزار 1.2. پلتفرم برای خودروهای آئودی و پورشه در حال توسعه است، در حالی که نسخه 2.0 سیستم عاملی خواهد بود که برای تمام برندهای گروه فولکس واگن طراحی شده است.

نرم افزار از لحاظ تاریخی برای گروه فولکس واگن مشکل ساز بوده است. Cariad در سال 2020 به منظور معکوس کردن این مسیر و توسعه وسایل نقلیه نرم‌افزاری تشکیل شد که نه تنها با خودروهایی مانند تسلا رقابت می‌کنند، بلکه سرگرمی‌ها و خدماتی را در داخل خودرو ارائه می‌دهند که درآمدزایی می‌کنند. گروه فولکس‌واگن در سال 2021 اعلام کرد که Cariad می‌تواند تا سال 2030 به 1.2 تریلیون یورو (1.4 تریلیون دلار) درآمد از طریق اشتراک و سایر فروش‌ها ایجاد کند. اما اشتباهات باعث ایجاد یک سری تغییرات در Cariad شده و تا حدی منجر به اخراج هربرت دیس، مدیرعامل گروه فولکس‌واگن در سال 2022 شد.

سال گذشته، ما یک برنامه ده ماده ای برای مناطق عملیاتی و استراتژیک در گروه فولکس واگن تهیه کردیم. گروه فولکس واگن و رئیس هیئت ناظر کاریاد الیور بلوم در بیانیه‌ای گفت: یکی از عناصر کلیدی همسویی مجدد CARIAD است و ما قبلاً پیشرفت خوبی داشته‌ایم. ما اکنون در حال تعیین نقاط عطف بعدی برای پیشبرد توسعه استراتژیک، ساختاری و پرسنلی هستیم. CARIAD بر توسعه فناوری های آینده دیجیتال برای برندهای گروه تمرکز دارد. ما در حال افزایش سرعت و گسترش رویکرد خود به مشارکت هستیم. این برای ترکیب شایستگی های ما با بهترین راه حل های موجود در بازار به نفع مشتریان طراحی شده است. نتیجه حتی تعامل نزدیک‌تر توسعه نرم‌افزار و وسیله نقلیه است.»

بلوم گفت که گروه فولکس واگن در حال مذاکره با هیلگنبرگ و تیمش در مورد نقش های جدید احتمالی در شرکت است. او افزود که بوش “مدیرعامل مناسب در زمان مناسب” است و خاطرنشان کرد که او یک استراتژیست، یک توانمند و یک بازیکن تیم است.

گروه فولکس واگن همچنین در حال اضافه کردن دو متخصص نرم افزاری “تأیید شده” و در عین حال ناشناس به هیئت مدیره است.