محصول اشتراک Tumblr Post+ پس از بررسی زیاد کاربران – TechCrunch ، وارد بتا می شود

Tumblr در حال ورود به نسخه آزمایشی محصول مشترک خود ++ است ، بدین معنا که همه کاربران آمریکایی می توانند اکنون از ویژگی کسب درآمد استفاده کنند. این محصول در ماه جولای به صورت بتا بسته راه اندازی شد و به کاربران امکان می دهد تا Tumblr آنها را به صورت دستی انتخاب کنند تا بخشی از محتوای خود را در پشت ماهانه paywall قرار دهند. این اولین بار بود که Tumblr به وبلاگ نویسان اجازه می داد از محتوای خود مستقیماً در پلت فرم کسب درآمد کنند ، اما این ویژگی با واکنش کاربران روبرو شد که نگران بودند چگونه این ویژگی فرهنگ سایت را تغییر می دهد.

در حال حاضر ، Tumblr با حذف نشان آبی+ Post که در کنار نام کاربرانی که این ویژگی را فعال کرده اند ظاهر شده است ، به بازخورد کاربران پاسخ داده است. Tumblr با فاش نشدن فالوئر کاربران و شمارش تعداد موارد زیر ، خود را از سایر سایت ها متمایز می کند ، بنابراین کاربران نگران بودند که این تمایز ، که شبیه نشان تأیید توییتر به نظر می رسید ، با آن جنبه کلیدی فرهنگ Tumblr مغایرت داشته باشد. Tumblr همچنین یک قیمت 1.99 دلار در ماه به بتا باز می افزاید-قبلاً محتویات مشترک فقط 3.99 دلار ، 5.99 دلار و 9.99 دلار قیمت داشت. Tumblr تنها 5 درصد از سود خالق را می گیرد – در مقایسه ، Patreon بسته به سطح بین 5 تا 12 درصد سود می برد. پرداخت ها از طریق Stripe پردازش می شود.

با این وجود ، کاربران Tumblr از راه اندازی Post+ ناراحت شدند. بسیاری از وبلاگ نویسان نگران بودند که در نسخه بتا بسته ، کاربران Post+ قادر به مسدود کردن مشترکین بدون پرداخت اولین تماس با پشتیبانی نیستند – این امر می تواند کاربران را بدون ابزارهای مدیریت آن در معرض آزار و اذیت قرار دهد. Tumblr این اشتباه را در بتا باز کرد ، بنابراین در حال حاضر ، کاربران می توانند خود مشترکان را مسدود کنند. همچنین سازندگان می توانند محتوای موجود را در پشت Postwall+ Post قرار دهند.

برخی از کاربران از ارسال پست+ ناراحت شدند و اعتراضی را برپا کردند که – با بیش از 98000 یادداشت – اولین چیزی است که هنگام جستجوی “post plus” در Tumblr ظاهر می شود. بسیاری از افراد در Tumblr با ارسال مطالب تکراری طرفداران ، مانند fanfiction ، موارد زیر را جمع آوری کرده اند. Tumblr از fanfiction به عنوان نمونه ای از نوع محتوا که سازندگان می توانند پشت دیوار پرداخت قرار دهند ، نام برد ، اما کاربران همچنان نگران هستند که اگر این کار را انجام دهند ، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. آرشیو مالک خود ، یک سایت مهم تقلبی ، کاربران خود را از پیوند دادن به سایت هایی مانند Patreon یا Ko-Fi منع می کند ، زیرا برخی از دارندگان حقوق مالکیت معنوی می توانند در مورد کسب درآمد از فن فیکشن مشاجره کنند. در حالی که استفاده عادلانه از آن برای ایجاد محتوای طرفداران تلقی می شود ، سود بردن از آن می تواند نقض حق چاپ باشد.

هنگامی که Tumblr محتوای پورنوگرافی را در سال 2018 ممنوع کرد ، بازدید ماهانه صفحات 29 درصد کاهش یافت – تا به امروز ، بستر وبلاگ نویسی این ترافیک را به دست نیاورده است. پس از فروش به Automattic در سال 2019 ، Tumblr متعهد شده است توجه مخاطبان Gen Z را جلب کند ، که به گفته این پلتفرم حدود 48 درصد از کاربران آن را تشکیل می دهند. Tumblr می گوید که برای ارائه خدمات به مخاطبان Gen Z از Post+ استفاده می کند ، اما نتایج بتای باز نشان می دهد که آیا این چیزی است که کاربران روی پلت فرم می خواهند یا نه.