متا برنامه درآمدزایی Ads on Reels خود را با یک مدل پرداخت مبتنی بر عملکرد جدید بازسازی می کند

شرکت متا در روز سه شنبه اعلام کرد که متا در حال آزمایش یک مدل پرداخت جدید برای برنامه درآمدزایی Ads on Reels خود است که به سازندگان بر اساس عملکرد حلقه‌های عمومی آنها پرداخت می‌کند، نه درآمد حاصل از تبلیغات روی حلقه‌های آن‌ها. این غول فناوری همچنین اعلام کرد که برنامه کسب درآمد Ads on Reels در فیس بوک را برای سازندگان بیشتری گسترش می دهد و در هفته های آینده آزمایش این برنامه را در اینستاگرام آغاز خواهد کرد.

این شرکت سال گذشته شروع به آزمایش تبلیغات در فیس بوک Reels به عنوان راهی برای سازندگان برای کسب درآمد از حلقه های خود کرد. متا اکنون از هزاران سازنده دیگر دعوت می کند تا به این برنامه بپیوندند، از جمله بسیاری از سازندگانی که قبلاً در برنامه جایزه Reels Play در فیس بوک شرکت کرده بودند که اخیراً بسته شد.

پرداخت‌ها بر اساس تعداد بازی‌ها تعیین می‌شود، به این معنی که هرچه حلقه سازنده بهتر عمل کند، سازنده می‌تواند درآمد بیشتری کسب کند. این شرکت می‌گوید با گذشت زمان، متا ممکن است به عوامل دیگری در هنگام تعیین پرداخت‌ها توجه کند.

متا در یک پست وبلاگی نوشت: “ما از طریق آزمایش های خود یاد می گیریم که پرداخت های مرتبط با عملکرد برای متعادل کردن نیازهای همه بهتر است.” «بسیاری از متغیرهای خارج از کنترل سازندگان به طور سنتی بر درآمدهای تبلیغاتی آنها تأثیر می‌گذارند، مانند تعداد تبلیغاتی که قبلاً به فردی که محتوای آنها را مشاهده می‌کند نشان داده شده است یا اینکه آیا آگهی مرتبطی برای ارائه آن بیننده وجود دارد یا خیر. با یک مدل مبتنی بر عملکرد، سازندگان می توانند بر محتوایی تمرکز کنند که با مخاطبان آنها طنین انداز شده و به رشد آنها کمک می کند. تبلیغ کنندگان برای دسترسی به افراد بیشتری به موجودی تبلیغات بیشتری دسترسی پیدا می کنند. و افراد با تبلیغات مرتبط‌تر، تجربه‌ی مشاهده‌ی ثابت‌تری را دریافت می‌کنند.»

تمامی سازندگانی که برای شرکت در برنامه دعوت شده اند به صورت خودکار به مدل پرداخت جدید اضافه می شوند. سازندگانی که قبلاً بخشی از این برنامه بودند، در هفته‌های آینده به مدل پرداخت جدید منتقل خواهند شد.

اعتبار تصویر: متا

برای واجد شرایط بودن برای دعوت از برنامه در فیس بوک، سازندگان باید در یکی از 52 کشور زندگی کنند و حداقل شرایط لازم را داشته باشند، مانند داشتن حداقل 18 سال سن و گذراندن خط مشی های درآمدزایی شریک فیس بوک و خط مشی های درآمدزایی محتوا. هنگامی که یک سازنده به برنامه اضافه می شود، باید فرآیند ورود را تکمیل کند، که شامل پذیرش شرایط استفاده و ارائه جزئیات پرداخت است. از آنجا، آنها فقط باید حلقه های جذاب ایجاد کنند تا شروع به کسب درآمد کنند.

متا خاطرنشان می کند که می توانید با مراجعه به داشبورد حرفه ای و رفتن به بخش ابزارهای کسب درآمد، بررسی کنید که آیا بخشی از برنامه در فیس بوک هستید یا خیر. اگر دعوت شده‌اید، باید «تبلیغات روی حلقه‌ها» را ببینید و می‌توانید «تنظیم» را برای شروع ورود انتخاب کنید.

در مورد راه‌اندازی این برنامه در اینستاگرام، متا می‌گوید که در هفته‌های آینده آزمایش تبلیغات روی حلقه‌های اینستاگرام را با مدل پرداخت مبتنی بر عملکرد مشابه در میان گروه کوچکی از سازندگان و تبلیغ‌کنندگان در بازارهای منتخب آغاز خواهد کرد.

این شرکت در پست اعلامیه‌ای نوشت: «ما هنوز در مراحل اولیه کار خود با Ads on Reels هستیم و همچنان به نظارت دقیق این آزمایش‌ها ادامه می‌دهیم تا بهترین راه‌حل برای سازندگان، تبلیغ‌کنندگان و برنامه‌هایمان به طور کلی کار کنیم.»

هنگامی که متا تصمیم گرفت برنامه جایزه Reels Play را پایان دهد، به نظر می رسید که شرکت از پرداخت پول سازندگان بر اساس محبوبیت ویدیوهای کوتاه آنها عقب نشینی می کند. با این حال، مدل پرداخت مبتنی بر عملکرد اصلاح‌شده برای برنامه Ads on Reels نشان می‌دهد که متا همچنان بر پاداش دادن به سازندگانی متمرکز است که محتوای جذاب ایجاد می‌کنند و در عین حال پول تبلیغات را نیز به همراه دارد.

با توجه به اینکه ویدیوی کوتاه امروزه یکی از محبوب‌ترین قالب‌ها در رسانه‌های اجتماعی است، جای تعجب نیست که متا در مورد پاداش دادن به سازندگان، بر مدل‌های اشتراک درآمد تبلیغاتی تمرکز کند. متا تنها شرکتی نیست که به دنبال اولویت‌بندی مدل‌های تقسیم درآمد تبلیغاتی به جای بودجه سازنده است، زیرا هم Snapchat و هم YouTube Shorts به مدل‌های اشتراک درآمد تبلیغاتی رفته‌اند.

علاوه بر این، متا امروز اعلام کرد که قصد دارد آزمایش یک مدل پرداخت مبتنی بر عملکرد برای تبلیغات In-Stream در فیس بوک را با گروه کوچکی از سازندگان آغاز کند و خاطرنشان کرد که می خواهد از سازندگانی که انواع محتوا را تولید می کنند، پشتیبانی کند.