فیس بوک با شرایطی برای پرداخت ناشران فرانسوی برای استفاده مجدد از اخبار موافقت کرد – TechCrunch

فیس بوک امروز اعلام کرد که به ناشران فرانسوی برای اشتراک مطالبشان در پلتفرم هایش دستمزد می دهد.

این غول رسانه های اجتماعی گفت توافقنامه مجوز با اتحادیه روزنامه های ملی و منطقه ای “به این معنی است که افراد در فیس بوک می توانند بارگذاری و به اشتراک گذاری اخبار آزادانه در بین جوامع خود را ادامه دهند ، در حالی که از حق کپی رایت شرکای انتشاراتی ما نیز محافظت می شود. ”

هنگامی که ما درخواست کردیم ، فیس بوک از تعیین مبلغی که برای تنظیم این قرارداد با l’Alliance de la presse d’information générale (APIG) در فرانسه پرداخت می کند خودداری کرد. اما در یک پست وبلاگ که این قرارداد را بوق زده می نویسد: “پس از مذاکرات سازنده ، این راه حل سرمایه گذاری ما را در صنعت خبر بیشتر می کند و تجربه خبر را برای مردم و ناشران در فیس بوک تقویت می کند.”

پست وبلاگ همچنین مشخص می کند که “حداقل” یک میلیارد دلار برای حمایت از شرکت های رسانه ای در سه سال آینده سرمایه گذاری می کند-با این حال این یک قابلمه جمعی است نه یک قابلمه فقط برای فرانسه. بنابراین چه کسی دقیقاً – و کجا – به طور دقیق مبهم است.

گستردگی فیس بوک در فرانسه داوطلبانه نیست: این امر مربوط به قوانین اتحادیه اروپا است که در سال 2019 اصلاح قوانین کپی رایت دیجیتالی به روز شد تا ، در میان سایر اصلاحات ، حقوق همسایه به قطعات محتوای ناشران را در پاسخ به انتقادات صنعت روزنامه که adtech گسترش می دهند ، افزایش دهد. غول ها بارها روزنامه نگاری با کیفیتی را که کاربران پلتفرم های خود به اشتراک می گذارند بارگیری می کردند.

فرانسه در انتقال قانون اصلاحات دیجیتال اتحادیه اروپا به قوانین ملی پیشتاز بوده است ، اما قوانین اصلاح شده در سراسر اتحادیه اروپا اعمال می شود – بنابراین غول های فن آوری مانند فیس بوک برای پوشش منطقه باید چندین قرارداد ببندند. از این رو آن “حداقل” قابلمه 1 میلیارد دلاری.

در همین حال ، گوگل در آغاز امسال با ناشران خبری در فرانسه به توافق رسیده است.

با این حال ، به سرعت توسط ناظر رقابت کشور در مورد نحوه برخورد با ناشران مورد بررسی قرار گرفت. و تابستان امسال مقامات فرانسوی گوگل را به دلیل نقض دستور مربوط به این فرایند 592 میلیون دلار جریمه کردند – آن را متهم به عدم انجام مذاکرات با حسن نیت و محروم ماندن اطلاعات کلیدی مربوط به تعیین پرداخت ها کرد.

ناظر رقابت فرانسه همچنین از اینکه گوگل سعی کرد شرایطی را به ناشران تحمیل کند ، ناراضی بود و به دنبال آن بود که آنها را مجبور کند تا به جای مذاکره با شرایط محلی ، مطابق قانون ، با یک محصول مجوز اخبار جهانی که به نام Publisher Cured News شناخته شده است موافقت کنند.

مشخص نیست که آیا اجرای تهاجمی مقامات علیه گوگل ذهن فیس بوک را متمرکز کرده است تا قرارداد خود را با ناشران فرانسوی متمرکز کند – نه تنها به این دلیل که مبلغی که برای اشتراک مجدد محتوا پرداخت می شود فاش نمی شود – اما احتمالاً کمک کرده است.

گروه اتحاد ناشران فرانسوی که اعضای آن با فیس بوک موافقت کرده اند ، تنها گفتند که این قرارداد “تأمین مالی قابل توجهی” را به همراه خواهد داشت ، به ویژه تأکید بر افزایش درآمد برای کوچکترین اعضای آن.

پیر لوئت ، رئیس اتحاد و مدیرعامل Groupe Les Echos – Le Parisien ، در بیانیه ای افزود: “این اولین قدم در اجرای ملموس حقوق همسایه نشان می دهد که همبستگی بین ناشران برای دفاع م interestsثر از منافع آنها کلیدی است.”

همچنین امروز ، فیس بوک اعلام کرد که یک سرویس خبری فرانسوی را در ماه ژانویه راه اندازی می کند – که به گفته وی به کاربران “فضایی اختصاصی برای دسترسی به محتوا از منابع خبری معتبر و معتبر” می دهد – تلاش های خود را برای نمایش روزنامه نگاری حرفه ای در بستر خود به عنوان نتیجه مستقیم قوانین که مستلزم پرداخت هزینه استفاده مجدد است.

این بسیار دور از رویدادهای اخیر در استرالیا است – جایی که اوایل امسال ، قانونگذاران در مورد قوانین مشابه مربوط به پرداخت هزینه تجمیع و استفاده مجدد از مطالب خبری بحث می کردند. و در جریان آن فشار قانونی ، فیس بوک به طور موقت به اشتراک گذاشتن اخبار در این شهرستان – به همراه مجموعه ای از منابع اطلاعاتی با وفاداری دیگر – به طور کلی به عنوان نوعی استراتژی لابی “شیطانی آشفته” برای تلاش برای ترساندن قانونگذاران کشور برای کنار گذاشتن این ایده ، به طور کلی تعطیل کرد. به

اما آنچه واقعاً اتفاق افتاد ، این بود که قانونگذاران استرالیایی پیش رفتند و کد معامله خبری را که در فوریه و گوگل اعمال می شود تصویب کردند.

و معاملاتی برای پرداخت هزینه استفاده مجدد از محتوا در استرالیا به طور مناسب بین این دو و تعدادی از ناشران و پخش کننده ها انجام شد.

بنابراین به نظر می رسد که این نوشته برای پلتفرم های adtech بدون مجوز برای کسب درآمد از محتوای اخبار حرفه ای که از پلتفرم های آنها عبور می کند ، دریافت می کند. از آنجا که سایر کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می بینند که کیف پول فناوری بزرگ باز می شود تا هزینه استفاده مجدد از اخبار را از طریق تغییراتی در قانون آنها قطعاً دنبال کنند.

اما با پرداخت های ثابت از غول های فناوری به اتاق خبر – سال گذشته گوگل همچنین مبلغ 1 میلیارد دلار برای پرداخت مجوز اخبار اعلام کرد – تماشاگران دموکراسی ممکن است دلیلی برای نگرانی از تبدیل شدن بسترهای اینترنتی غالب به منبع درآمد برای “مطبوعات آزاد” داشته باشند.

گوگل و فیس بوک مطمئناً وقت خود را برای استفاده از فرصت های تبلیغاتی از دست نمی دهند – ناگهان ادعا می شود که اکنون می توان از پلتفرم های خود به عنوان منابع “اخبار قابل اعتماد و قابل اعتماد” استفاده کرد. (به جای آن ، می دانید که کلیکای خشمگین و اطلاعات غلطی که آنها اغلب برای سودآوری تقویت شده اند).

“مشارکت ما با Alliance مزایای همکاری قوی را اثبات می کند.” “به همین ترتیب ، ما از پیشرفتی که در سایر نقاط اروپا حاصل شده است ، تشویق شده ایم و امیدواریم که مکالمات سازنده و مستمر ادامه یابد.”

توسعه فیس بوک نیوز در آلمان با شرکای جدیدی از جمله Axel Springer ، Frankfurter Allgemeine Zeitung ، Handelsblatt و Tagesspiegel از جمله تحولاتی است که در این زمینه به آن اشاره دارد.

در انگلستان ، همچنین خاطرنشان می کند که با تعدادی از ناشران ، از جمله Conde Nast ، The Economist ، Guardian Media Group و Hearst ، موافقت کرده است.