فولکس واگن یک میلیارد یورو به مرکز خودروهای الکتریکی چین پمپ می کند

Auto Shanghai که این هفته در جریان است، فرصتی سالانه برای خودروسازان و تامین کنندگان خودرو است تا قدرت خود را منعطف کنند و تعهد خود را به چین، بزرگترین بازار خودروی جهان نشان دهند.

در نسخه امسال، فولکس واگن اعلام کرد که حدود یک میلیارد یورو (1.1 میلیارد دلار) در مرکز جدید چین برای توسعه، نوآوری و تهیه خودروهای الکتریکی کاملاً متصل سرمایه گذاری خواهد کرد. مارکوس هافکمایر، مدیر ارشد فناوری گروه فولکس واگن چین، به عنوان مدیر عامل شرکت جدید را هدایت خواهد کرد.

این مرکز با هدایت 2000 کارمند، 100% TechCo قصد دارد وسایل نقلیه و اجزای R&D را با تدارکات ادغام کند. به نظر می رسد منطق پشت این استراتژی از اصرار غول خودروسازی آلمان برای پاسخگویی بهتر به نیازهای مصرف کنندگان چین که به سرعت در حال تغییر هستند، نشات می گیرد.

این شرکت در اعلامیه خود گفت: “این کار باعث ایجاد هم افزایی در فرآیند توسعه و ادغام فناوری های پیشرفته محلی در توسعه محصول در مراحل اولیه می شود.” به این معنا که تامین کنندگان محلی می توانند در مراحل اولیه توسعه محصول شرکت کنند تا تکرارها زودتر اتفاق بیفتند.

این شرکت افزود: “هدف این است که وسایل نقلیه گروه را با سرعت بیشتری با خواسته های مشتریان چینی هماهنگ کنیم و به زمان کوتاه تری برای عرضه به بازار دست یابیم.”

این شرکت گفت که راه اندازی 100% TechCo در سال 2024 به فولکس واگن اجازه می دهد تا چرخه توسعه محصولات و فناوری های جدید را تا حدود 30 درصد کوتاه کند. انتظار می رود این مرکز در حال حاضر “نقش مهمی” در توسعه مدل آینده برند فولکس واگن ایفا کند که در سال 2024 عرضه می شود.

این اقدام تنها چند ماه پس از تلاش های دیگر فولکس واگن برای بومی سازی برای مصرف کنندگان چینی انجام شد. در ماه اکتبر، این غول سرمایه گذاری مشترک خود را با استارتاپ تراشه های خودکار محلی Horizon Robotics برای توسعه سیستم های کمک راننده پیشرفته (ADAS) و راه حل های رانندگی مستقل برای بازار چین اعلام کرد.

در واقع، فولکس واگن با انبوهی از استارت‌آپ‌های کوچکتر اما چابک‌تر خودروهای برقی در چین، بزرگترین بازار فروش آن، مواجه است، بنابراین سازگاری آن ضروری است. رقبا از بازیکنان بومی اینترنتی مانند Nio، Xpeng و Li Auto گرفته تا زیرمجموعه‌های جدید خودروهای برقی خودروسازان معتبر، مانند Zeekr Geely، و بدون ذکر نام BYD و تسلا، از بازیکنان اصلی در اینترنت هستند.

100% TechCo خارج از شهر Hefei، مرکز استان آنهویی شرقی چین، جایی که تولید خودروهای الکتریکی در حال رونق است، مستقر خواهد شد. Nio، تازه‌کار در فهرست نزدک، این شهر را به‌عنوان دفتر مرکزی خود در چین انتخاب کرد و بخش بزرگی از تولید خود را در آنجا انجام می‌دهد. BYD با پشتیبانی وارن بافت همچنین دارای یک پایگاه تولیدی در شهر است، جایی که یکی از پرفروش‌ترین محصولات آن تنها در یک سال از خط مونتاژ خارج شد.

در نهایت، این شرکت تازه تاسیس همچنین نقش یکپارچه سازی پروژه های توسعه تمام سرمایه گذاری های مشترک چینی فولکس واگن در چین را ایفا خواهد کرد که شامل SAIC Volkswagen، FAW-VW و Volkswagen Anhui هستند. برای چندین دهه، خودروسازان خارجی با راه اندازی سرمایه گذاری مشترک با شرکای محلی وارد چین شدند تا اینکه تسلا به اولین خودروساز کاملاً خارجی در این کشور تبدیل شد.