مایکروسافت سرمایه گذاری در Oyo هند را در یک قرارداد استراتژیک چند ساله برای توسعه محصولات مسافرتی و مهمان نوازی تأیید کرد-TechCrunch

مایکروسافت با اویو وارد “اتحاد استراتژیک چند ساله” شده است تا با استارتاپ هندی همکاری کند تا محصولات و فناوری مسافرتی و مهمان نوازی “نسل بعدی” را توسعه دهد.

اعلام روز پنجشنبه گزارش TechCrunch اواخر جولای را تأیید می کند. TechCrunch گزارش داده بود که مایکروسافت در حال مذاکره برای سرمایه گذاری در Oyo است و در حال بررسی راه هایی برای ارائه فناوری های خود به استارتاپ هندی است که یکی از ارزشمندترین در بازار جنوب آسیا است.

در بیانیه مطبوعاتی ، مایکروسافت تأیید کرد که سرمایه گذاری استراتژیک در Oyo انجام داده است ، اما مبلغ آن را فاش نکرد. ماه گذشته یک پرونده قانونی نشان داد که سازنده ویندوز 5 میلیون دلار در استارتاپ هندی سرمایه گذاری کرده است. ارزش این سرمایه گذاری Oyo 9.6 میلیارد دلار است.

Oyo برای نیازهای مبتنی بر ابر به Microsoft Azure روی می آورد و راه حل هایی را با غول آمریکایی توسعه می دهد تا “به نفع مشتریانی که از ویترین های کوچک و متوسط ​​هتل ها و خانه ها کار می کنند” سود ببرد.

آنانت ماهش واری ، رئیس مایکروسافت هند ، در بیانیه ای گفت: “ترکیب قدرت Azure با فناوری و مجموعه محصولات توسعه یافته توسط OYO ، ما مشتاقانه منتظر تسریع نوآوری در سفر و مهمان نوازی هستیم.” “دیدن اینکه ابر مایکروسافت چگونه بومیان دیجیتالی مانند OYO را در تسریع تحولات صنعت و نوآوری ها تقویت کرده و چالش های دوران پس از همه گیری را به فرصت هایی برای آینده تبدیل می کند ، الهام بخش است.”

Oyo به عنوان یکی از بزرگترین هتل های زنجیره ای در جهان ظاهر شده است ، با حضور در هند ، آسیای جنوب شرقی ، اروپا و ایالات متحده اما برخی از اشتباهات آن در پیگیری توسعه تهاجمی – “فرهنگ سمی” ، نقص در مدیریت و ارتباط با بسیاری صاحبان هتل ها – رشد آن را زخمی کرده اند.

درست زمانی که این استارتاپ متعهد شد روابط خود را با مالکان هتل ها بهبود بخشد ، همه گیری فرا رسید. در پاسخ ، Oyo رشد خود را کند کرد و هزاران نفر از کارکنان خود را در سراسر جهان در اوایل سال جاری اخراج کرد زیرا کشورهای سراسر جهان قرنطینه را اعمال کردند.

مدیر عامل شرکت ریتش آگاروال در ماه ژوئیه به تلویزیون بلومبرگ گفت که این همه گیری مانند یک “طوفان” به استارتاپ 7 ساله وارد شده است. وی گفت: “ما چندین سال چیزی را ساختیم و تنها 30 روز طول کشید تا بیش از 60 درصد کاهش یابد.”

آگاروال اخیراً در یک کنفرانس مجازی گفت که اویو با پشتیبانی Airbnb بین 780 تا 800 میلیون دلار در بانک خود داشته و “سوخت ماهیانه” خود را در همه مشاغل به 4 تا 5 میلیون دلار رسانده است. (این استارتاپ در دسامبر 2020 حدود 1 میلیارد دلار در بانک داشت).

در ماه ژوئیه – پس از اظهارات آگاروال در کنفرانس فوق – اویو گفت که 660 میلیون دلار بدهی جمع آوری کرده است. به گفته یک فرد آشنا ، این بدهی برای پرداخت بدهی قبلی مورد استفاده قرار گرفته است.

در مورد مایکروسافت ، Oyo جدیدترین سرمایه گذاری استراتژیک است که در این کشور انجام داده است. این شرکت از تعدادی استارتاپ در بازار آسیای جنوبی حمایت کرده است ، از جمله جمع آوری اخبار و پلت فرم فیلم کوتاه DailyHunt ، غول تجارت الکترونیک Flipkart و شرکت لجستیک SaaS FarEye.