قانون رمزنگاری اوکراین گامی در جهت درست است – TechCrunch

به محض اینکه ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور قانون تصویب شده توسط پارلمان اوکراین در 8 سپتامبر را امضا کرد ، ممکن است به زودی از ارز رمزنگاری شده در اوکراین استفاده شود.

این قانون از مالکان دارایی های مجازی و سیستم عامل های مبادله در برابر تقلب محافظت می کند و شایعات زیادی وجود دارد که اوکراین در حال آماده شدن برای گذار به یک اقتصاد کاملاً دیجیتالی است و بیت کوین را به عنوان پول قانونی تلقی می کند. این قانون به تعیین نحوه کنترل بازار ارزهای رمزنگاری شده در آینده از سوی اوکراین کمک می کند و همچنین به طور رسمی به مشاغل بیت کوین اجازه می دهد در داخل کشور فعالیت کنند.

از زمان ایجاد بیت کوین در سال 2009 ، ارزهای رمزنگاری شده از یک موضوع حاشیه ای و یک فناوری کمی شناخته شده به یک ابزار مالی پرکار تبدیل شده اند که عموم مردم را به خود جلب کرده و نقش بیشتری در تغییر شکل اقتصاد جهانی ما ایفا کرده است. اقتصاد ارزهای رمزنگاری شده یک فرصت تریلیون دلاری بعدی است و هنوز در مراحل ابتدایی نوآوری است.

دولت اوکراین ، یا بیشتر مردم اوکراین ، این را درک کرده و با وضع قوانین اخیر ، پیشرفت جامعه را در جهت برداشتن گام های لازم برای مشارکت در این رشد اقتصادی سوق می دهد. گزارش شده است که نمایندگان اوکراینی به السالوادور رفته اند تا با مقامات آنجا ملاقات کنند تا در مورد نحوه اجرای آن پس از این که آمریکای مرکزی قیمت بیت کوین را خریداری کرد ، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

ارز رمزنگاری شده نوعی ارز است که فقط در دنیای دیجیتال مبادله می شود و به طور کامل از دولت غیرمتمرکز است. این به کاربران اجازه می دهد تا بر روی بلاک چین نظارت کنند و آنها را تأیید کنند – یک دفتر عمومی غیر متمرکز ، که لیستی رو به رشد از سوابق است که نمی توان آنها را تغییر داد. این دفترهای باز آنلاین نیاز به یک واسطه قابل اعتماد (مانند بانک) را برطرف می کند.

تهیه قانون حمایت از رمزنگاری یک گام مهم برای صنعت پررونق است که نشان دهنده احساسات عمومی اوکراین است. بر اساس گزارش پلتفرم پرداخت Triple A. شرکت اطلاعاتی بلاک چین Chainalysis اوکراینی ها را در میان برترین پذیرندگان ارز رمزنگاری شده قرار داده است. در جهان در سپتامبر 2020.

فضای استخراج ارزهای رمزنگاری شده دارای پیامدهای جالبی برای بخش انرژی اوکراین است زیرا اوکراین تقریبا نیمی از برق خود را از طریق 15 راکتور هسته ای تولید می کند. وزارت انرژی اوکراین استدلال کرد که “استخراج ارزهای رمزنگاری شده یک روش معاصر و کارآمد برای استفاده از انرژی اضافی است.” وزارت نیرو به دنبال راه حل های بدیع برای مقابله با مسئله اتلاف انرژی و بهبود کارایی بوده است.

صنعت استخراج بیت کوین با استفاده از برق اضافی و استفاده از آن برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده ، یک شریک ایده آل برای استفاده از نیروی مازاد راکتورهای هسته ای می کند. این امر به حفظ نیازهای خروجی انرژی و در عین حال کمک به جذب سرمایه های جدید برای نیروگاه های هسته ای اوکراین کمک می کند.

این فرصت دولت اوکراین را به عنوان یک گره پشتیبانی قوی برای کل شبکه معدن قرار می دهد. این امر به ارائه استخراج پاک و پایدار بیت کوین و همچنین راه حل بازار آزاد برای ناکارآمدی های بخش انرژی کمک می کند.

پیامدهای مالی گسترده است. شرکت دولتی که نیروگاه های هسته ای کشور را اداره می کند-NAEC Energoatom-در سال 2020 بیش از 170 میلیون دلار خسارت وارد کرد. این امر به بخش انرژی اوکراین فرصت می دهد تا از یک سیاهچاله بیرون بیاید. این پروژه در حال اجرا است ، زیرا Energoatom “بر سر معامله ای توافق کرد که به تامین انرژی اپراتورهای معدن از بخش استخراج رمزنگاری Bitfury می پردازد.” دولت اوکراین می تواند بیت کوین استخراج کرده و آن را در ذخایر خود نگه دارد ، یا بیت کوین استخراج شده را به حساب هر شهروندی واریز کند ، یا بیت کوین را بفروشد تا تولید ناخالص داخلی ملی را افزایش دهد.

علاوه بر این ، اوکراین بیش از 8 میلیارد دلار ارز رمزنگاری شده از ژوئیه 2019 تا ژوئن 2020 ارسال و دریافت کرده است. اوکراین زادگاه تیم ها و سازمان هایی است که استارتاپ های رمزنگاری مانند Weld Money ، Hacken و Propy ایجاد کرده اند. این کشور دارای صنعت قوی توسعه دهندگان رمزنگاری و بلاک چین است. اوکراین در حال حاضر بیش از 100 شرکت در بخش ارزهای رمزنگاری شده دارد.

اوکراینی ها در سال 2020 حدود 400 میلیون دلار از سرمایه گذاری بیت کوین به دست آوردند و سرمایه گذاران ارز رمزنگاری شده اوکراین را به یکی از ثروتمندترین سرمایه گذاران جهان تبدیل کردند. شوق ارزهای رمزنگاری شده در اوکراین فقط محدود به مردم نیست بلکه توسط کارمندان دولتی اوکراین و بخشهای زیادی از دولت مورد استقبال قرار گرفته است. مقامات مدنی اوکراین در اوایل سال 2021 گزارش کردند که دارای بیش از 2.6 میلیارد دلار بیت کوین هستند و در این گزارش آمده است: “بیشترین تعداد صاحبان ارزهای رمزنگاری شده در شوراهای شهر ، وزارت دفاع و پلیس ملی کار می کنند.”

به گفته بانک جهانی ، تقریباً 10 درصد از تولید ناخالص داخلی اوکراین در سال 2020 از طریق حواله های شخصی به اوکراین ارسال می شد. بسیاری از اوکراینی ها مهاجرت کرده اند و همچنان پول را برای خانواده های خود به خانه می فرستند و همچنان هزینه های گزاف انتقال پول را از طریق روش های سنتی بانکی پرداخت می کنند. با این حال ، ارز رمزنگاری شده همه چیز را تغییر داده است: این به اوکراینی ها این امکان را می دهد تا سریعتر و ارزانتر پول را از طریق مرزها بدون بانک یا خدماتی که به عنوان یک فرد میانی فعالیت می کند ، ارسال کنند.

قبل از روزهای بیت کوین ، بانک یا خدمات پول را تبدیل می کردند ، وجوه را به کشور گیرنده منتقل می کردند و سپس وجوه را دوباره به پول محلی تبدیل می کردند. با این حال ، یک مطالعه توسط بانک جهانی نشان داد که هزینه ها به طور متوسط ​​حدود 38/6 درصد از مبلغ ارسال شده است.

حتی بدتر از هزینه ها ، مردم اوکراین به دلیل فساد شدید به سیستم بانکی اوکراین اعتماد بسیار کمی دارند. چندین بانک بزرگ سقوط کردند ، دولت اوکراین بیش از 90 بانک را ورشکسته اعلام کرد و بسیاری از مردم به دلیل جریان مداوم رسوایی های بانکی پول از دست دادند. در سال 2016 ، دولت ملی شدن PrivatBank را که 20٪ بخش بانکی اوکراین را تشکیل می داد ، پس از آنکه دولت متوجه شد بیش از 5 میلیارد دلار از دفاتر آن مفقود شده است ، ملی کرد. اعتقاد بر این است که بخش بانکی ناکارآمد است و تحت سلطه الیگارشی فاسد است.

پس از حمله روسیه به اوکراین در سال 2014 ، اقتصاد اوکراین دچار تهوع شد و پول ملی اوکراین ، Hryvnia ، 70 درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد. این امر پس انداز و قدرت مصرف عمومی را بیشتر تضعیف کرد. در حال حاضر ، افراد معمولی با پس اندازهای کوچکتر اغلب پول خود را در خانه پنهان می کنند و زحمت ذخیره آن در بانک را نمی کشند.

حتی قبل از این الگوی رفتاری پلید ، صنعت بانکداری اوکراین مانند گذشته در غرب پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی توسعه نیافت. روند انتقال وجوه به دلیل نبود زیرساخت مشکل ساز بود. سپس روشهای بی وجدان با ابزارهای مالی مانند کوپن ها و صرافی ها ایجاد شد که به طرح های پولشویی گسترده و شیوه های مشکوک مشاغل اجازه می داد.

با درجات بالای فساد در بخش های دولتی ، تجاری و بانکی ؛ توقیف دارایی های غیرقانونی توسط سیاستمداران فاسد ؛ و سقوط چندین بانک برجسته اوکراین ، منطقی است که ماهیت غیر متمرکز بیت کوین برای مردم جذاب باشد. اوکراینی ها برای محافظت از دارایی های خود به ارزهای رمزپایه روی آورده اند و جمعیت جوان و مبتکر مشتاقانه به آینده نگاه می کنند و یک سیستم رسوایی و خراب را پشت سر می گذارند. تمایل به تغییر بسیار زیاد است و چشم انداز ارزهای رمزنگاری شده برای اوکراین بسیار زیاد است.

یک چارچوب پشتیبانی شده توسط دولت به شرکت های بیشتر اجازه می دهد تا در فضا رشد کنند ، مالیات های دولتی را تأمین کنند و نوآوری های بیشتری را به دنبال داشته باشند زیرا تصویب ارزهای رمزنگاری شده تنها افزایش می یابد. با توجه به نرخ بالای پذیرش و ترویج قوانین دوستدار ارزهای رمزپایه ، اوکراین این فرصت را دارد که به یکی از قطب های پیشرو در زمینه ارزهای رمزنگاری شده تبدیل شود و این فرصت نباید از دست برود.