مأموریت Qikfox برای دموکراتیزه کردن اینترنت – TechCrunch

Qikfox مرورگر معمولی شما نیست. نه تنها برای محافظت از مصرف کنندگان در برابر گسترش کلاهبرداری آنلاین ساخته شده است ، بلکه مأموریت آن نیز دموکراتیزه کردن انتشار محتوا و رساندن آن به توده های مردم است.

Qikfox ، که قبلاً سرمایه اولیه سرمایه گذار قدیمی تیم Tim Draper را جمع آوری کرده است و این هفته در کوچه استارتاپ TechCrunch نمایشگاه می کند ، ابتدا به عنوان برنامه افزودنی مرورگر شروع به کار کرد. از آن زمان به بعد تبدیل به یک مرورگر ممتاز پریمیوم شده است که همراه با موتور جستجوی خود ، آنتی ویروس داخلی و “اولین” سیستم هویت غیر متمرکز مبتنی بر مرورگر جهان است.

Tarun Gaur ، موسس و مدیرعامل Qikfox به TechCrunch گفت: “انگیزه پشت محصول این بود که مرورگرهای اینترنت مالک چیزی نیستند که به مصرف کنندگان ارائه می دهند.” “آنها میزبان بوفه ای از 4 میلیارد صفحه وب هستند و اینترنت برای این طوفان محتوا طراحی نشده است

“سایر مرورگرهای اینترنت یا بر توسعه دهنده تمرکز دارند و یا در درجه اول بر حریم خصوصی. با این حال ، اگر ابتدا ایمنی و امنیت را حل نکنید ، نمی توانید حریم خصوصی را حل کنید. “

این ایده برای Qikfox پس از آن مطرح شد که مادر گائور متخصص فناوری ، پس از کلیک بر روی تبلیغات جعلی میزبانی شده در Google ، قربانی کلاهبرداری آنلاین شد. Qikfox برای اطمینان از اینکه جمعیت رو به رشد روزافزون از این روش پیروی نمی کند ، از 78 سیگنال مختلف استفاده می کند که قادر به تشخیص مشروعیت مشاغل آنلاین است.

گائور می گوید: “مرورگر ما می تواند این وب سایت ها را شناسایی کند و دسترسی شما را به آنها مسدود می کند.” “تقریبا غیرممکن است که یک مصرف کننده کلاهبرداری کند.”

به گفته Gaur ، این امر همراه با سیستم آنتی ویروس داخلی آن که نه تنها مرورگر را اسکن و محافظت می کند ، بلکه کل سیستم کاربران را نیز تضمین می کند ، Qikfox را به امن ترین مرورگر در بازار تبدیل می کند. او می گوید: “معیارها نشان می دهد که ما رقبای خود را کاملاً از نظر حریم خصوصی و امنیت شکست می دهیم.”

گائور ، که قبلاً Tringapps را تأسیس کرد ، یک شرکت مشاوره نرم افزاری تلفن همراه و اولین کلید در دست ، نمی خواهد در اینجا متوقف شود. او همچنین در حال توسعه یک ویژگی پیشرفته است که محصولات تقلبی را در وب سایت های تجارت الکترونیکی مانند آمازون نشان می دهد و حتی قصد دارد Qikfox را به یک سیستم عامل کامل تبدیل کند.

با این حال ، ماموریت نهایی او این است که وب را با استفاده از انتشار محتوای کد صفر و دسته های قابل کشف جهانی ، مشارکتی تر و دموکراتیک تر کند.

“تلاش های زیادی برای ایجاد اینترنت غیر متمرکز انجام شده است اما همه آنها شکست خورده است. نه به این دلیل که فناوری وجود ندارد ، بلکه به این دلیل که هیچ کس نمی دانست چگونه اسپم را کنترل کند. ” “بنابراین ما یک فناوری IPFS (سیستم فایل بین سیاره ای) بسیار مخرب ایجاد کردیم که بسیار فراتر از آنچه IPFS و فناوری های اینترنت غیر متمرکز امروزه انجام می دهند. این به طور کامل نیاز به سیستم های نام دامنه را برطرف می کند. “

گائور ، در تلاش برای کاهش موانع ورود مصرف کنندگان غیر فناوری در مشارکت در اقتصاد دیجیتال ، Smart Stacks را توسعه داده است ، یک پلت فرم انتشار محتوا با کد صفر که محتوا را به طور جهانی قابل کشف می کند. گائور افزود: “ما می خواهیم جایگزینی غیر متمرکز برای هر کاری که گوگل امروز با ابر انجام می دهد ایجاد کنیم.”

Qikfox ، با هزینه 180 دلار در سال ، در حال حاضر فقط به صورت دعوت در آمریکای شمالی در دسترس است ، تا کنون بیش از 4000 اشتراک جمع آوری کرده است. گائور قصد دارد این مرورگر را در 90 روز آینده به انگلستان و اروپا بیاورد.