ماموریت یک زن برای ایجاد شبکه ای از سرمایه گذاران فرشته زن و غیر باینری – TechCrunch

سرمایه گذاری فرشته به طور سنتی عمدتاً برای مردانی است که در محافل خاصی سفر می کنند و به شبکه های خاصی دسترسی دارند، اما آماندا رابسون، یکی از مدیران شرکت Cowboy Ventures، در تلاش است تا با ایجاد شبکه ای غیررسمی از زنان و افراد غیر باینری، این وضعیت را تغییر دهد. ابزاری برای چک نویسی دارند، اما به هر دلیلی نتوانسته اند به راحتی وارد این نوع سرمایه گذاری شوند.

رابسون می گوید که وقتی نوبت به سرمایه گذاری فرشته می رسد، زنان و افراد غیر باینری کنار گذاشته شده اند. من تعدادی از دوستان داشتم که اخیراً در چند سال گذشته در شرکت‌های مختلف به سمت معاونت ارشد درآمده بودند و به سرمایه‌گذاری فرشته علاقه داشتند، و در آن مرحله امکانات لازم را داشتند، اما دسترسی نداشتند. ،” او گفت.

این برخلاف مردانی بود که موقعیت مشابهی داشتند. او گفت: “آنها دریافتند که بسیاری از همتایان مرد خود که همچنین مدیران اجرایی یا بنیانگذاران مرد بودند، توسط دوستان VC خود برای پیوستن به معاملات تحت پینگ قرار می گرفتند، و با آنها رفتار مشابهی نداشتند.”

رابسون می‌گوید که در ابتدا این موضوع برای او شگفت‌انگیز بود، زیرا در شرکت او سعی می‌کنند میز کلاهک را با مجموعه‌ای از فرشتگان پر کنند. همانطور که او به اطراف نگاه کرد، متوجه شد که در همه شرکت ها اینطور نیست، اما همیشه به دلیل عدم تمایل به تنوع بیشتر نبود. مشکل منبع یابی هم بود. آنها نمی دانستند کجا را نگاه کنند.

آماندا رابسون، مدیر شرکت Cowboy Ventures

آماندا رابسون، مدیر شرکت Cowboy Ventures

بنابراین، اگر گروهی به دنبال سرمایه‌گذاری و گروهی دیگر به دنبال سرمایه‌گذاران متنوع بود، به نظر می‌رسید که می‌توان کاری برای پر کردن شکاف انجام داد. من به تازگی خودم را در موقعیتی منحصر به فرد یافتم که تقریباً شش سال است که درگیر سرمایه گذاری بودم و به همین دلیل روابط VC زیادی داشتم، و سپس به زنان عالی دسترسی داشتم. [and non-binary] بنیانگذاران و اپراتورهایی که می‌توانم به نوعی این شکاف را به روشی کاملاً یکپارچه پر کنم.»

تجربه او غیر معمول نیست. دیانا موراخوفسکایا، شریک عمومی و یکی از بنیانگذاران صندوق آرتمیس مستقر در هیوستون، اخیراً به TechCrunch گفت که قبل از راه اندازی این صندوق در سال 2019، او و هم بنیانگذارانش در رویدادهای شبکه در منطقه هوستون شرکت کردند و متوجه کمبود زنان شدند. او شروع به میزبانی شام کرد تا دلیل آن را دریابد.

گفتم: این همه زن کجا هستند؟ [ … ] و بنابراین ما شروع به انجام این شام ها کردیم تا زنان را دور هم جمع کنیم و از آنها بپرسیم که چرا سرمایه گذاری نمی کنند، چه می کنند. و اینها همه زنان شرکتی بودند [who had the money to invest]” موراخوفسکایا نیز مانند رابسون دریافت که این زنان هرگز برای سرمایه گذاری دعوت نشده اند و آنها شرکتی را برای تغییر آن راه اندازی کردند.

رابسون رویکرد متفاوتی در پیش گرفت. او یک کار روزانه دارد، اما می‌دانست که وقتی منطقی باشد، می‌تواند معرفی کند. بنابراین من مجرای بین این دو هستم [groups]. من این پایگاه داده را با سرمایه گذاران فرشته و سایر روابط VC دارم و سپس جریان معاملاتی را نیز دارم که می بینم از گروه های سندیکای فرشته های دیگر یا معاملاتی است که Cowboy نمی تواند در آنها سرمایه گذاری کند زیرا ما در تضاد هستیم، و من سعی می کنم این دو را به هم وصل کنم. ،” او گفت.

رابسون، به تنهایی، این پایگاه داده از افرادی را ایجاد کرد، که بسیاری از آنها را قبلاً می‌شناخت یا زمانی که فراخوانی برای سرمایه‌گذاران فرشته زن و غیر باینری در توییتر داد، با آنها آشنا شد. من با آن‌ها گپ زدم و از پیشینه‌شان و آنچه واقعاً به آن‌ها علاقه‌مند بودند، فهمیدم، اگر واقعاً خطرات و پویایی سرمایه‌گذاری فرشته را می‌دانستند، و از این طریق افراد دیگری را اضافه کردم.»

او گفت که خارج شدن از شبکه‌اش همچنین به ایجاد پایگاه داده‌ای متنوع‌تر کمک می‌کند که فراتر از افرادی است که او شخصاً می‌شناخت. من همچنین می‌دانستم که شبکه من محدود خواهد شد و هدف اصلی این افزایش دسترسی است، بنابراین می‌خواستم کمی عمومی‌تر در مورد آن صحبت کنم تا افرادی که می‌خواهند فرشته باشند بتوانند آن پیام‌ها را در توییتر ببینند و سپس به آن بپیوندند. ،” او گفت.

پایگاه داده شامل نام ها، اندازه چک هایی است که آنها مایل به سرمایه گذاری هستند، بخش هایی که می خواهند در آنها سرمایه گذاری کنند و سرمایه گذاری های قبلی (در صورت وجود). او می گوید که اندازه چک های معمولی بین 15000 تا 50 هزار دلار است، اما او چک هایی به کوچکی 5 هزار دلار یا کمتر دیده است زیرا تلاش می کند افراد بیشتری را درگیر کند.

«در برخی موارد اخیراً زنان جدیدتری وجود داشته است [and] سرمایه‌گذاران فرشته غیردودویی که می‌خواستند چک‌هایی به ارزش 5 هزار دلار بنویسند، برخی حتی پایین‌تر، و برخی از بنیان‌گذاران و VC‌ها به این مبالغ چک‌های کوچک‌تر باز بوده‌اند، زیرا می‌خواهند تنوع را به جدول سقف اضافه کنند.

لیزا والاس، یکی از بنیان‌گذاران استارت‌آپ Pay Equity Assemble، می‌گوید زمانی که به یکی از توییت‌های رابسون پاسخ داد، چند سالی فرشته بود. او همچنین متوجه شد که وقتی شرکت او در حال پرورش یک دانه دانه بود، پیدا کردن یک گروه متنوع از فرشتگان برای میز کلاه او دشوار بود. او می گوید که شبکه رابسون هر دو مشکل را حل می کند.

“من فکر می کنم که در واقع دو بخش از مشکل وجود دارد. اول از همه، من یک فرشته متنوع هستم و می خواهم مطمئن شوم که هستم [can access] معامله، خودخواهانه اما از طرف دیگر، اگر آماندا این کار را می‌کرد، وقتی که من راندم را بالا می‌بردم، واقعاً آسان می‌شد، زیرا من فقط او را پینگ می‌کردم.»

استلا گاربر یکی دیگر از فرشته‌های شبکه رابسون است که مدیر مدیریت سابق Trello است و در سال 2016 سرمایه‌گذاری فرشته را آغاز کرد. او نیز با یکی از توییت‌های رابسون مواجه شد و می‌گوید که همیشه خوب است به عنوان یک سرمایه‌گذار فرشته منابع دیگری برای معاملات احتمالی پیدا کنید.

دیدن انواع مختلف معاملاتی که از طریق آن کانال انجام می شود واقعاً عالی است. ترکیبی از انواع صنایع مختلف وجود داشته است، من می توانم بگویم که اغلب در مراحل اولیه است. اما بدیهی است که به عنوان یک فرشته، شما باید سعی و کوشش خود را انجام دهید، اما داشتن آن کانال برای دریافت معاملات بسیار خوب است.

در حالی که این دو در سرمایه گذاری فرشته تجربه داشتند، اما همه این کار را نمی کنند، بنابراین رابسون همچنین به راه اندازی کارگاه هایی کمک کرده است تا به کسانی که علاقه مند هستند و می خواهند مکانیزم این نوع سرمایه گذاری را بیاموزند توضیح دهد که چه چیزی درگیر است.

رابسون اعتراف می کند که برای اجرای شبکه به مقدار زیادی هزینه نیاز است زیرا او تنها مجرا است. اما او می‌گوید که برون‌سپاری کردن آن از نوع شغلی است که سخت است، زیرا او دانش دست اولی از شرکت‌ها و فرشتگانی دارد که این نقش به آن نیاز دارد.

من می‌خواهم برای رشد آن کمک بگیرم، اما همچنین فکر می‌کنم که محدودیت‌هایی برای اینکه بتوانم هر بخش از این را برون سپاری کنم وجود دارد، زیرا بخش دسترسی بسیار مهم است. من چهار تا پنج ماه است که این کار را انجام می‌دهم و فقط 18 قرارداد ارسال کرده‌ام، اما همه آنها در نهایت مورد توجه گروه قرار گرفتند، زیرا بسیار سرپرست هستند.

او می گوید که هدف نهایی ایجاد این شبکه از فرشتگان موفق است. من می‌خواهم این فرشتگان راک‌استار را داشته باشم که به معاملات شگفت‌انگیز دسترسی داشته باشند و رکوردهای شگفت‌انگیزی داشته باشند. و بنابراین این واقعاً هدف نهایی است. و این بیشتر در مورد این و در موفقیت این فرشتگان است تا اینکه من این گروه را رهبری کنم.