ما به اوج بدبینی در مورد فین تک نزدیک شده ایم

مشکلات پی‌پال نشان می‌دهد که بازار بدش نمی‌آید که فین‌تک را در زمانی که سقوط می‌کند، زیر پا بگذارد

سهم پی پالعلیرغم گزارش شرکت درآمد و سود بهتر از حد انتظار در سه ماهه اول، امروز صبح حدود 11 درصد کاهش داشت. این شرکت همچنین پیش بینی خود را برای سال افزایش داد، اگرچه ظاهراً این برای راضی کردن سرمایه گذاران کافی نبود.

اما صادقانه بگویم، دیدن از دست دادن ارزش یکی دیگر از شرکت های فین تک در بازار امروز تکان دهنده نیست. در واقع، فین‌تک‌ها به هیچ وجه خوب عمل نکرده‌اند، حتی اگر شما به دلیل کاهش بیشتر ارزش‌گذاری در شرکت‌های فناوری باشید.


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


تقریباً احساس ناعادلانه می کند. با مقایسه داده‌های شاخص فین‌تک F Prime با نشانه‌های ارزش‌گذاری برای شرکت‌های SaaS و ابری از نظر چندین برابر درآمد تاریخی، به نظر می‌رسد که شرکت‌های فین‌تک کمی بیش از حد تحت فشار هستند.

پس چرا فین تک‌ها امروز ارزش کمتری نسبت به قبل از رونق سرمایه‌گذاری اخیر دارند؟ چرا شرکت های ابری عملکرد بهتری دارند؟

راه دیگری برای نزدیک شدن به این موضوع این است که در نظر بگیریم که آیا سرمایه گذاران در سال های اخیر در ارزش گذاری شرکت های فین تک نسبت به سایر شرکت های نرم افزاری دورتر بوده اند یا خیر.

اجازه دهید توضیح بدهم: در پایان سال 2015، شرکت‌های فین‌تک که با نرخ 40 درصد یا کمتر در حال گسترش بودند، به ازای هر F Prime، میانگین درآمدهای 6 تا 7 برابری داشتند. تا سال 2020، فین‌تک‌هایی که به خوبی کار نمی‌کردند شاهد افزایش درآمدهای مضربی‌شان به حدود 9 برابر درآمدشان بودند، در حالی که آنهایی که با 40 درصد یا سریع‌تر رشد می‌کردند، شاهد افزایش ضریب‌هایشان از حدود 10 برابر به حدود 17 برابر بودند.

سپس ما یک رونق داشتیم و ارزش گذاری ها برای مدتی به هم ریخت. با این حال، بعد از در دوران خوب 2020 و 2021، ارزش‌گذاری فین‌تک در حال سقوط آزاد بوده است. در پایان سه ماهه اول سال 2023، شرکت‌های فین‌تک که با رشد 20 درصدی یا کمتر در سال رشد می‌کنند، شاهد کاهش درآمدهای چند برابری خودشان به کمتر از 2 برابر درآمدهای انتهایی بوده‌اند، در حالی که آن‌هایی که با 20 تا 40 درصد یا سریع‌تر رشد می‌کنند، حدود 4 برابر درآمدهای بعدی خود ارزش دارند. .