مایکروسافت اکنون به شما امکان می دهد بدون گذرواژه وارد سیستم شوید-TechCrunch

مایکروسافت با ارائه گزینه های ورود بدون رمز به همه حساب های مایکروسافت مصرف کننده ، کاربران را از گذرواژه ها دور می کند.

این غول فناوری ، مانند بسیاری دیگر در صنعت ، مدتی است با احراز هویت مبتنی بر رمز عبور سنتی جنگ کرده است. این امر به این دلیل است که گذرواژه ها هدف اصلی حملات سایبری هستند ، زیرا گذرواژه های ضعیف یا مورد استفاده مجدد را می توان حدس زد یا از طریق حملات خودکار اجباری شد.

برای این منظور ، و همزمان با آماده شدن برای راه اندازی ویندوز 11 در چند هفته ، مایکروسافت گزینه ورود بدون رمز خود را که قبلاً فقط برای مشتریان تجاری در دسترس بود ، برای همه حساب های مایکروسافت در حال راه اندازی است. این بدان معناست که کاربران قادر خواهند بود بدون نیاز به استفاده از گذرواژه وارد سرویس هایی مانند Outlook و OneDrive شوند. در عوض ، کاربران می توانند از برنامه Microsoft Authenticator ، Windows Hello ، یک کلید امنیتی و پیامک یا کدهای ایمیل استفاده کنند.

برخی از برنامه های مایکروسافت همچنان به گذرواژه نیاز دارند ، از جمله Office 2010 یا نسخه های قبلی ، Remote Desktop و Xbox 360. به طور مشابه ، کسانی که از نسخه های پشتیبانی نشده ویندوز استفاده می کنند ، هنوز نمی توانند رمزهای عبور خود را حذف کنند. این ویژگی فقط در ویندوز 10 و ویندوز 11 پشتیبانی می شود.

مایکروسافت می گوید که ورود به سیستم بدون رمز در هفته های آینده به حساب های مصرف کننده ارسال می شود ، بنابراین ممکن است هنوز نتوانید رمز عبور خود را حذف کنید. وی افزود که در حال کار بر روی راهی برای از بین بردن گذرواژه برای حساب های Azure AD است ، به گونه ای که مدیران می توانند انتخاب کنند که آیا گذرواژه برای کاربران خاص مورد نیاز است ، مجاز است یا وجود ندارد.