فیس‌بوک فروشگاه Oculus را روی برنامه‌های وب پیشرو دوبعدی – TechCrunch باز می‌کند

فیس‌بوک می‌خواهد هدست Quest 2 خود را به یک دستگاه بهره‌وری برای نسل جدیدی از کارگران راه دور تبدیل کند، اما برای انجام این کار، به برنامه‌ها نیاز دارد.

امروز فیسبوک اعلام کرد که برای اولین بار اپلیکیشن های دو بعدی را به فروشگاه Oculus می آورد. برنامه‌های جدید که بر اساس استاندارد صنعتی وب پیشرو (PWA) ساخته شده‌اند، به کاربران این امکان را می‌دهند تا برنامه‌هایی را که قبلاً برای برداشتن هدست و دیدن روی گوشی خود به آن‌ها نیاز داشتند، بررسی کنند.

تعداد انگشت شماری از برنامه های دو بعدی از امروز در فروشگاه Oculus موجود است، از جمله فیس بوک، اینستاگرام، Smartsheet و Spike. این شرکت می‌گوید از دیگر برنامه‌های در راه می‌توان به Dropbox، Monday.com، MURAL، My5 (بریتانیا)، Pluto TV و Slack اشاره کرد.

در حالی که فروشگاه Oculus شاهد پشتیبانی واقعیت مجازی بومی از سوی تعدادی از سازندگان برنامه بوده است، نگهداری یک برنامه واقعیت مجازی اختصاصی از جنبه‌های مختلف پیچیده است و باعث شده است که برنامه‌های شرکت‌هایی مانند Netflix و Hulu شاهد به‌روزرسانی‌های بسیار نادر باشند. تکیه بر PWA باعث می شود توسعه دهنده به طور قابل توجهی سبک تر شود و امیدواریم به پذیرش گسترده تر از آنچه که Oculus به طور کلی از سازندگان برنامه دیده است منجر شود.

گنجاندن برنامه‌های دو بعدی بخشی از تلاش گسترده‌تر برای آوردن Quest به محل کار است. در ماه آگوست، این شرکت اپلیکیشنی به نام Horizon Workrooms را معرفی کرد که به کارگران این امکان را می داد تا دسکتاپ خود را به واقعیت مجازی بیاورند و در فضای مجازی اجتماعی اشتراکی ارتباط برقرار کنند.