متا می‌گوید حدود 10 درصد از درآمد جهانی تبلیغات آن در خطر جریان داده‌های اتحادیه اروپا است

تماس درآمد دیروز متا نسبت به درآمد بهتر از حد انتظار برای سه ماهه خوشبین بود. با این حال، در افشای اطلاعات برای سرمایه گذاران، هشداری جدی در مورد خطرات نظارتی در حال پیش رو در اروپا است – جایی که انتظار می رود تصمیمی در عرض چند هفته (تا 12 مه) اتخاذ شود که می تواند منجر به دستور غول فناوری برای تعلیق جریان داده های فراآتلانتیک شود.

مدیر مالی متا نوشت: «ما انتظار داریم که کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (IDPC) تصمیمی را در ماه مه در تحقیقی که قبلاً فاش شده بود در رابطه با انتقال داده‌های فراآتلانتیکی داده‌های کاربران فیس‌بوک اتحادیه اروپا و EEA، از جمله حکم تعلیق برای چنین انتقال‌هایی و جریمه صادر کند. در گزارش سه ماهه اول 2023 خود.

ما حماسه (بسیار) طولانی مدت – که به تضاد بین قوانین نظارت ایالات متحده و حقوق حریم خصوصی اتحادیه اروپا بستگی دارد – اخیراً اینجا و اینجا پوشش داده ایم. بنابراین خوانندگان معمولی TechCrunch از قبل می دانند که توسعه کلیدی که متا امیدوار است بتواند بیکن خود را در اروپا نجات دهد، تصویب یک پیمان جدید انتقال داده در سطح بالا است که هدف آن رفع عدم اطمینان قانونی در مورد صادرات داده اتحادیه اروپا است.

با این حال، مذاکرات بر سر این قرارداد جایگزینی بیش از حد انتظار به طول انجامیده است و نهادهای اتحادیه اروپا همچنان در حال بررسی پیش نویس تصمیمی هستند که کمیسیون در دسامبر اعلام کرد. بنابراین در حالی که بلوک در ابتدا پیشنهاد کرده بود که این توافق ممکن است تا پایان سال 2022 نهایی شود، مجبور شد این برآورد را اصلاح کند – در دسامبر گفت که امیدوار است همه چیز قبل از ژوئیه به نتیجه برسد.

از آن زمان، چندین مؤسسه اتحادیه اروپا که در بازنگری این توافق دخیل هستند، نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند – بنابراین هنوز هیچ کلمه قاطعی در مورد اینکه دقیقاً چه زمانی ممکن است انجام شود، وجود ندارد. (یا در واقع، با توجه به بی اعتبار شدن دو پیمان قبلی توسط دیوان عدالت اتحادیه اروپا، آیا یک توافق جدید از چالش های حقوقی اجتناب ناپذیر جان سالم به در خواهد برد.)

متا در گزارش درآمد خود به سرمایه گذاران می گوید که امیدوار است چارچوب داده های جدید اتحادیه اروپا-ایالات متحده به زودی وارد شود تا قبل از پایان ضرب الاجل تعلیق نقل و انتقالات اتحادیه اروپا اجرا شود – به این معنی که اگر این ستاره ها هماهنگ شوند، می تواند ادعای خود را دوباره راه اندازی کند. یک مکانیسم مجاز برای انتقال آن به اتحادیه اروپا و لغو دستور تعلیق – با این حال این شرکت همچنین هشدار می دهد که “نمی تواند این احتمال را رد کند” که پذیرش به زودی برای جلوگیری از چنین دستوری اتفاق نمی افتد.

«مشاوره‌های مداوم ما با سیاست‌گذاران در هر دو طرف اقیانوس اطلس همچنان نشان می‌دهد که چارچوب جدید پیشنهادی حریم خصوصی داده‌های اتحادیه اروپا-ایالات متحده قبل از پایان ضرب‌الاجل تعلیق چنین انتقال‌هایی به‌طور کامل اجرا می‌شود، اما ما نمی‌توانیم این احتمال را که تکمیل نشود، رد کنیم. در زمان، متا می نویسد. ما همچنین ارزیابی خواهیم کرد که آیا و تا چه حد تصمیم IDPC می‌تواند بر عملیات پردازش داده‌های ما تأثیر بگذارد، حتی پس از اعمال چارچوب جدید حفظ حریم خصوصی داده‌ها.»

در طی تماسی با سرمایه گذاران، از غول شبکه های اجتماعی در مورد تأثیر بالقوه بر درآمد در صورتی که مجبور شود جریان داده های اتحادیه اروپا-ایالات متحده را بر اساس دستور نظارتی به حالت تعلیق درآورد، سؤال شد. در پاسخ، سوزان لی، مدیر مالی، با تکرار امیدواری خود مبنی بر اینکه چارچوب جدید سطح بالا، بیکن آن را نجات دهد، شروع کرد. با این حال، اگر این دریچه فرار به موقع باز نشود، او به سرمایه گذاران متا هشدار داد که با یک دهم درآمد تبلیغاتی خود در سراسر جهان مواجه است – و گفت: «تقریباً 10٪» از این درآمد از تبلیغات ارائه شده به کاربران فیس بوک در کشورهای اتحادیه اروپا است. .

لی با بیان اینکه متا در حال حاضر تأثیر کلی تعلیق داده های اتحادیه اروپا را پیش بینی نمی کند، با توجه به اینکه اطلاعاتی در مورد آنچه که یک سفارش نهایی شامل خواهد شد – مانند طول مدت تعلیق، در دست نیست، این افشاگری را نادیده گرفت.

پیش از این در تماس، مدیر مالی متا رشد درآمد تبلیغاتی را به تفکیک مناطق ارائه کرد و گفت که در بخش «بقیه جهان» (با 9 درصد) در طول سه ماهه قوی‌ترین بوده و پس از آن آمریکای شمالی و آسیا-اقیانوسیه (6 درصد و 4 درصد) قرار دارند. به ترتیب) – در حالی که وی تصریح کرد که اروپا 1٪ کاهش یافته است.