مایکروسافت به توییتر لگد می زند

مایکروسافت هفته آینده توییتر را از پلتفرم تبلیغاتی خود کنار می‌گذارد، تقریباً دو ماه پس از اینکه توییتر اعلام کرد که شروع به دریافت حداقل 42000 دلار در ماه از کاربران API خود که شامل شرکت‌ها و مؤسسات تحقیقاتی می‌شود، خواهد کرد.

بر اساس گزارش Wired که در آن زمان مشاهده کرد که طرح قیمت گذاری جدید «تقریباً همه را کاهش می دهد»، کاربران ایمیل هایی را درباره جزئیات قیمت گذاری جدید دریافت کردند.

مایکروسافت با ارزش بازار 2.15 تریلیون دلاری خود و تقریباً 100 میلیارد دلار پول نقد در پایان سال گذشته، بدیهی است که پول لازم را دارد تا آنچه را که می‌خواهد به توییتر بپردازد، بنابراین به نظر می‌رسد این اقدام کمی بیانیه باشد، حتی در شرایطی که مایکروسافت از پرداخت آن خودداری می‌کند. درباره تصمیم خود بیشتر توضیح دهید.

به طور خاص، آنچه امروز به مشتریان خود گفته است این است که «از ۲۵ آوریل ۲۰۲۳، کمپین‌های هوشمند با چند پلتفرم دیگر از توییتر پشتیبانی نمی‌کنند» و «مرکز بازاریابی دیجیتال (DMC) دیگر از توییتر از ۲۵ آوریل پشتیبانی نخواهد کرد. ، 2023.”

این حرکت ها به این معنی است که کاربران دیگر نمی توانند به حساب توییتر خود دسترسی داشته باشند، یا از طریق سرویس رایگان مدیریت رسانه های اجتماعی مایکروسافت، توییت ها را ایجاد، برنامه ریزی یا مدیریت کنند.

همانطور که Mashable در یک گزارش مرتبط اشاره می کند، شرکت هایی که از تبلیغات مایکروسافت استفاده می کنند همچنان می توانند از طریق این پلتفرم محتوا را برای فیس بوک، اینستاگرام و لینکدین مدیریت و ایجاد کنند.

جای تعجب نیست که ایلان ماسک، مالک توییتر، این اقدام را آزاردهنده می‌بیند، حتی امروز در توییتر تهدید به انجام آن کرد. اقدام قانونی.

ظاهراً با اشاره به ترتیبات صدور مجوز مایکروسافت با ابزار هوش مصنوعی OpenAI – که مدل‌های هوش مصنوعی قدرتمند خود را بر روی “مجموعه وسیعی از داده‌های متنی متنوع از اینترنت” آموزش داده است، طبق ربات چت محبوب خود OpenAI، ChatGPT – ماسک امروز تصمیم مایکروسافت را توییت کرد: “آنها به طور غیرقانونی آموزش دادند. با استفاده از داده های توییتر زمان شکایت.”

دلیلی برای خصومت بین مایکروسافت و توییتر وجود دارد. مایکروسافت علاوه بر ایجاد یک قرارداد مجوز با OpenAI، میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است که ماسک در سال 2015 آن را تأسیس کرد و چندین سال بعد آن را ترک کرد. او از آن زمان به‌طور دوره‌ای از آن انتقاد کرده است، از جمله در توییتر و اخیراً اعلام کرده است که در حال برنامه‌ریزی یک طرح رقیب است.

در هر صورت، این حرکت در زمان بدی برای ماسک انجام می‌شود، او فعالانه‌تر برای جلب نظر تبلیغ‌کنندگان تلاش می‌کرده است، پس از اینکه طبق گزارش‌ها، بیش از نیمی از این پلتفرم را در اواخر اکتبر از دست داد.

همین دیروز، او در میامی با رئیس تبلیغات جهانی و مشارکت در NBCUniversal روی صحنه نشست و ظاهراً در طول مصاحبه گفت که آماده است نگرانی‌های موجهی که ممکن است تبلیغ‌کنندگان درباره توییتر داشته باشند را بشنود، اما تاکید کرد که تغییراتی را اعمال نخواهد کرد. به

در همین حال، امروز در توییتر در مورد تصمیم ماسک برای دریافت هزینه زیادی برای دسترسی به API توییتر توسط یک کارآفرین با سابقه تا حدودی شطرنجی خودش – این فرد اشاره شد که “در برخی موارد” این حرکت باعث از بین رفتن ترافیک توییتر از منابع خارجی – ماسک – می شود پاسخ داد به او گفت: «من پذیرای ایده‌ها هستم، اما حذف پایگاه داده توییتر، پول‌زدایی از آن (حذف تبلیغات) و سپس فروش داده‌هایمان به دیگران راه‌حل برنده‌ای نیست.»