محققان هپتیک های هیدرولیکی کوچکی را برای اعلان های صفحه لمسی که می توانید از نظر فیزیکی احساس کنید، توسعه داده اند

اگر اعلان‌های گوشی‌های هوشمند را به دلیل مهارت آنها در بهره‌برداری از طیف وسیعی از گزینه‌های حواس‌پرتی موجود، چه انداختن یک بنر از بالا و چه پاشیدن توپ‌های قرمز مانند آبله بر روی نمادهای صفحه اصلی، به اندازه کافی آزاردهنده می‌دانید تا مانند شن در چشم بنشینید، اگر تحقیقات جدید در زمینه لمسی صفحه تخت توسط سازندگان دستگاه های تلفن همراه تجاری شود، باید خود را برای خواسته های ظریف کمتری که در آینده به خط چشم شما وارد می شود، آماده کنید.

به نوتیفیکیشن‌هایی فکر کنید که یک برآمدگی فیزیکی در صفحه نمایش گوشی هوشمند شما ایجاد می‌کنند – باعث می‌شوند نماد به‌روزرسانی بیرون بیاید یا حتی به آرامی مانند ضرب المثل شست دردناک ضربان داشته باشد تا زمانی که با انگشت خود فشار دهید تا چین و چروک ناخوشایند از بین برود.

از طرف دیگر، صفحه‌نمایش‌های لمسی با قابلیت لمس پویا می‌توانند با فعال کردن فرم و بافت برای همزیستی با ابزار محاسبات صفحه تخت – به عنوان مثال با ارائه سیگنال‌های فیزیکی به افراد دارای اختلال بینایی برای کمک به شناسایی کلید، مزایای دسترسی داشته باشند. محتوای روی صفحه (همراه با نرم افزار لازم برای تقویت چنین موردی در برنامه ها و رابط های موجود البته).

گروه واسط های آینده مبتکر در دانشگاه کارنگی ملون پشت تحقیق در مورد آنچه آنها به عنوان “پمپ های الکترواسموتیک تعبیه شده برای نمایشگرهای شکل مقیاس پذیر” توصیف می کنند، است. موفقیت اصلی که آنها در اینجا ادعا می کنند، فشرده کردن هاپتیک های مبتنی بر هیدرولیک در یک پانل به اندازه کافی نازک است که بتوان آن را در پشت صفحه نمایش OLED قرار داد – مانند مواردی که در تلفن های هوشمند مدرن یافت می شود.

کار آنها در این مقاله تحقیقاتی (PDF) به تفصیل آمده است – و در ویدیوی زیر نمایش داده شده است:

در حالی که اعلان‌های برآمده ممکن است ایده معمول کاربران گوشی‌های هوشمند از بهشت ​​محاسباتی تلفن همراه آینده‌نگر نباشد، محققان پیشنهاد می‌کنند که فناوری نمونه اولیه می‌تواند به رابط‌های پویا در انواع دیگر دستگاه‌ها اجازه دهد تا دکمه‌ها و سیگنال‌ها در نقطه ضروری ظاهر شوند (مثلاً پاور، بازی). و پیشرفت را در یک پخش کننده موسیقی دنبال کنید – به جای اینکه مجبور باشید در تعداد زیادی دستگیره و صفحه فیزیکی قرار بگیرید.

آنها همچنین ایده فناوری لمسی صفحه تخت را دنبال می کنند که امکان بازگشت فیزیکی صفحه کلید به گوشی های هوشمند صفحه لمسی را فراهم می کند.

ناظران طولانی مدت صنعت موبایل ممکن است به خاطر بیاورند که RIM سازنده بلک بری، شرکتی که در عصر صفحه نمایش لمسی قبل از آیفون با گوشی های صفحه کلید فیزیکی طراحی شده برای ایمیل خود بر عرصه موبایل مسلط بود، در واقع چیزی شبیه به این را در سال 2008 امتحان کرد.

بدبخت BlackBerry Storm، همانطور که گوشی «turducken» نام داشت، یک صفحه نمایش لمسی را با لمس فیزیکی تعبیه شده ترکیب کرد – صفحه نمایش به معنای واقعی کلمه با فشار دادن شما کلیک می کرد – تا کمی احساس فشار دادن کلیدهای واقعی را در یک صفحه لمسی فیزیکی بدون Qwerty ایجاد کند. گوشی

مشکل این بود که تجربه اساساً بد بود. به قول معروف نه ماهی بود و نه ناپاک. بنابراین اینکه آیا بسیاری از سازندگان موبایل برای تعبیه پمپ‌های الکترواسموتیک در گوشی‌های خود عجله خواهند کرد یا نه فقط برای اینکه در عصر محاسبات با صفحه‌نمایش لمسی چیزی دیگر از فیزیکی بودن صفحه کلید داشته باشند، بحث‌برانگیز است.

اگرچه تبلت ها به نظر می رسد مورد استفاده بسیار جالب تر است. (و فراتر از آن، ایده کلی فشردن زنگ ها و سوت های جلب توجه بیشتر در فضای فیزیکی تقریباً یکسان، مطمئناً جذب کننده خواهد شد.)

به آن اضافه کنید، تلاش RIM برای پیاده‌سازی صفحه‌کلید لمسی با فیزیکی در حدود پانزده سال پیش، به وضوح فاقد قابلیت لمسی دقیق مورد نیاز برای عملکرد مفید این فناوری در زمینه تایپ بود، زیرا ظاهراً این شرکت فقط یک دکمه را زیر صفحه پشتی صفحه نمایش گذاشته است. .

در حالی که محققان اشاره می‌کنند که پمپ‌های الکترواسموتیک آن‌ها می‌توانند به قطر 2 میلی‌متر (و حداکثر 10 میلی‌متر) باشند، که هر پمپ به‌صورت جداگانه قابل کنترل (مشابه پیکسل‌ها) است و از نرخ به‌روزرسانی سریع پشتیبانی می‌کند. این نشان می‌دهد که یک صفحه نمایش لمسی انعطاف‌پذیر همراه با مجموعه‌ای از هیدرولیک‌های کوچک‌شده آن‌ها می‌تواند بسیار پویاتر و همه‌کاره‌تر باشد (و در نتیجه بالقوه مفیدتر) نسبت به انواع مکانیسم‌های مکانیکی موجود برای جفت شدن در روز.

بنابراین هنوز این احتمال وجود دارد که BlackBerry Storm RIM به سادگی جلوتر از زمان خود باشد.