لندن 122 میلیون دلار به ارزش 400 میلیون دلار برای پلت فرم کشف و رزرو رویداد هوشمند خود افزایش می دهد – TechCrunch

Covid-19 واقعاً kibosh را در رویدادهای زنده در 18 ماه گذشته قرار داد ، اما در دنیای فناوری ، این بدان معناست که استارتاپ های رویداد زنده که راهی برای زنده ماندن و رشد در طول دوره پیدا کردند مورد توجه زیادی قرار گرفتند. در جدیدترین توسعه ، Dice – یک شرکت لندنی که بستری را برای کمک به مردم در کشف و حضور در رویدادهای زنده که ممکن است برای آنها جالب باشد ایجاد کرده است – 122 میلیون دلار جمع آوری کرده است ، بودجه ای که منابع به ما می گویند شرکت را 400 میلیون دلار ارزش گذاری می کند.

SoftBank Vision Fund 2 با سری iP به همراه پدر iPod و بنیانگذار Nest Tony Fadell (از طریق Future Shape) ، Blisce ، کارآفرین فرانسوی Xavier Niel ، Mirabaud ، Cassius و Evolution-همه پشتیبانان قبلی-دور اول را پشت سر می گذارند. نیز شرکت می کند (سرمایه گذاران قبلی این شرکت همچنین شامل بنیانگذاران DeepMind مصطفی سلیمان و دمیس حسابیس هستند ، که با توجه به تمرکز اولیه شرکت بر علم داده و الگوریتم های توصیه شده قابل توجه است.)

Dice این روزها بیشتر بر روی موسیقی زنده تمرکز می کند و در اوج همه گیری ، با بسته شدن همه ، مدل کسب و کار خود را متمرکز کرد تا روی پخش زنده تمرکز کند: اکنون با حدود 6،400 رویداد پخش زنده و هزاران رویداد دیگر دیگر تحت برنامه کمربند ، برای جلب توجه بیشتر مخاطبان با طیف وسیع تری از نیازها ، در حال گسترش است و بر اساس یک استراتژی چند حالته ، گزینه هایی را برای کشف و حضور/خرید بلیط برای رویدادهای زنده جاری و مستقیم ارائه می دهد.

این بودجه جدید به منظور توسعه جای جغرافیایی Dice با تمرکز ویژه بر ایالات متحده اختصاص خواهد یافت ، زیرا به نظر می رسد که در اینجا تجارت Dice در حال حاضر سریع ترین رشد را دارد ، زیرا شهرها و مصرف کنندگان به تدریج از خواب زمستانی همه گیر خارج می شوند تا دوباره با هم وقت بگذرانند. در برخی موارد با سرعتی شدید. فیل هاتچون ، مدیرعامل و بنیانگذار دایس ، گفت که تنها در نیویورک ، بیش از 1 میلیون نفر از Dice برای یافتن و شرکت در رویدادها در ماه آگوست استفاده کردند.

(Sidenote در مورد سرمایه گذاران و بنیانگذاران: Hutcheon Dice را در سال 2014 با Ustwo تاسیس کرد ، آژانس که همچنین Monument Valley را ایجاد کرد ، به رشد Tray.io کمک کرد و در پروژه های خلاقانه دیگری در کنار تجارت نمایندگی دیجیتال خود کار کرده است: من تأیید کردم که Ustwo ، که سالها نقش عملیاتی در Dice نداشت ، در این دور سهام خود را در استارتاپ فروخته است.)

غول هایی مانند Ticketmaster ، Live Nation ، StubHub و Eventbrite بر فروش بلیط رویدادها مسلط هستند ، اما Hutcheon ادعا می کند که این و دیگر سیستم عامل های قدیمی بیش از حد ثابت هستند و برای عصر مدرن و به ویژه خواسته های مدرن مناسب نیستند.

استفاده از آنها برای سازمان دهندگان رویداد و شرکت کنندگان گران است ، و در مورد برخی از بخش های آسیب رسان ترین صنعت صنعت رویدادها ، مانند تبلیغ بلیط و جعل تقلب ، کند عمل کرده اند. و برخی از جنبه های امیدوار کننده آن ، مانند ارائه بینش بهتری به سازمان دهندگان رویداد بر اساس تمام داده هایی که می توان از مرورگر و مصرف کننده متوسط ​​رویداد جمع آوری کرد.

هاچون در مصاحبه ای گفت: “جهان در مورد اجرای زنده مبهم بوده است ، اما اکنون 2021 است.” “پاسخ برای تغییر همه چیز شفافیت است. [Legacy ticket companies] همه چیز را بسیار پیچیده تر از آنچه باید باشد ایجاد کنید. “

Hutcheon گفت که پاسخ Dice تمرکز بر سه حوزه بوده است. اول این است که بلیط را برای کاربران و مکانها آسان و ایمن کنید. دومین مورد کشف است: اطمینان از این که به افرادی که به اجرای خاصی علاقه دارند توصیه می شود از رویدادهای دیگری که دوست دارند ، در مکانهایی که بازدید آنها واقع بینانه است ، اطمینان حاصل کنند. و سوم جامعه است. در مورد دایس ، این در اصل (و هنوز هم) به معنای یافتن افراد همفکر در سایت ، و همچنین بازدید از Dice و دانستن این است که دوستان یا افرادی مانند شما چه علاقمند به دیدن هستند. هوتچون گفت ، اکنون ، علاوه بر این ، دستورات گسترده تری برای جامعه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: “ما در ابتدا به این موضوع فکر نمی کردیم ، اما تنهایی یک مسئله بزرگ بود.” بیرون آمدن برای دیدن فرهنگ مردم را دور هم جمع می کند. “

دایس برای رسیدگی به همه اینها یک رویکرد بسیار تکنیکی را در پیش گرفت. ابتدا ، بر ایجاد شبکه ای از مکانها و مروجین تمرکز کرد که با آنها بلیط فروشی بسیار نزدیک دارد – در حال حاضر بیش از 3600 مورد از آنها وجود دارد که نه تنها مکانها و ترویجکنندگان موسیقی بلکه تئاترها و اکوسیستم آنها را نیز پوشش می دهد. در کنار این ، مجموعه داده های اختصاصی خود را دارد که در اطراف کسانی که از سایت بازدید می کنند و برای رویدادها خرید می کنند ایجاد شده است ، که به نوبه خود برای کمک به ایجاد و توصیه رویدادها به بازدید کنندگان “شبیه” Dice استفاده می شود.

سپس ، مجموعه فناوری که روی آن قرار می گیرد ، بر روی بلیط های دیجیتالی مبتنی بر تلفن همراه متمرکز شده است تا از فروش مجدد و تقلبی جلوگیری شود و راهی قانونی برای فروش بلیط ارائه می دهد که در آن مکان می تواند خرید خود را بازپرداخت و خود را از طریق Dice بفروشد. و به طور مداوم به مکانها ، هنرمندان و مروجین تجزیه و تحلیل ارائه می دهد تا آنها بتوانند بهتر بفهمند که چگونه و در کجا تقاضا برای اجرای کنسرتها و هنرمندان خاص ، زمان در نظر گرفتن مکانهای بزرگتر یا کوچکتر و موارد دیگر را بهتر درک می کنند.

همه اینها به Dice کمک می کند تا در بازار دیگری که بسیار شلوغ است و علاوه بر آن دوران سختی را پشت سر گذاشته است ، برجسته شود. و درست مانند Hopin و افزایش عظیم آن به دلیل رویدادهای مجازی ، به Dice کمک کرد تا سرمایه گذاران را جذب کند.

“تجارت کنسرت آشفته ای از ابزارهای قدیمی و مالیات بر” استانداردهای صنعت “است که در آن هنرمندان آخرین حقوق را دریافت می کنند. مکانها برای بازاریابی در نظر گرفته شده و متعلق به گروههای بلیط است. طرفداران باید به دنبال نمایش باشند و بلیط های گران قیمت را مرتباً از بازارهای ثانویه یا اسکالپر بخرند. این معنی ندارد! ” فادل در بیانیه ای گفت “DICE کل صنعت زنده را مهندسی می کند ، نه فقط بخشی از آن: مکانها به طرفداران و هنرمندان متصل می شوند. هنرمندان از شفافیت ، دسترسی و کنترل برخوردار می شوند. طرفداران به راحتی برنامه های محلی و پخش زنده جهانی را کشف می کنند و با یک کلیک بلیط های ایمن برای پوست می خرند. ” فادل است

ساخت همه اینها نه سریع و نه آسان بود. Dice ، که اکنون در ده ها شهر فعال است ، عمداً در مورد راه اندازی این شهرها تصمیم گرفته است: مکانی را برای ایجاد روابط با چندین مکان انتخاب می کند تا ، همانطور که Hutcheon توصیف کرد ، تصویری غنی از موسیقی یک شهر (و سایر رویدادها) ترسیم شود. تکمیل و پر شده است – و متعاقباً توصیه ها را برای رویدادهای بیشتر ارائه دهید. این توصیه ها بخشی سودآور از مشاغل آن است ، زیرا بیش از 40 درصد بلیط هایی که در Dice فروخته می شود کشف شده است.

Hutcheon معتقد است که الگوریتم های توصیه Dice “یک مزیت بزرگ هستند” اما انتخاب پذیری آن نیز همینطور است. “ما در مورد آنچه به Dice می رسد بسیار مراقب هستیم. س bigال بزرگ برای ما این بود که چگونه دوره های آموزشی را مقیاس بندی می کنید؟ راه حل ما مشارکت با بهترین سازمان ها و مکان ها ، و هنرمندان و علاقمندان بزرگ بوده است. “

نکته قابل توجه این است که Dice از داده های نمودار اجتماعی سایر پلتفرم ها استفاده نمی کند ، که تا حدی بدان معنی است که Dice 3.5 سال طول کشید تا پلت فرم خود را از زمین خارج کند.

Hutcheon گفت ، ایجاد مجموعه داده خود ، “در ابتدا احمقانه به نظر می رسید. مردم به ما گفتند: “اگر از Open Graph فیس بوک استفاده کنید ، می توانید خیلی سریعتر به آنجا برسید.” اما اکنون به چند دلیل هوشمند به نظر می رسد: کنترل بیشتری به ما می دهد ، اما از حریم خصوصی نیز حمایت می کند. اگر یک بازدید کننده سایت توصیه نمی خواهد و فقط می خواهد آنچه را که محبوب است ببیند ، پس این نیز خوب است. “

Dice از داده های اجتماعی سایر سیستم عامل ها استفاده نمی کند ، اما از آنها برای جذب مخاطب بیشتر به سرویس خود استفاده می کند: Spotify را در این زمینه از جمله شرکای خود می داند.

مراحل بعدی برای Dice نه تنها به شهرهای بیشتر گسترش می یابد و در رویدادهای شخصی و زنده-به شرط قابل کنترل بودن شماره های R همه گیر-بلکه برای ادامه نوآوری در بخش پخش زنده خواهد بود. در آنجا فضای زیادی برای پیشرفت وجود دارد.

هاچئون می گوید: “ما هنرمندان را در اینستاگرام می دیدیم که کارهای آماتورانه و لنگ را انجام می دادند ، بنابراین ما به سادگی از هنرمندان درخواست کردیم که حقوق بگیرند و این کار را به درستی انجام دهند.” تمرکز تا کنون فقط بر روی هیچ اجرایی نبوده ، بلکه تلاش برای خلق اجراهای نمادین و متمایز است: فکر کنید نیک کاو در حال بازی در کاخ الکساندرا در لندن است.

وی افزود: “این واقعیت که مردم پیش از این برای پخش زنده بلیط می خریدند ، متوجه شدم که مردم به چیزهایی نیاز دارند که باید منتظر آنها باشیم.” و او هنوز فکر می کند که حتی با باز شدن درهای سالن ادامه خواهد یافت. داده های رویدادهای زنده Dice نشان می دهد که برای رویدادهای حضوری که بلیط ها روی پلت فرم آن خریداری می شود ، حدود 80-85 of از کل بلیط ها به افرادی که در شهرهای بزرگ نزدیک به رویداد زندگی می کنند فروخته شده است. اما وقتی صحبت از پخش زنده مجازی به میان آمد ، فقط 39 درصد از شهرهای بزرگ آمده بودند: “مصرف کنندگان بزرگتر یا بچه های کوچکتر که نمی توانستند برای دیدن نیک کاو در Ally Pally رفته باشند.”

اکنون آنها می توانند ، و این نوع جریان “ویژه” که تکراری از چیزی نیست که خریدار بلیط می تواند شخصاً ببیند ، همان چیزی است که Dice در آینده روی آن تمرکز می کند. “به همین دلیل ما پشته پخش مستقیم را ایجاد کردیم. Hutcheon گفت: آینده پخش ترکیبی است.

یانی پیپیلیس ، شریک مدیریت مشاوران سرمایه گذاری SoftBank ، در بیانیه ای گفت: “ما معتقدیم فناوری DICE می تواند آینده سرگرمی های زنده را تغییر دهد.” “در کنار انعطاف پذیری و امنیت بلیط های بدون درز ، این پلتفرم طرفداران ، هنرمندان و مکان ها را به روشی کاملاً جدید متصل می کند … ما مشتاق همکاری با DICE هستیم تا به ایجاد تجربه های قابل توجه رویداد برای طرفداران در سراسر جهان کمک کنیم.”

دایس می گوید در حال حاضر در حال استفاده از 49000 هنرمند و سازنده است که از پلتفرم خود تا پایان سال 2022 استفاده می کنند.